Utloggad på forumet när man skapar inlägg

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
Sozu
Posts: 57
Joined: 04 Nov 2014 14:51
Country: Sweden
Location: Luleå

Utloggad på forumet när man skapar inlägg

Post by Sozu »

En sak jag verkligen stört mig på detta forumet är att oftast när jag loggar in första gången (på flera timmar eller på en hel dag) och börjar skapa ett inlägg (antingen ny tråd eller inlägg i en pågående tråd), så skriver jag kanske endast 5 minuter och trycker på submit knappen.
Vad som då oftast händer är att jag helt plötsligt är utloggad igen, och när jag backar bakåt så går det inte att få tillbaka sin text och man blir tvungen att skriva om allt alternativt skippa det helt.

Jag använder Google chrome webläsaren, har inte nå problem på andra forum med detta, utan det är endast på Turf forumet som detta sker. Händer även på alla 3 datorer jag använder.

Nu ska komma ihåg att kopiera denna text innan jag skickar iväg.
[edit]denna gång hade jag tur, blev ej utloggad
Image
User avatar
bocklingen
Posts: 346
Joined: 27 Apr 2014 07:20
Country: Sweden
Location: Rasbokil Örkulla

Re: Utloggad på forumet när man skapar inlägg

Post by bocklingen »

http://issues.turfgame.com/


iPhone 5C + Tapatalk
Join: 2014-04-26 09:25:32
Special goals: 1. Icosaregion star 2. Get all unique z in Katrineholm :)

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Lillkvadden
Posts: 70
Joined: 04 Jun 2014 06:52
Country: Sweden

Re: Utloggad på forumet när man skapar inlägg

Post by Lillkvadden »

Sozu wrote:En sak jag verkligen stört mig på detta forumet är att oftast när jag loggar in första gången (på flera timmar eller på en hel dag) och börjar skapa ett inlägg (antingen ny tråd eller inlägg i en pågående tråd), så skriver jag kanske endast 5 minuter och trycker på submit knappen.
Vad som då oftast händer är att jag helt plötsligt är utloggad igen, och när jag backar bakåt så går det inte att få tillbaka sin text och man blir tvungen att skriva om allt alternativt skippa det helt.

Jag använder Google chrome webläsaren, har inte nå problem på andra forum med detta, utan det är endast på Turf forumet som detta sker. Händer även på alla 3 datorer jag använder.

Nu ska komma ihåg att kopiera denna text innan jag skickar iväg.
[edit]denna gång hade jag tur, blev ej utloggad

Händer mig med, störigt.
User avatar
bocklingen
Posts: 346
Joined: 27 Apr 2014 07:20
Country: Sweden
Location: Rasbokil Örkulla

Re: Utloggad på forumet när man skapar inlägg

Post by bocklingen »

Felanmälan via issuewebben, i och för sig - men bra att folk är medvetna om problemet!


iPhone 5C + Tapatalk
Join: 2014-04-26 09:25:32
Special goals: 1. Icosaregion star 2. Get all unique z in Katrineholm :)

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
User avatar
Changrila
Posts: 185
Joined: 01 Feb 2014 23:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Utloggad på forumet när man skapar inlägg

Post by Changrila »

Sådant har hänt mig med några gånger, att jag plötsligt blivit utloggad utan att varit i närheten av logga ut-knappen. Minns ett annat forum jag var med på som hade samma layout osv (säkert samma program eller något sådant som använts för att skapa forumet), det hade också utloggningsproblem ibland. Efter ett tag var det så mycket som trasslade att de som hanterade forumet valde att göra om allt från grunden, det blev bra då :p Hoppas att detsamma inte ska behövas här.
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Utloggad på forumet när man skapar inlägg

Post by Moskeroll »

Vissa mobila bredband byter konstant IP-adress, något som kan vara ett problem på vissa sidor man loggar in på, bl.a den här sidan, har själv varit med om det när jag kopplade upp mig via ett sådant bredband.
Jag löste det genom att när jag hade skrivit in texten, kopierade jag den före jag postade, för att logga in på nytt, klistra texten och posta.
På vissa forum och inloggningssidor kan man ha ett ikryssningsalternativ: godta endast aktuell IPadress under inloggning. Vet inte om det funkar om man kryssar bort det, men kan vara värd ett försök.
Post Reply

Return to “Allmänt”