Turfshopen, hur är storlekarna på kläderna?

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Turfshopen, hur är storlekarna på kläderna?

Post by Cee »

Upptäckte precis att det finns en liten Turf-shop (vet inte hur jag har kunnat missa det) med lite prylar i. Tänkte köpa en tshirt men jag är lite fundersam över storlekarna. Tidigare erfarenheter säger att L som jag brukar ha antingen går ner till knäna och de "korta" ärmarna slutar vid armbågen. Är det inte på det viset så verkar istället alla tröjor vara gjorda för gravt överviktiga personer. Längden är ok men bredden där är nog för två stycken av mig.

Av bilden att döma så ser de ok ut men jag har blivit lurad av det tidigare så det vore skönt om någon annan kunde rapportera hur de har upplevt dem. Vill ju gärna kunna använda den med, inte bara köpa för ett rent donationssyfte.
User avatar
Wettis
Posts: 50
Joined: 14 Aug 2012 22:06
Country: Sweden
Contact:

Re: Turfshopen, hur är storlekarna på kläderna?

Post by Wettis »

Tja!

Köpte en flaming T-shirt för ett ca 1 år sedan. Är 177 cm och väger dryga 80 pannor. Köpte en M som passade perfekt . Så storlekarna då kändes i alla fall normala, märket är "Hanes". Vet inte om det är samma märke på dagens t-shirtar? Hoppas detta hjälpte något.
Attachments
20130808_101347b.jpg
20130808_101347b.jpg (46.99 KiB) Viewed 3469 times
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Turfshopen, hur är storlekarna på kläderna?

Post by Cee »

Är 193 och väger 90 kilo. En L kan nog fungera då.

Tack för hjälpen!
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Turfshopen, hur är storlekarna på kläderna?

Post by LoneDog »

Wettis wrote:Tja!

Köpte en flaming T-shirt för ett ca 1 år sedan. Är 177 cm och väger dryga 80 pannor. Köpte en M som passade perfekt . Så storlekarna då kändes i alla fall normala, märket är "Hanes". Vet inte om det är samma märke på dagens t-shirtar? Hoppas detta hjälpte något.
Vilken ripp-off

Texten är ju bak o fram! *wink wink* ;D
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
sovtruten
Posts: 14
Joined: 12 Jun 2013 23:56
Country: Sweden

Re: Turfshopen, hur är storlekarna på kläderna?

Post by sovtruten »

Cee wrote:Är 193 och väger 90 kilo. En L kan nog fungera då.

Tack för hjälpen!
säg gärna vad du tycker om storleken då jag är samma storlek som dej..
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Turfshopen, hur är storlekarna på kläderna?

Post by Cee »

sovtruten wrote:
Cee wrote:Är 193 och väger 90 kilo. En L kan nog fungera då.

Tack för hjälpen!
säg gärna vad du tycker om storleken då jag är samma storlek som dej..
Sällan folk brukar beskylla mig för att vara snabb men nu har jag i alla fall beställt och fått hem en tshirt. Passformen på en L funkade riktigt bra till min ickeamerikanska (kort och tjock, jag är mer lång och smal) kroppsform.

Trycket är rätt hårt, får se hur det ser ut ett par ett par tvättar. Kan gå lite hur som helst där känner jag. Armarna är lite väl långa för min smak och kragen är (som på 90% av alla onlinetröjor) rätt tight. Över lag är det ändå en ok tröja att ha till vardags eller när det är dags för Turf-öl/grill. Inte den billigaste i stan men tjänar våra utvecklare några kronor på det så är det allt värt det för min del.
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Turfshopen, hur är storlekarna på kläderna?

Post by DIProgan »

8 månader :lol:
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
sovtruten
Posts: 14
Joined: 12 Jun 2013 23:56
Country: Sweden

Re: Turfshopen, hur är storlekarna på kläderna?

Post by sovtruten »

Cee wrote:
sovtruten wrote:
Cee wrote:Är 193 och väger 90 kilo. En L kan nog fungera då.

Tack för hjälpen!
säg gärna vad du tycker om storleken då jag är samma storlek som dej..
Sällan folk brukar beskylla mig för att vara snabb men nu har jag i alla fall beställt och fått hem en tshirt. Passformen på en L funkade riktigt bra till min ickeamerikanska (kort och tjock, jag är mer lång och smal) kroppsform.

Trycket är rätt hårt, får se hur det ser ut ett par ett par tvättar. Kan gå lite hur som helst där känner jag. Armarna är lite väl långa för min smak och kragen är (som på 90% av alla onlinetröjor) rätt tight. Över lag är det ändå en ok tröja att ha till vardags eller när det är dags för Turf-öl/grill. Inte den billigaste i stan men tjänar våra utvecklare några kronor på det så är det allt värt det för min del.
detta hade jag glömt. tack iaf för din analys :D

Har du hört nåt angående luvtröjorna hur dom är??
Post Reply

Return to “Allmänt”