Fler zoner i Motala

Moderator: Zonemakers

robin92
Posts: 1
Joined: 19 Mar 2012 16:01
Country: Sweden

Fler zoner i Motala

Post by robin92 »

Hej önskar att det skulle finnas lite mera zoner åt Vadstena hållet i Motala.
Helst någon i Fågelsta ;)
JSeven
Posts: 4
Joined: 14 May 2012 15:06
Country: Sweden

Re: Fler zoner i Motala

Post by JSeven »

Ja gärna lite fler zoner i Motala. Nu ligger alla åt väster till. Saknar några runt Verkstadstorget, kanalen och mer åt de östra delarna av stan. Skulle kanske få igång fler Motalabor att Turfa :D

De 3 förslag som man får ge, någon som vet vad som händer med dom??
Har lagt ut 3 fina zoner i de mer östra delarna av Motala så jag håller tummarna!

/J
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Fler zoner i Motala

Post by SunYour »

Ja, och snart är det ju vätternrundan! Lite research på vatternrundan.se ger ju uppslag till många fina starter. Start och mål i Motala :D
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
JSeven
Posts: 4
Joined: 14 May 2012 15:06
Country: Sweden

Re: Fler zoner i Motala

Post by JSeven »

Helt rätt SunYour!
Fram med gödselspridaren nu och gödsla lite magiska zoner över Motala =)

Ge mig 10 st så lägger jag dom på för staden fina ställen!
Bla start/mål för VR 2012

/J
Tulle
Posts: 5
Joined: 18 May 2012 14:20
Country: Sweden

Re: Fler zoner i Motala

Post by Tulle »

JSeven wrote:Helt rätt SunYour!
Fram med gödselspridaren nu och gödsla lite magiska zoner över Motala =)

Ge mig 10 st så lägger jag dom på för staden fina ställen!
Bla start/mål för VR 2012

/J
Piren i stan, Platens grav, Otto Carlsunds minnesmärke/staty, Piren i Boren tycker jag känns som en bra slinga i Motala..
Image
Freelancer

Re: Fler zoner i Motala

Post by Freelancer »

Försöker jag också sprida mina 3 i Motala varje månad, 11 st känns lite klent med en så pass stor stad.
Vad sägs som akuten, polisstationen, nya brandbilststionen, Radiomasterna, ut med kanalen och vid slussarna ute vid mini golfen, mitten öarna kanalen/strömmen...osv, konstigt inte varamon är med? Försöker verkligen, för nu suger det...med bara 11st åt väster och på bara ena sidan av kanalen/strömmen. :evil:
si3rra
Posts: 17
Joined: 11 Aug 2011 19:59

Re: Fler zoner i Motala

Post by si3rra »

Alltså hade det inte varit lite en grej att ha en Zon för starten av vätternrundan, och att zonen bara finns denna veckan sedan försvinner när evenemanget är över.
I så fall parkeringen i hamnen där starten är, eller på torget där stora delar av kringarrangemangen finns, vore väl lite som en grej också för turfare som ska cykla loppet.

Säg till om det är intressant så ska jag föreslå den
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Fler zoner i Motala

Post by SunYour »

Jag rekommenderar att skicka ett PM till Drassen
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Furence
Posts: 11
Joined: 19 Jul 2012 19:59
Country: Sweden

Re: Fler zoner i Motala

Post by Furence »

Lyfter denna tråd igen och om aktiviteten/spelare tillåter skulle det för Motalas del göra gott med fler zoner. Dessa mer utspritt över staden som någon tidigare skrivit. Just nu ligger zonerna bara centralt och till väster.
Furence
Posts: 11
Joined: 19 Jul 2012 19:59
Country: Sweden

Re: Fler zoner i Motala

Post by Furence »

Hur långt ifrån i aktivitet är vi i Motala för att få en eller några zoner till?
Vet att aktiviteten går upp och ner rätt friskt, men känns som några till zoner som skapar större spridning i stan kan lösa problemet.

Folk tar zoner i stan, men sen är det för långt att ta sig till de övriga då de ligger långt bort och inga zoner på vägen dit. Ca 2-2,5 km sträcka utan zonetagningar gör iaf så att jag hoppar över att ta dem oftast. För blir lika långt tillbaka sen också utan zoner. Bor man sen på fel sida stan så har man fort långa sträckor utan zoner/runda.

Tror att ett problem till är att om man inte bor i stan eller ute på Råssnäs har man långt till första zonen. Som många vet så blir det lätt att tar man en zone, blir det en till, och en till och en till. Så minst 1 zone/större bostadsområde skulle nog gynna aktiviteten.
Post Reply

Return to “Östergötland”