Bilder på Turfare!

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Bilder på Turfare!

Post by mortuus »

Image

nu är det kato som är fångad på bild, närmare kan man nog inte komma och ändå smygfota :lol:
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
freezemanfrost
Posts: 31
Joined: 23 May 2012 10:04
Country: Sweden

Re: Bilder på Turfare!

Post by freezemanfrost »

flipper1.jpg
flipper1.jpg (100.65 KiB) Viewed 3021 times
Fångade Flipper in action i Luma. Hade tänkt ta zonen men han knep den framför mig.
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Bilder på Turfare!

Post by embeoo »

Ja, *det* har ju aldrig hänt förut! :)
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Bilder på Turfare!

Post by LoneDog »

mortuus wrote:Image

nu är det kato som är fångad på bild, närmare kan man nog inte komma och ändå smygfota :lol:
Han borde investera i en sån här : http://www.kjell.com/sortiment/telefoni ... -mm-p93112

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
Hitcher
Posts: 10
Joined: 09 Jul 2012 21:10
Country: Sweden

Re: Bilder på Turfare!

Post by Hitcher »

Träffade på Göteborgs Turfmaster Command på Vickanzone och fick en pratstund med denna turfare som aldrig ger upp.
Image
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Bilder på Turfare!

Post by LoneDog »

Hitcher wrote:Träffade på Göteborgs Turfmaster Command på Vickanzone och fick en pratstund med denna turfare som aldrig ger upp.
Image
Och han ställde upp på en bild? Damn
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Bilder på Turfare!

Post by farbrorP »

Kul att se en äkta hard-core turfare fastna på bild också.
I verkliga livet är det svårt att hänga på honom.
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Bilder på Turfare!

Post by Cee »

Sprang på denna coolingen på min efter jobbet-runda idag.

Image

Spårvagnsturfade lite lätt på väg hem, tog även en liten omväg för att kunna ta några inne i centrum. Hade precis hoppat av vagnen och gått till Mastsquare när jag tycker mig se Lonedog och hans kollegor stå och låsa butiken de jobbar i. Gissar att han kommer att försöka ta den och ett par andra på vägen hem så jag skyndar mig (Gissade att han är cykelburen) iväg mot Irontorg via Andra Långgatan så att han inte ska hinna först dit.
Gissar att han har sett mig men jag jag går ändå stealth och slår av spelet en stund. Kutar över övergångstället till Järntorget samtidigt som jag plockar upp min N7a och startar spelet igen. Givevis får jag inget GPS-lås direkt och den verkar riktigt seg på att lista ut vad den är med. Ser att Lonedog har ungefär lika långt fram, dock så bör han vara bakom ett rödljus vid tidpunkten så jag hinner fram till fontänen som jag haft som riktmärke först. Börjar nästan fundera på att starta spelet i mobilen istället men så prickar den äntligen rätt.

Image

Ser Lonedog på håll men jag hinner allt knipa zonen först! Går fram och säger hej, efter det gick vi och fikade och snackade om Turf en stund. Kände att jag hade farten uppe när jag drog hem lite senare så jag plockade 5 till zoner när jag ändå var igång. Blev 8 idag, helt lagom till fots (och spårvagn).
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Bilder på Turfare!

Post by Isengrim »

Så här "snygg" är man efter en fyra timmars runda i mitten på mars.

Image

All utrustning en turfare behöver, hjälm, reflexväst, buff, lampa på hjälmen och istappar i mustachen :lol:
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Bilder på Turfare!

Post by LoneDog »

Hade den stora äran att träffa den gedigna Turfaren!
Image

Träffades vid Zonen GaZone när jag snodde den mitt framför näsan på han! Hade varit inne på Kjell&Company för att köpa lite väggtimers så när man ändå är i krokarna får man väl ta och slå på turf.

Väldigt svårt att låta bli, men så ser jag pewpewarn komma cyklande inifrån på Torggatan, alldeles när jag tar den har han bara kommit halvvägs.

Ful som jag är på min Lånecykel så smilar jag upp rejält när jag trampar fram till han och skakar tass och frågar om han ställer upp för en Turfbild :)
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
Post Reply

Return to “Allmänt”