Mitt account är borta!?!?

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

snigel3
Posts: 11
Joined: 01 Dec 2012 23:07
Country: Sweden

Mitt account är borta!?!?

Post by snigel3 »

Jag startade appen som vanligt och ser till min förvåning att jag bara är lvl 1.. Mitt namn hade bytts och allt var borta. Mitt användarnamn är TurboSnigel3. Kan ni göra så att den kommer tillbaka? Mitt gmail konto kan jag skicka privat till den som fixar det här.. går det ens? Tacksam för svar.. :roll:
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Mitt account är borta!?!?

Post by Maqqan »

Kör du med ios eller Android? För Android så är det kopplat till ditt Gmailkonto så det kan bli problem om du har flera igång, på ios är jag mer osäker.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
snigel3
Posts: 11
Joined: 01 Dec 2012 23:07
Country: Sweden

Re: Mitt account är borta!?!?

Post by snigel3 »

Har bara använt 1 inloggning, men jag förflyttade den från ett annat konto till mitt nya konto. "Change Phone" Och ja det är Android.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Mitt account är borta!?!?

Post by Maqqan »

Jag har bytt telefon ett flertal gånger och har aldrig haft problem om jag angett samma googlekonto när jag startar upp telefonen första gången. Är det change phone funktionen på hemsidan du menar? Har aldrig testat den så får kika

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Termen
Posts: 4
Joined: 23 Jun 2015 10:37
Country: Sweden

Re: Mitt account är borta!?!?

Post by Termen »

Jag har också ett liknande problem men jag har bytt namn på mitt googlekonto så det kan vara därför och changephone går inte att använda eftersom jag bara har en telefon! Kan skicka mitt Turf namn, mitt gamla google konto namn och det nya google konto namnet (mailadresserna). Var skall jag skicka om detta går att lösa.
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Mitt account är borta!?!?

Post by hazzard »

Namnet är kopplat till ditt googlekonto så du måste logga in på det du nu hade först.
Termen
Posts: 4
Joined: 23 Jun 2015 10:37
Country: Sweden

Re: Mitt account är borta!?!?

Post by Termen »

Ja men det är samma googlekonto men med nytt namn och epost. Trodde det skulle gå att fixa. Det är samma konto.
Termen
Posts: 4
Joined: 23 Jun 2015 10:37
Country: Sweden

Re: Mitt account är borta!?!?

Post by Termen »

Har löst det genom att logga in med mitt gamla konotonamn på surfplattan och därefter göra en changephone.
turingmachine
Posts: 2
Joined: 19 Jul 2015 11:21
Country: Sweden

Re: Mitt account är borta!?!?

Post by turingmachine »

Jag råkade precis ut för detta också, efter att telefonen uppdaterat Android-version (5.0 -> 5.1). Jag har två gmail-konton på telefonen, ett privat, ett jobb-konto, så låter som det kan vara orsaken till mitt problem. Hur väljer jag vilket gmail-konto Turf ska kopplas till? Kan inte hitta någon sådan inställning någonstans, men jag kan ju vara dålig på att söka.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Mitt account är borta!?!?

Post by Maqqan »

Det kan du inte göra, det du kan göra är att installera supporterversionen där du loggar in på ett annat sätt.

Tapatalking with Sony Z2
Post Reply

Return to “Allmänt”