LFC förtjänar en zon

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
BlackRider
Posts: 19
Joined: 29 Aug 2014 20:30
Country: Sweden

LFC förtjänar en zon

Post by BlackRider »

Jag vet, jag har föreslagit det förr men nu blev de ju svenska mästare i år igen, efter att ha gått obesegrade genom hela serien!
Så jag tycker det är dags att hemmaarenan får en zon.

Jag lade ett nytt förslag i morse, jag hoppas det går att se på kartan:
https://www.google.se/maps/@58.4171443, ... 0w6s?hl=en

Det är det sydligare av dem, kallat ArenaSkolan. Det första, LinkArena, ser numera mer ut som en skolgård, så jag tyckte det var bättre att flytta den närmare cykelbanan.

Det kan se ut som att zonen skulle komma att ligga för nära SideField. Fågelvägen är det ca 180m. Men om man tar cykelbanan under Norrköpingsvägen så blir det 300m och mycket kortare än så tror jag inte det går att få. Man kan kanske gena genom den vältrafikerade rondellen men om man överlever så måste man ändå ta en omväg för att komma på cykelbanan igen.
Till Circular är det längre.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: LFC förtjänar en zon

Post by Maqqan »

Såg rubriken och trodde det handlade om det engelskt fotbollslag jag håller högt :)

Tapatalking with my Samsung S7
User avatar
BlackRider
Posts: 19
Joined: 29 Aug 2014 20:30
Country: Sweden

Re: LFC förtjänar en zon

Post by BlackRider »

Om man bortser från lokalpatriotism och jämlikhet (hockeyherrarna har ju minsann en zon vid sin arena 8-) så tycker jag ändå det behövs en zon ungefär där. Det är alldeles för dålig fart här ute och en zon till skulle kanske göra att fler tar en runda åtminstone till Circular och tillbaka. De flesta nöjer sig idag med Chocopoles eller vänder vid Sidefield.
Jag tar de här zonerna på vägen till jobbet 1-2 gånger per vecka. Resten blir revisits. Det blir lite tråkigt i längden...
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: LFC förtjänar en zon

Post by Snusmumriken »

NU fick vi en zon vid arenan idag, men jag tycker den hamnade fel. Den hamnade så "oanseligt" vid cykelvägen direkt utmed infartsvägen till Linköping så det känns lite off ifrån själva arenan. Nära, men en bit ifrån... Jag tycker det räcker med de andra "oanseliga transportzoner" vi har på väg ut till Tallboda och Mörtlösa så vi istället kan få en som mer symboliserar arenen och därför istället låta zonen ligga vid den fina "glasbollen" där BlackRider ritat in "pluppen" LinkArena på sin karta. Eller vad tycker ni andra?
User avatar
BlackRider
Posts: 19
Joined: 29 Aug 2014 20:30
Country: Sweden

Re: LFC förtjänar en zon

Post by BlackRider »

Jag är lite kluven...
När jag lade förslaget så markerade jag asfaltplanen närmast glasbollen och tyckte det var en utmärkt placering. Senare blev hela området en byggarbetsplats, så då var den ju mindre bra. Så jag lät bli att driva frågan tills vidare.
Nu är bygget mer eller mindre klart men i samband med det så har det blivit en skolgård framför entren. På asfaltplanen har man satt upp två basketmål och i närheten finns en liten minifotbollsplan.
Det var därför jag lämnade in ett nytt förslag där zonen låg längre ner, i anslutning till cykelparkeringen, så att man känner sig lite mindre som en inkräktare. Alternativt skulle man kunna dra ut originalförslaget mer mot cykelbanan så man inte behöver åka in så långt.

Den nuvarande placeringen funkar men den har några minus:
* Den ligger som sagt lite i utkanten. (Dessutom till stor del bakom byggstängsel, men det ska väl gå över. Det ser ut som om det ska bli cykelparkering där också.)
* Fågelvägen ligger den mitt emellan Sidefield och Circular men cykelvägen är Circular närmare (300m mot 390m, ungefär).
* Den ligger inte på den nedsänkta cykelbanan som ansluter till tunneln. Det innebär att man kan ta zonen och sedan fortsätta på den övre delen som går längs vägen. Det blir alltså lite mindre motion om man tänkt åka vidare mot Chocopoles.

Men egentligen vill jag inte klaga, jag är glad att zonen dykt upp till sist. Det var mitt första förslag, för över två år sedan. Sedan dess har det blivit fler förslag, inte lika många zoner... 8-)
Post Reply

Return to “Östergötland”