Bilder på Turfare!

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Bilder på Turfare!

Post by Snusmumriken »

En av Linköpings nyare turfare Gladiator ägnade en stor del av söndagen till att hänga nere vid Stångån så till slut tog min nyfikenhet över och jag åkte dit och fångade honom på bild. Han gjorde tappra försök att ta Stångåzone med sin egenkonstruerade farkost av frigolit, silvertejp och en lattepropeller. Tyvärr var det lite mycke sjögräs och motorn något för svag så han får ge sig hem och klura ut nya konstruktioner :D
Attachments
Gladiator - Stångåzone.JPG
Gladiator - Stångåzone.JPG (42.14 KiB) Viewed 3112 times
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Bilder på Turfare!

Post by tomtebloss »

Haha. magisk farkost. Jag vill veta mera!!
User avatar
Simon Templar
Posts: 21
Joined: 01 Aug 2011 14:33

Re: Bilder på Turfare!

Post by Simon Templar »

Snusmumriken wrote:En av Linköpings nyare turfare Gladiator ägnade en stor del av söndagen till att hänga nere vid Stångån så till slut tog min nyfikenhet över och jag åkte dit och fångade honom på bild. Han gjorde tappra försök att ta Stångåzone med sin egenkonstruerade farkost av frigolit, silvertejp och en lattepropeller. Tyvärr var det lite mycke sjögräs och motorn något för svag så han får ge sig hem och klura ut nya konstruktioner :D
Hahaha, vilken uppfinningsrikedom !!! Rena Åsa-Nisse ... hoppas han lyckas så småningom. Annars får han göra som Goose72 och köpa en kajak :-) Jag har inte själv lyckat ta den zonen men det är det väl inte många andra som lyckats med den bedriften heller.
Goose72
Posts: 153
Joined: 15 Apr 2011 10:08

Re: Bilder på Turfare!

Post by Goose72 »

Simon Templar wrote:
Snusmumriken wrote:En av Linköpings nyare turfare Gladiator ägnade en stor del av söndagen till att hänga nere vid Stångån så till slut tog min nyfikenhet över och jag åkte dit och fångade honom på bild. Han gjorde tappra försök att ta Stångåzone med sin egenkonstruerade farkost av frigolit, silvertejp och en lattepropeller. Tyvärr var det lite mycke sjögräs och motorn något för svag så han får ge sig hem och klura ut nya konstruktioner :D
Hahaha, vilken uppfinningsrikedom !!! Rena Åsa-Nisse ... hoppas han lyckas så småningom. Annars får han göra som Goose72 och köpa en kajak :-) Jag har inte själv lyckat ta den zonen men det är det väl inte många andra som lyckats med den bedriften heller.
Jo förvisso var det uppfinningsrikt, fast samtidigt lite fusk att inte befinna sig själv i zonen...
Men det är väl bara o fetta in sig, ta på sig ett par badbraxor och hoppa i?
Alt skaffar man en kajak :D

/M
alfaturfen
Posts: 19
Joined: 22 Sep 2012 17:31
Country: Sweden

Re: Bilder på Turfare!

Post by alfaturfen »

Jag måste ju säga att jag är imponerad!!! Han är helt klart värd zonen om han ansträngt sig så mycket för att få den även om han inte står i den själv =). Hoppas han tar den hoppas på fortsättning följer.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Bilder på Turfare!

Post by Wallen »

Hoppas han filmar. Helt klart värd zonen ifall han lyckas!
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Bilder på Turfare!

Post by SunYour »

Ån ser inte ut att vara bred nog för att zonen ska begåvas med statusen vattenzon.......
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Bilder på Turfare!

Post by Snusmumriken »

Det är enkelt att kolla zonen och det finns inga tvivel om att det är en vattenzon. Där zonen ligger är det ca 100 meter brett och långt till broar och man bottnar inte. De som tvivlar är välkomna till Linköping att göra ett försök att ta den ;)
HappyF
Zonemaker
Posts: 290
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Bilder på Turfare!

Post by HappyF »

Anonym bilturfare i USA?

Image
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Bilder på Turfare!

Post by farbrorP »

Härligt namn, och tänk att ha bilturfande som affärsié. Fantastiskt! :)
Post Reply

Return to “Allmänt”