Konfrontera turfare

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Konfrontera turfare

Post by MadMajk »

Tävlingsdjävulen inom oss är olika och visar sig på olika sätt oftast i stridens hetta. Men det kan ALDRIG vara ok att hota någon i chatt eller face 2 face att sluta ta någons zoner. Viktigt här är att skilja på sak och person, för alla har rätt att turfa även om det så görs baklänges.

Enligt mitt sätt att se på saken,så tar det ett tag innan man lärt sig att Turfa, lärt jargongen, lärt sig medturfares rörelsemönster osv osv. Vägen dit är olika för alla men till syvende och sist är detta en lek som givit många med mig en bättre kondition samt ett intresse, i mitt fall att cykla en del.

Det finns mängder av aspekter inom turf och därmed lika många åsikter vilket man antagligen får acceptera.För att återknyta till tävlingsdjävulen så kan den visa sitt fula tryne på ett oacceptabelt sätt och måste återgärdas omgående. Ömsesidig respekt, bland veteraner/nybörjare löser det mesta och gynnar alla inblandade.

PS. Förlåt för allt dumt jag sagt eller gjort,det var i stridens hetta!
MadMajk SJTD
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Konfrontera turfare

Post by Drassen »

Hej.

Nu vill jag bryta in här och kommentera lite officiellt från oss utvecklare.

Frågor som denna. DVS. hur man beter sig i turf är intressant och jagar ofta upp stora känslor.

MEN!
Tänk på att ni kanske inte(troligtvis inte?) har sett hela bilden innan ni hakar på drevet och uttalar er på ett polariserat sätt. Vi har via mail fått en lite mer nyanserad bild, och även om någon har uppfattat ett visst beteende så kan det också vara en olycklig missuppfattning.

Kort sagt:
I princip alla vill ha en god stämning i spelet, så döm inte utan att ha sett hela bilden. Missförstånd sker lätt ;)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Konfrontera turfare

Post by mortuus »

Ser inget missförstånd när en viss turfare åker ifatt en nybörjare och säger till att sluta ta mina zoner annars kommer ni få mera turfare emot er bara för han har hela stan med sig för dom vill se han vinna.. det är ju inte första gången man läser om detta beteende heller eller så ljuger nån.. tycker det ska delas ut varningar till dom som håller på med detta.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Konfrontera turfare

Post by LoneDog »

Drassen wrote: Kort sagt:
I princip alla vill ha en god stämning i spelet, så döm inte utan att ha sett hela bilden. Missförstånd sker lätt ;)
Om något uttrycker folk sitt missnöje och avsky till detta scenario som du säger på ett enkelspårigt "vittnesmål"/one side version

Du vill inte tillägga något extra då kanske som kan få en att ändra sin syn på saken? :)
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Konfrontera turfare

Post by StarDust »

Tror Drassen har sagt det han vill säga. När han säger nåt i forumet är det ofta genomtänkt.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Konfrontera turfare

Post by StarDust »

Till skillnad från oss dödliga i turfcrew ;)
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Sv: Konfrontera turfare

Post by Maqqan »

LoneDog wrote:
Drassen wrote: Kort sagt:
I princip alla vill ha en god stämning i spelet, så döm inte utan att ha sett hela bilden. Missförstånd sker lätt ;)
Om något uttrycker folk sitt missnöje och avsky till detta scenario som du säger på ett enkelspårigt "vittnesmål"/one side version

Du vill inte tillägga något extra då kanske som kan få en att ändra sin syn på saken? :)
Tycker vi borde stoppa här.

Som Drassen säger så finns det två sidor av myntet och crew har fått information om båda, låt dem sköta det. Att dra upp det i detalj här tror jag bara skulle skapa större diskussioner och de inblandade skulle bli utpekade. Alla här verkar vara överens om vad som är okej eller inte.

StarDust wrote:Till skillnad från oss dödliga i turfcrew ;)
Det ska jag komma ihåg :)


Sony Z2 and Tapatalk
User avatar
bocklingen
Posts: 346
Joined: 27 Apr 2014 07:20
Country: Sweden
Location: Rasbokil Örkulla

Re: Sv: Konfrontera turfare

Post by bocklingen »

StarDust wrote:Tror Drassen har sagt det han vill säga. När han säger nåt i forumet är det ofta genomtänkt.
Håller med, det jag har sett och följt.
Join: 2014-04-26 09:25:32
Special goals: 1. Icosaregion star 2. Get all unique z in Katrineholm :)

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Konfrontera turfare

Post by LoneDog »

Kanske dags att låsa tråden då om det är slutdiskuterat?
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Konfrontera turfare

Post by Blabert »

LoneDog wrote:Kanske dags att låsa tråden då om det är slutdiskuterat?
Japp! :-)

Skickat från min Z1 via Tapatalk
Image
Locked

Return to “Allmänt”