Turfa på två enheter?

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

assåkungjocke
Country: Sweden

Turfa på två enheter?

Postby assåkungjocke » 01 Aug 2014, 21:22

Tjena!

Jag har ett litet problem som jag hoppas kan lösas med hjälp av någon hygglig kunnig person här på forumet! Det är så att jag har en jobbmobil och en privat, men, jag skulle vilja turfa på båda enheterna på samma konto. Är detta möjligt? Isåfall, hur bär jag mig åt?

Tacksam för svar!

/Joel, aka assåkungjocke

Maqqan
Zonemaker

Re: Turfa på två enheter?

Postby Maqqan » 01 Aug 2014, 21:54

Det ska inte vara några problem att köra med samma konto på båda, det gör jag. Har även råkat haft igång spelet på båda enheterna samtidigt men det är inget jag rekommenderar då det ger gps problem.

Sony Z2 and Tapatalk

StarDust
Zonemaker

Postby StarDust » 01 Aug 2014, 23:09

Om det är en Android du har så måste den först registrerade mailadressen på mobilen vara den första adressen du hade på mobilen när du installerade Turf. Är det en iPhone så funkar det lite annorlunda.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"

assåkungjocke

Postby assåkungjocke » 02 Aug 2014, 01:00

Tack för svaren!

Jag förstår dock inte riktigt hur ni menar. Berätta igen hur jag ska göra så ska jag försöka hänga med... Det är två stycken s4 (androider) jag använder.

Maqqan
Zonemaker

Re: Sv: Turfa på två enheter?

Postby Maqqan » 02 Aug 2014, 08:13

Tack för svaren!

Jag förstår dock inte riktigt hur ni menar. Berätta igen hur jag ska göra så ska jag försöka hänga med... Det är två stycken s4 (androider) jag använder.
Har du samma Googlekonto på båda telefonerna? Isåfall är det bara att installera och köra.

Sony Z2 and Tapatalk

LoneDog

Postby LoneDog » 26 Aug 2014, 06:57

Samma Google konto krävs på båda.
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -

TBIT
Issue Manager

Postby TBIT » 26 Aug 2014, 21:51

Gå till Inställningar -> Konton -> Google på respektive telefon.

Det översta Google-kontot är det som Turf använder, och det måste alltså vara samma på båda telefonerna för att det ska vara samma Turf-konto i Turf-appen.

Om det översta kontot inte är samma på båda telefonerna så måste du göra en systemåterställning (factory reset) på ena telefonen för att byta konto där. (Det ska gå om man rootar telefonen också, ifall du tycker sådant är kul.)
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it

Goose72

Postby Goose72 » 28 Aug 2014, 09:12

Det är rätt kul att ha 2+ enheter igång samtidigt, då får du höra Jossan i stereo (surround) om du har dem i höger resp vänster ficka/hand :D

Return to “Allmänt”