Fler zoner i Motala

Moderator: Zonemakers

yxa
Posts: 5
Joined: 20 May 2012 21:01
Country: Sweden

Re: Fler zoner i Motala

Post by yxa »

Då kommer det här en karta med lite förslag på zoner. Vet inte om aktiviteten här räcker till för samtliga zoner men det kanske kan locka lite fler östgötar att besöka Motala.

Övralid förslog jag i appen, även ett par av öarna i Motalabukten finns med där för de som åker båt nu på sommaren.
Förslag Motala
Förslag Motala
TurfKartaMotala.jpg (239.96 KiB) Viewed 4718 times
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Fler zoner i Motala

Post by Isengrim »

Borde ju finnas en vattenzon vid varamon.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Fler zoner i Motala

Post by Blabert »

yxa wrote:Då kommer det här en karta med lite förslag på zoner. Vet inte om aktiviteten här räcker till för samtliga zoner men det kanske kan locka lite fler östgötar att besöka Motala.

Övralid förslog jag i appen, även ett par av öarna i Motalabukten finns med där för de som åker båt nu på sommaren.
TurfKartaMotala.jpg
Då kom det några till. Blir ganska långa avstånd mellan de södra zonerna, men de blir hål att fylla lite längre fram. Ni fick ju ändå en bunt nya igår också :-)
Isengrim wrote:Borde ju finnas en vattenzon vid varamon.
Alldeles utmärkt förslag. La den en bit ut, har för mig att det är rätt så långgrunt där. Tanken är ju inte att man ska kunna stå med vatten till knäna och en drink i handen när man tar en vattenmedalj ;-) Är det för långt ut får väl nån hojta till.
Image
yxa
Posts: 5
Joined: 20 May 2012 21:01
Country: Sweden

Re: Fler zoner i Motala

Post by yxa »

Då har jag testat de nya zonerna och de är bra. Tackar.
Badarmon ska jag prova i dagsljus och varmare väder.
(Ska även se om Sonys löfte om vattentäta telefoner håller... :D )
lejontyp
Posts: 2
Joined: 10 Jun 2013 20:54
Country: Sweden

Re: Fler zoner i Motala

Post by lejontyp »

Borde finnas fler zoner åt Boren till. Varför inte zoner vid Dockan, Motala verkstad, Verkstadstorget, Gamla Folkets hus, fler zoner längs kanalen, Kraftverket vid Motala ström, Boren plan mfl
yxa
Posts: 5
Joined: 20 May 2012 21:01
Country: Sweden

Re: Fler zoner i Motala

Post by yxa »

Blabert wrote:
Isengrim wrote:Borde ju finnas en vattenzon vid varamon.
Alldeles utmärkt förslag. La den en bit ut, har för mig att det är rätt så långgrunt där. Tanken är ju inte att man ska kunna stå med vatten till knäna och en drink i handen när man tar en vattenmedalj ;-) Är det för långt ut får väl nån hojta till.
Då är Badarmon också testad och man kommer max 1/3-del ut i vattnet innan man inte bottnar längre, så drinken i handen lär bli vattenskadad ;).
lejontyp
Posts: 2
Joined: 10 Jun 2013 20:54
Country: Sweden

Re: Fler zoner i Motala

Post by lejontyp »

Upprepar förslag på zoner: Dockan, Motala verkstad, Verkstadstorget, Gamla Folkets hus, fler zoner längs kanalen, Kraftverket vid Motala ström, Boren plan mfl.
Jag bor själv åt Boren till och har bara Borenpiren i närheten, närmsta efter det är 15 minuter med cykel, vilket är alldeles för långt att ta sig för att "bara-en-zon-till".
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Fler zoner i Motala

Post by Blabert »

Lite nytt åt det hållet blev det..
Image
si3rra
Posts: 17
Joined: 11 Aug 2011 19:59

Re: Fler zoner i Motala

Post by si3rra »

Finfina nya zoner där :)
La in ett förslag på "gulabron" tänkte bara backa upp det med en liten bild, ja då att den inte är mitt på järnvägen.

Image
si3rra
Posts: 17
Joined: 11 Aug 2011 19:59

Re: Fler zoner i Motala

Post by si3rra »

Förslag på flytt av zoner.

HermeZone som idag är på en cykelbana (vet dock inte historien bakom placering eller namn) skulle möjligtvis/snart kunna flyttas över kanalbron och ner till en nybyggd liten park som byggs vid kanalen mellan motala ström och göta kanal och mellan järnvägs och väg bron (mellan vadstenavägen och denna punkt. http://kartor.eniro.se/m/nEg1j )

Hermezone idag
Image

Föreslagen plats
Image

SouthSchool som idag är på en gräsplätt bakom en busshållsplats vid en parkbänk där det oftast sitter någon halv-alkis och tittar på vattnet, kanske kunde flyttas eller om vi kan få en ny zon (blir rätt tätt mellan dem då men) till den nya större park med cykelbana som byggs mellan gamla och nya järnvägsbron (i detta område http://kartor.eniro.se/m/nEg1E )

Vad säger ni andra turfare? kom gärna med förslag / motförslag, får be att återkomma med bilder/karta då "Sorry, the board attachment quota has been reached."
Är tyvärr dåligt med uppdaterade kartbilder av staden, rätt mycket byggnation och ombyggnad som pågår och pågått några år.
Post Reply

Return to “Östergötland”