Några zonförslag i Linköping

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
BlackRider
Posts: 19
Joined: 29 Aug 2014 20:30
Country: Sweden

Några zonförslag i Linköping

Post by BlackRider »

Det var ett tag sedan jag skrev här, men jag har inte lagt så särskilt många förslag.
Jag hoppas det går att se kartan: https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 00003&z=14

Det senaste kom före jul när jag åkte från BergsZone mot Tornby (området alltså, inte zonen). Jag ägde redan RoxtorPath och kände inte för att ge mig ut på gräset till CrossOver, så jag fortsatte rakt fram. Och insåg att det har jag nog inte gjort så många gånger sedan jag började med Turf. Förr tog jag alltid den vägen. Innan cykelbanan kom till åkte jag bredvid bilarna. Men inte nu längre. Så, jag lade ett förslag under ett träd och kallade det för AndraSidan (eller nåt liknande) för att det är på andra sidan Bergsvägen från Nämndemannen sett. Det kan kanske gå att cykla direkt mellan dem men jag skulle inte rekommendera det. Snarare skulle jag nog lockas att åka vidare och ta _zonen_ Tornby.

Tidigare förslag som kommit till på kartan:
* LedMigHem - Ännu en på Nya Ledbergsvägen, halvvägs mellan LedLight och Skäggetorp.
* Elvina - Ett nedlagt vindkraftverk. Kan se ut att ligga nära SkådaRoxen men då får man gena över en åker.
* Början och Mitten - Ett par för att bryta tristessen på väg mot Slutet.
* PlatåZone - I närheten av en rondellstaty.
recycling
Posts: 2
Joined: 12 Nov 2014 21:08
Country: Sweden

Re: Några zonförslag i Linköping

Post by recycling »

Gillar förslagen.

Platåzon är ju i ett tämligen zonfritt område och en rejäl staty.
Elvina är lite spännande nutidshistoria.
LedMigHem - klockrent på den långa LED-upplysta vägen
Kul att komplettera Slutet med en ny Början

När det gäller AndraSidan har jag lagt något förslag i närheten med namnet Tornskägget för att knyta ihop Tornby och Skäggetorp. Tänker inte argumentera för eller mot den ena eller andra placeringen, men det finns helt klart en poäng med någon zon på den cykelvägen.
inda7
Zonemaker
Posts: 20
Joined: 21 Feb 2018 19:32
Country: Sweden

Re: Några zonförslag i Linköping

Post by inda7 »

Ska titta närmare på dessa förslag.
Om det finns foton från dessa platser så lägg gärna till dem i tråden.
Post Reply

Return to “Östergötland”