Östergötland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Bengalow

Otillåten zon Hörsalen

Post by Bengalow »

En av dom senaste zonerna som lades till i Norrköping heter Hörsalen. Problemet är att där inte längre är någon park utan en byggarbetsplats med stängsel som ska stänga ute obehöriga. Det är helt enkelt inte tillåtet att gå in och ta den zonen. Det lämpar sig inte att ha människor springandes där med näsan ner i mobilen.
Bör tas bort omedelbart
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Bengalow wrote:En av dom senaste zonerna som lades till i Norrköping heter Hörsalen. Problemet är att där inte längre är någon park utan en byggarbetsplats med stängsel som ska stänga ute obehöriga. Det är helt enkelt inte tillåtet att gå in och ta den zonen. Det lämpar sig inte att ha människor springandes där med näsan ner i mobilen.
Bör tas bort omedelbart
Enligt denna länk kommer arbetet vara klart sommaren 2013 och där är vi ju nästan nu. Så den får ligga kvar om det inte finns annan information om bygget.

http://www.norrkoping.se/bo-miljo/stads ... /index.xml


Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by embeoo »

Går dessutom ta från cykelbanan söder om utan att vara olaglig.

När jag ändå är här, FootballZ tyckte jag låg omotiverat ute i gräset. Antar att tanken, med det namnet, är att man ska titta på fotboll medans man tar. Men i den här zonglesa delen av peking borde det gå att lägga en bättre zon imho.
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Snusmumriken »

Blabert wrote:Ändrade LinkLake till normal status, väldigt fin zon dock och med vatten i en ganska självklar vattenzon i mitt tycke. Linköpingsturfarna får meddela här när det kan plumsas i zonen så ändrar jag tillbaka till vattenzonstatus.
Zonen ligger sedan några dagar tillbaka återigen i vattenfyllt område (inhägnat och lagligt inträde mot betalning)!
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Snusmumriken wrote:
Blabert wrote:Ändrade LinkLake till normal status, väldigt fin zon dock och med vatten i en ganska självklar vattenzon i mitt tycke. Linköpingsturfarna får meddela här när det kan plumsas i zonen så ändrar jag tillbaka till vattenzonstatus.
Zonen ligger sedan några dagar tillbaka återigen i vattenfyllt område (inhägnat och lagligt inträde mot betalning)!
Tack, fixat.
embeoo wrote:Går dessutom ta från cykelbanan söder om utan att vara olaglig.

När jag ändå är här, FootballZ tyckte jag låg omotiverat ute i gräset. Antar att tanken, med det namnet, är att man ska titta på fotboll medans man tar. Men i den här zonglesa delen av peking borde det gå att lägga en bättre zon imho.
Också ändrad. Ursäktar det sena svaret, halvsjuk och datorlös..
Image
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by Snusmumriken »

Kollade runt lite i warded efter vilka zoner jag hade kvar att ta i regionen och då fanns det en plupp på den där ön ute i Norrköpings hamn där Midisland låg förut. Gick in på turfgame.com och kollade kartan och där fanns ingen zon vilket jag heller inte trodde eftersom den inte synts på ett tag. Men då jag skrev in namnet i http://turfgame.com/map/Midisland så poppade själva platsen för zonen upp på kartan :o Dock ingen synlig zon. Finns zonen eller finns den inte?
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Snusmumriken wrote:Kollade runt lite i warded efter vilka zoner jag hade kvar att ta i regionen och då fanns det en plupp på den där ön ute i Norrköpings hamn där Midisland låg förut. Gick in på turfgame.com och kollade kartan och där fanns ingen zon vilket jag heller inte trodde eftersom den inte synts på ett tag. Men då jag skrev in namnet i http://turfgame.com/map/Midisland så poppade själva platsen för zonen upp på kartan :o Dock ingen synlig zon. Finns zonen eller finns den inte?
Den finns, men är inte aktiv pga olämplig placering.

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Sv: Östergötland - Felanmälan

Post by Snusmumriken »

Blabert wrote:
Snusmumriken wrote:Kollade runt lite i warded efter vilka zoner jag hade kvar att ta i regionen och då fanns det en plupp på den där ön ute i Norrköpings hamn där Midisland låg förut. Gick in på turfgame.com och kollade kartan och där fanns ingen zon vilket jag heller inte trodde eftersom den inte synts på ett tag. Men då jag skrev in namnet i http://turfgame.com/map/Midisland så poppade själva platsen för zonen upp på kartan :o Dock ingen synlig zon. Finns zonen eller finns den inte?
Den finns, men är inte aktiv pga olämplig placering.

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Och det innebär då att man inte kan nå 100% vad gäller antal tagna unika zoner i Östergötland :( Är det möjligt att hitta en annan plats (och kanske annat namn) så den kan bli aktiverad igen?
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Östergötland - Felanmälan

Post by farbrorP »

Nyfiken fråga: Att ha tagit 100'% i regionen, är det viktigt av någon annan anledning än för ens egen eventuella tillfredsställelse? :)

Observera att jag bara undrar om jag har missat någonting skojsigt att jobba för.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Östergötland - Felanmälan

Post by Blabert »

Snusmumriken wrote:
Blabert wrote:
Snusmumriken wrote:Kollade runt lite i warded efter vilka zoner jag hade kvar att ta i regionen och då fanns det en plupp på den där ön ute i Norrköpings hamn där Midisland låg förut. Gick in på turfgame.com och kollade kartan och där fanns ingen zon vilket jag heller inte trodde eftersom den inte synts på ett tag. Men då jag skrev in namnet i http://turfgame.com/map/Midisland så poppade själva platsen för zonen upp på kartan :o Dock ingen synlig zon. Finns zonen eller finns den inte?
Den finns, men är inte aktiv pga olämplig placering.

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Och det innebär då att man inte kan nå 100% vad gäller antal tagna unika zoner i Östergötland :( Är det möjligt att hitta en annan plats (och kanske annat namn) så den kan bli aktiverad igen?
On du tror att du ska nå 100% tagna unika zoner i Östergötland får du nog tänka om, då finns det ju inget att sträva efter längre.. :-) Jag ska fundera på Midisland, zonen har ju ett sentimentalt värde där den ligger (även om den är inaktiverad).

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
Locked

Return to “Östergötland”