Östergötland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Mazarin
Posts: 106
Joined: 04 Oct 2012 11:24
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Sv: Östergötland - Felanmälan

Post by Mazarin »

Blabert wrote:
PerA wrote:
Blabert wrote:Så känslig man kan vara.. Det är ju allmän parkering där?
Jupp, du gör som du vill. Men nu har jag framfört hans önskemål iaf :)
Mja, flyttade på den. Är ju inte helt nödvändigt att zoner ligger mitt på parkeringsplatser (även om de inte är polisens..) Omdöpt också, till JusticeZone
Tack! Skönt att slippa bli intagen till förhör...
Mobile: Xperia | Home Zone: ColonelZone | Region: Östergötland
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Mazarin wrote:
Blabert wrote:
Mazarin wrote:Jag har förtvivlat svårt att hålla reda på vilken som är vilken av de närliggande zonerna Rydsskogen och Rydforest. :?
Jag skulle gärna se att en av dem får ett lite annat namn. :idea:

Rydforest skulle tex kunna heta DeepForest eller DiscForest, så passar det ihop med Farforest som ligger lite längre bort.

Rydsskogen heter egentligen Rydskogen enligt de kartor jag tittat på. Om man skulle döpa om den så är ett förslag RydMotion eftersom det är där motionsanläggningen ligger.
Rydsskogen blev RydSoccer istället.
Bättre, men...

...det finns många fler fotbollsplaner i Ryd. Det finns tex en fotbollsakademi med både utomhusplan och fullstor inomhus hall, och jag bara inte låta bli att förknippa det nya namnet med det stället. Jag är hopplös va?

Om soccer ska vara inblandat, kan mna inte kalla den WoodSoccer då istället.
Hopplös var det du som sa.. ;-) Lite petigt kan jag tycka dock, är ju inget direkt missvisande med RydSoccer.. Aja, bra att ha något att göra.. :-)

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
Image
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Sv: Östergötland - Felanmälan

Post by Snusmumriken »

Blabert wrote: Mja, flyttade på den. Är ju inte helt nödvändigt att zoner ligger mitt på parkeringsplatser (även om de inte är polisens..) Omdöpt också, till JusticeZone
Såg att utropstecknet ligger kvar på förra platsen. Kanske kan justeras vid tillfälle ;)
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Snusmumriken »

Blabert wrote:
Snusmumriken wrote:
Blabert wrote: Flyttade MorningCross och döpte om den
Nya Morningcross, dvs MorgonMiddag blev ju just en snygg bilturfarzon :cry: Flytta den åtminstone till nästa cykelkorsning inåt i området så de får gå några meter...

Annars flytta MorgonMiddag ännu längre in i området och ha kvar Morningcross (skapa ny zon?) och lägg den på andra sidan korsningen mot var den låg tidigare (säkrare och mindre tillgänglig för bilturfare :D på lagligt vis). Se förslag i bifogad bild.
Ok, flyttade den igen då. Trodde inte det fanns bilturfare i Linköping :-P
Snälla, snälla Blabert :) Skulle du vilja vara så snäll och flytta MorgonMiddag tillbaka ut till den första cykelkorsningen - vi har några bilturfare i Linköping, men de får i alla fall gå några meter och om zonen ligger där istället så finns det en fin staty att titta på samtidigt vilket kan innebära att den kulturella nivån hos Linköpingsturfarna plussas på :D Och det faktum att jag inte får GPS-mottagning där zonen ligger idag är ju förståss en annan anledning, men givetvis inte det primära då det för några tusen spänn går att köpa en ny mobil med bättre GPS ;)
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Fixat, fixat och fixat (hoppas jag)
Image
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Snusmumriken »

Blabert wrote:Fixat, fixat och fixat (hoppas jag)
Tack :D

Flytten och namnbytet av CopZone till JusticeZone blev till det bättre - både cykelmässigt och trevligare att titta på. MorgonMiddag kunde ha flyttats ytterligare en cykelkorsning ut till Y-korsningen där skulpturen ligger, men korsningarna ligger nära varandra så det funkar där den ligger ;)
Attachments
JusticeZone.jpg
JusticeZone.jpg (65.14 KiB) Viewed 2210 times
MorgonMiddag.jpg
MorgonMiddag.jpg (40.12 KiB) Viewed 2210 times
User avatar
Mazarin
Posts: 106
Joined: 04 Oct 2012 11:24
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Mazarin »

Namnförbättringsförslag:

Spångbridge kallas Golden Gate i folkmun så varför inte kalla zonen för just GoldenGate. Har mer än en gång fastnat i diskussion om vilken bro som är vilken i turf, slutar i princip alltid med jaha menar du Golden Gate...
GoldenGate.jpg
GoldenGate.jpg (104.68 KiB) Viewed 2184 times
CyklalMossen skulle kunna få heta VästraKärna så ligger namnet helt i linje med de andra zonerna i den skogen. Den ligger ju dessutom inte mer i mossen än de andra...
Mobile: Xperia | Home Zone: ColonelZone | Region: Östergötland
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Mazarin wrote:Namnförbättringsförslag:

Spångbridge kallas Golden Gate i folkmun så varför inte kalla zonen för just GoldenGate. Har mer än en gång fastnat i diskussion om vilken bro som är vilken i turf, slutar i princip alltid med jaha menar du Golden Gate...
GoldenGate.jpg
CyklalMossen skulle kunna få heta VästraKärna så ligger namnet helt i linje med de andra zonerna i den skogen. Den ligger ju dessutom inte mer i mossen än de andra...
Av någon oförklarlig anledning, med tanke på zonerna i San Fransisco, var GoldenGate ledigt och VästraKärna också för den delen ;-)
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Snusmumriken wrote:
Blabert wrote:Fixat, fixat och fixat (hoppas jag)
Tack :D

Flytten och namnbytet av CopZone till JusticeZone blev till det bättre - både cykelmässigt och trevligare att titta på. MorgonMiddag kunde ha flyttats ytterligare en cykelkorsning ut till Y-korsningen där skulpturen ligger, men korsningarna ligger nära varandra så det funkar där den ligger ;)
Bra att JusticeZone blev fin! MorgonMiddag ligger numera där den låg från början... Ni måste lita på¨mitt omdöme ibland ;-)
Image
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Snusmumriken »

Blabert wrote:
Bra att JusticeZone blev fin! MorgonMiddag ligger numera där den låg från början... Ni måste lita på¨mitt omdöme ibland ;-)
Tack för den sista finjusteringen också - tillbaka till ursprungliga läget - bommade den ju förståss då jag var där idag men det löste sig ju snabbt :) Ber om ursäkt för att jag bad om en flytt in i området, men hade väl en dålig dag då jag lackat ur pga av att folk bilturfar inom en radie av upp till 3 km från där de bor... Jag lovar att tänka efter en extra gång innan jag ber om justeringar i fortsättningen - din tid kan säkert användas till roligare saker än petjusteringar av zoner ;)
Locked

Return to “Östergötland”