Stureforsrunda

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Stureforsrunda

Post by Snusmumriken »

Skulle önska att vi fick en bra turfrunda neråt Sturefors och tillbaka istället för att det är som en "återvändsgränd". Dels för att öka på aktiviteten i den delen av Linköpingsdelen och för att det är en bra runda för de som vill sträcka ut benen lite mer på sina rundor. Plus att det är väldigt vackert långa sträckor. Bifogar ett förlag på var zoner skulle kunna vara och hoppas även kunna få till de sista i appen i närtid med mer exakt position.
Attachments
Stureforsrunda.jpg
Stureforsrunda.jpg (194.19 KiB) Viewed 2933 times
User avatar
BlackRider
Posts: 19
Joined: 29 Aug 2014 20:30
Country: Sweden

Re: Stureforsrunda

Post by BlackRider »

Nu är det ett bra tag sedan jag åkte den östra delen mellan Landeryd och Sturefors men det var en återkommande träningstur på den tiden jag cykelsemestrade.

Den ingår också i den landsomfattande Sverigeleden (http://www.svenska-cykelsallskapet.se/p ... 08156.html).

Så jag tycker också det vore trevligt med några zoner där.
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Stureforsrunda

Post by Snusmumriken »

Önskar fortfarande...
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Stureforsrunda

Post by Maqqan »

Intressant, ska ta en titt

Tapatalking with Samsung S7
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Stureforsrunda

Post by Maqqan »

Kan du peka ut en bra plats vid din gula prick "Åsenrakan"? Har svårt att hitta bra platser där.
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Stureforsrunda

Post by Snusmumriken »

Oj hade missat denna... Just vid Åsenrakan är det lite svår att hitta riktigt bra platser, men jag tycker man kan ha precis vid vägen för det gör inget om de bilturfas. Är snarare värre när bilturfarna inte tar vissa zoner för att de ligger för krångligt till som tex vid slottet i Sturefors. Och blir inte "allt" taget vill man i alla fall inte ta om rundan... På Åland hade de många zoner som låg vid påfarter till åkrar precis vid vägkanten så någon av de två platser jag markerat med kryss på bilden är typ sådana platser. Den till vänster på bilden kanske är att föredra då man kan hålla uppe farten vid det högra krysset om man kommer söderifrån och nerför en brant backe så då kan det kännas snopet att behöva stanna. Kommer man från andra hållet spelar det inte lika stor roll vid vilket av kryssen man stannar till ;)
Edit: Någon bild får jag inte in utan hur små jag än gör dem säger systemet "Sorry, the board attachment quota has been reached."Hur gör jag då?
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Stureforsrunda

Post by Snusmumriken »

Då jag inte fick in en bild med förslag så har jag nu lagt ett zonförslag i appen kallad Åsenrakan
Hoppas det kan bli åtminstone en zon till på Stureforsrundan även om de vi fått är mycket uppskattade :-)
Finns även en sluss - Sturefors sluss - som skulle kunna få en zon även om det blir en liten "omväg" på själva Stureforsrundan men tycker att ett mål kan vara att få en zon vid varje sluss som finns utmed Kinda Kanal så några till finns att önska :-)
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Stureforsrunda

Post by Snusmumriken »

Tack ZM :-)
Post Reply

Return to “Östergötland”