Klockan - Rätt tid.

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Klockan - Rätt tid.

Post by acachberga »

När jag går in på Forum finns där en tidsangivelse som just nu säjer nått i stil med "It's currently 22.30", när klockan i själva verket är 23.30 dvs en timme senare.
Anta att jag i natt skulle få för mej att försöka erövra medaljen där man ska ta minst tre zoner mellan klockan 2 och 3 och beger mej ut mellan dessa klockslag, så vad händer? Visar det sej då att Turf-klockan påstår att det skedde mellan 1 och 2. Eller ska jag ge mej ut mellan 3 och 4? Då visar ju turfklockan antagligen 2-3... Hur ska det va?
BLUES40T5
Posts: 62
Joined: 05 Aug 2012 23:29
Country: Sweden

Re: Klockan - Rätt tid.

Post by BLUES40T5 »

Tidsangivelsen här i forumet hänger nog ej ihop med tiden i själva turfappen...den styrs nog av din tidsinställning i tfn...men det är vad jag tror...ngn annan kanske vet exakt...
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Klockan - Rätt tid.

Post by Dacop »

acachberga wrote:När jag går in på Forum finns där en tidsangivelse som just nu säjer nått i stil med "It's currently 22.30", när klockan i själva verket är 23.30 dvs en timme senare.
Anta att jag i natt skulle få för mej att försöka erövra medaljen där man ska ta minst tre zoner mellan klockan 2 och 3 och beger mej ut mellan dessa klockslag, så vad händer? Visar det sej då att Turf-klockan påstår att det skedde mellan 1 och 2. Eller ska jag ge mej ut mellan 3 och 4? Då visar ju turfklockan antagligen 2-3... Hur ska det va?
Servertid gäller, inga konstigheter, tiderna som står i medaljtexterna gäller, oavsett sommartid eller normaltid.

För att få rätt tid i forumet kan du gå in i "User Control Panel" och välja rätt tidszon [UTC +1] och sedan välja sommartid manuellt.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Klockan - Rätt tid.

Post by acachberga »

Tack för det! Gjorde som du sa och nu är allt fixat. Tiden stämmer, bra!
Vindicator
Posts: 95
Joined: 08 Feb 2013 16:02
Country: Sweden

Re: Klockan - Rätt tid.

Post by Vindicator »

Det är ju inte bara forumet, utan all tid där klockslag anges på turfgame.com är två timmar efter. Kolla t.ex. på http://turfgame.com/map/Transtation - senaste övertagningen var för 22 minuter sedan, och den exakta tiden (som visas nere i statusfältet när man håller muspekaren över "22 minutes") visas 9:10:13 istället för 11:10:13 (som det egentligen skulle ha varit).
Det går inte att ställa om via foruminställningarna, framförallt som man kan se övertagningstiden utan att vara inloggad i forumet eller på turfgame.com.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Klockan - Rätt tid.

Post by StarDust »

Tiden anges i UTC

Sent from my GT-I9295
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Post Reply

Return to “Allmänt”