Turfutveckling under sommaren.

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Turfutveckling under sommaren.

Post by Drassen »

Turf har nu kommit så långt att det tas över 500 zoner varje dag, över 100.000 zoner har tagits, bonanza har genomförts, Dreamhack har genomförts, zoner har lagts ut, forumet har underhållits, otroligt många timmar har lagts på apputveckling samt nya hemsidan.

Eftersom allt detta har skett och väldigt mycket mer kommer att ske så kommer det nu under några veckor gå på halvfart i turfutvecklingen. Målet är även att alla vi som jobbar med turf ska hinna ta lite zoner och testa vårt spel också:)

Eftersom vi vet att det pirrar i fingrarna efter bara några timmar utan turf-fixande så kommer det troligtvis ändå att ske lite småsaker..men på halvfart.

Som sommarläsning mellan zonerna rekommenderar vi turfbloggarna, boken chickenhawk och givetvis turfchatten.

OBS! Tänk på att ha flera vattentäta plastpåsar kring din mobil om du tänker ta vattenzoner. Säkerheten framför allt!

//Turfteamet
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Mosik
Posts: 125
Joined: 17 May 2011 22:51
Country: Sweden
Location: Hultsfred

Re: Turfutveckling under sommaren.

Post by Mosik »

Jag förstår innerligt varför ni kommer att köra halvfart eller lägre under sommaren. Även en liten ändring eller en ny funktion kan ta mycket tid att fixa.

Om jag får säga vad jag känner så tror jag att hela turf projektet behöver gå ännu snabbare än vad det redan gör. Det har expanderat enastående under en mycket kort tid och jag kan säga så att turfcrewn jobbar troligtvis stenhårt för att det ska fortsätta i samma takt. Men vad jag sätt så känns det som att ni är för få för att det ska kunna rulla i den hastighet som skulle gynna projektet ännu mer.
Jag lovar att i detta gäng med härliga turfare så finns det ett flertal som säkert skulle kunna hjälpa er med underhåll, programmering eller vad de nu behövs för. Att hitta den perfekta som är lojal, kunnig och villig att lägga ner skäl för detta är troligtvis svårare sagt än gjort.

En enastående början hitills!

//Mosik
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Turfutveckling under sommaren.

Post by Arias »

Jag tog långsemester och har faktiskt inte varit inne på forumet på ett bra tag, men är nog mer eller mindre tillbaka nu och ska försöka ha lite sommarstädning ;)

Mosik: Man vill nog inte ha för många kockar heller, men visst vissa saker kan det behövas fler människor till. Sen får man inte glömma att det är en hel del som hjälper till utifrån, jag har hand om forumet och jag är från början bara en gammal hederlig turfare. Det finns över 4-5 pers som hjälper till med zonutläggningen.
Image
Post Reply

Return to “Allmänt”