Starten på ny runda

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
mortuus
Donator
Posts: 496
Joined: 06 Sep 2010, 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Starten på ny runda

Postby mortuus » 04 May 2014, 16:30

Men efter 3 år så har väl devs ändå loggar och data eller? Man borde ha ändå kunnat göra starterna bättre än vad dom är nu trots allt det är inte ok att flera timmar senare lyckas ansluta halva förmiddagen har gått förlorad idag och nu har jag ingen lust gå en längre runda.

Och som sagt vi vet i princip ingenting vad som händer bakom spakarna direkt, sällan det skrivs nåt vilket det borde, en blogg där devs postar intressant info om turfs utveckling och vad dom jobbar för tillfället osv skulle inte skada och hålla användarna lite informerade.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage

User avatar
paffy
Posts: 2
Joined: 04 May 2014, 16:12
Country: Sweden

Re: Starten på ny runda

Postby paffy » 04 May 2014, 16:33

aaarrrggghhh whats happening?? hade ju laddat up med mat o allt...tänkte ju gå för greed 75, greed 100, unique 100, neutralizer o staminator.
Prommat i 4 timmar o tänkte promma minst 4 till men så försvann allt?? :(

User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012, 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Starten på ny runda

Postby farbrorP » 04 May 2014, 16:38

Ta bort bonuspoängen och flytta starten till Fredagar i stället för Söndagar. På det viset kan bara de som annars ändå kör ifrån direkt dagen efter starten och framåt köra som vanligt och vi andra dödliga som mest är lediga på helgerna märker inte av det. ;)

User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 3008
Joined: 02 Mar 2011, 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Starten på ny runda

Postby Blabert » 04 May 2014, 16:39

Men efter 3 år så har väl devs ändå loggar och data eller? Man borde ha ändå kunnat göra starterna bättre än vad dom är nu trots allt det är inte ok att flera timmar senare lyckas ansluta halva förmiddagen har gått förlorad idag och nu har jag ingen lust gå en längre runda.

Och som sagt vi vet i princip ingenting vad som händer bakom spakarna direkt, sällan det skrivs nåt vilket det borde, en blogg där devs postar intressant info om turfs utveckling och vad dom jobbar för tillfället osv skulle inte skada och hålla användarna lite informerade.
Det görs ständiga förbättringar i informationen som går ut gällande utvecklingen, t ex via instagram #turfcrew. Men som i alla hobbyprojekt vill man självfallet inte gå ut och lova sånt man inte vet om man kan hålla, därav ett relativt sparsamt informationsflöde.

Att det finns tre års historik att tillgå är säkert bra, men problemet ligger säkerligen i att hantera de avsevärt större mängder turfare som vill vara med från omgångstart idag.

Skickat från min Z1 via Tapatalk
Image

User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 3008
Joined: 02 Mar 2011, 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Starten på ny runda

Postby Blabert » 04 May 2014, 16:39

Ser snarare att utvecklarna skriver här än att de Mailar.
Vet man var felet är, vad krävs för att undvika problemet?

Skickat från min Samsung Galaxy S5
De misstänker var felet ligger, men har svårt att återskapa det som jag skrev innan :-)

Skickat från min Z1 via Tapatalk
Image

User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 772
Joined: 22 Aug 2012, 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Starten på ny runda

Postby Kingslayer » 04 May 2014, 16:46

Så varför inte avsluta omgången 11:00 och låta servrarna köra det som skas ifred under en timme? Det måste väl ändå vara kombinationen många turfare och tungt nollställningsscript som skapar detta problem?

User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012, 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Starten på ny runda

Postby Isengrim » 04 May 2014, 16:54

Man kanske skall ta bort bonusen på de gula, det slår ju väldigt hårt mot en del som inte kan turfa medans andra får öppet mål och kan plocka en masse...

User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 3008
Joined: 02 Mar 2011, 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Starten på ny runda

Postby Blabert » 04 May 2014, 16:54

Så varför inte avsluta omgången 11:00 och låta servrarna köra det som skas ifred under en timme? Det måste väl ändå vara kombinationen många turfare och tungt nollställningsscript som skapar detta problem?
Tydligen skulle detta inte hjälpa.

Skickat från min Z1 via Tapatalk
Image

User avatar
TriggerHappy
Posts: 7
Joined: 07 Jul 2013, 17:50
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Starten på ny runda

Postby TriggerHappy » 04 May 2014, 17:38

Man kanske skall ta bort bonusen på de gula, det slår ju väldigt hårt mot en del som inte kan turfa medans andra får öppet mål och kan plocka en masse...
+1

User avatar
mortuus
Donator
Posts: 496
Joined: 06 Sep 2010, 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Starten på ny runda

Postby mortuus » 04 May 2014, 17:46

ok för Turf verkar ju växa varje månad med antal användare och aktivitet vilket är kul, tråkigt nog är det samma problem varje månad vilket är mindre roligt, det är inte en bra trend tycker jag, det blev väl som en ddos attack idag var ju helt dött ett par timmar lite tråkigt när man hade laddat telefonen full och tänkte gå ett par timmars promenad och ta lite nya zoner men det sket ju sig idag nåväl.., nästa månad hoppas jag inte blir samma för det blir om nåt ännu mera folk då ute i sommartider.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage


Return to “Allmänt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest