Mycket 1 star ratings nu på google play ?

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Mycket 1 star ratings nu på google play ?

Post by LoneDog »

Rapportera kommentarerna om de är oskäliga eller omogna. Brukar jag göra och så får man bort dom. Dock vissa är berättigade och varje recension är personlig så inte mycket man kan göra åt än ovan om de är felaktiga.

Dock tror jag den som styr för att turf ligger på Play får meddelande ifall de får minus betyg.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Mycket 1 star ratings nu på google play ?

Post by hazzard »

LoneDog wrote:Rapportera kommentarerna om de är oskäliga eller omogna. Brukar jag göra och så får man bort dom. Dock vissa är berättigade och varje recension är personlig så inte mycket man kan göra åt än ovan om de är felaktiga.

Dock tror jag den som styr för att turf ligger på Play får meddelande ifall de får minus betyg.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
så du menar att folk ljuger om alla problem då eller? såg då inga omogna kommentarer där men visst är det inte bra men folk idag har kort stubin funkar inte något så blir det direkt diss utan att kanske tänka att det finns en mailadress att skriva och se om man får hjälp från utvecklaren
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Mycket 1 star ratings nu på google play ?

Post by LoneDog »

hazzard wrote:
LoneDog wrote:Rapportera kommentarerna om de är oskäliga eller omogna. Brukar jag göra och så får man bort dom. Dock vissa är berättigade och varje recension är personlig så inte mycket man kan göra åt än ovan om de är felaktiga.

Dock tror jag den som styr för att turf ligger på Play får meddelande ifall de får minus betyg.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
så du menar att folk ljuger om alla problem då eller? såg då inga omogna kommentarer där men visst är det inte bra men folk idag har kort stubin funkar inte något så blir det direkt diss utan att kanske tänka att det finns en mailadress att skriva och se om man får hjälp från utvecklaren
Läst hela texten kanske eller var det bara TLDR?
  • "Så du menar att folk ljuger om alla problem då eller?"
    =
    " Dock vissa är berättigade och varje recension är personlig så inte mycket man kan göra åt än ovan om de är felaktiga"
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Mycket 1 star ratings nu på google play ?

Post by hazzard »

Förstår fortfarande inte varför du skrev att vissa är omogna, jag såg då ingen omogen förutom alla som beskrev problem med appen det förstår man varför dom lämnar negativ feedback´men det ska gå att svara som utvecklare på dom vad jag vet.
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Mycket 1 star ratings nu på google play ?

Post by Cee »

hazzard wrote:Förstår fortfarande inte varför du skrev att vissa är omogna, jag såg då ingen omogen förutom alla som beskrev problem med appen det förstår man varför dom lämnar negativ feedback´men det ska gå att svara som utvecklare på dom vad jag vet.
Problemet är att människor som postar sådana kommentarer i regel är är totalt otekniska, de är ofta inte heller mottagliga för en kort dialog eller kapabla till att ge konstruktiv kritik.

Andra posten om Google Play där tex, det tyder bara på att han har en uråldigt telefon med extremt lite minne. Det kan man som användare inte gör något åt.
Sedan så har du en hög med människor som inte fattar hur man loggar in igen. Det står väl beskrivet på flera ställen hur man går till väga för att logga in, du har även möjligheten att posta här, på facebook eller maila in. Problemet är att de inte vill lyfta ett finger för att lösa något själv, då tar de sig som längst till Play med en etta som betyg istället.

Jag jobbar också som utvecklare. Vi har ett par appar som också använder sig av positionering för att fylla sitt syfte. En av dem (numera nerlagd) var lite liknande Runkeeper eller Endomondo där du kunde spela in dina rutter när du sprang eller åkte någonstans. Vi har helt seriöst fått flera mail från folk som varit upprörda för att appen kräver tillgång till GPS:en när den installeras.

På Android är det bra på det sättet att det brukar godkännas direkt vid installationen. På iOS får man ibland godkänna det när funktionen vill användas. Vi har en annan app som också bygger positionering där en annan stor funktion är att man ska kunna filma och ta upp ljud vid en viss händelse. Har helt seriöst suttit bredvid folk som installerat appen och sett hur de svarat nej på rättighetsfrågorna och sedan tyckt det var illa när deras position och video inte funkar.

Du kan för all del skapa världen bästa app. Man kommer att få sådana 1or ändå. Det finns alltid någon som tycker att appen borde gör något helt annat än det den gör, någon som inte gillar färgen på ikonen, någon som inte klarar av att installera den i sin tvättmaskin osv. Folk hittar alltid något all klaga på så 1or får man alltid dras med.
Post Reply

Return to “Allmänt”