Örebro - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Tulle
Posts: 5
Joined: 18 May 2012 14:20
Country: Sweden

Re: Örebro - Felanmälan

Post by Tulle »

Zontjuven wrote:
Aj då, fixar till detta.
Flyttad och heter numer PlayerZone

Tack för rapporten!
Hur var de övriga zonerna i Askersund?
CAMPASH kändes lite sådär att gå in till såhär under campingsäsongen. 100 campares ögon följde min minsta rörelse, men jag såg inga skyltar om att icke campare inte fick gå in. Annars var dom andra bra...
Image
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Örebro - Felanmälan

Post by Zontjuven »

Tulle wrote:
Zontjuven wrote:
Aj då, fixar till detta.
Flyttad och heter numer PlayerZone

Tack för rapporten!
Hur var de övriga zonerna i Askersund?
CAMPASH kändes lite sådär att gå in till såhär under campingsäsongen. 100 campares ögon följde min minsta rörelse, men jag såg inga skyltar om att icke campare inte fick gå in. Annars var dom andra bra...
Härligt!
Ja, det ska ju vara lite spännande också att turfa :-)
Fd världsmästare i TURF
User avatar
ezGenesis
Posts: 47
Joined: 23 May 2012 13:20
Country: Sweden

Re: Örebro - Felanmälan

Post by ezGenesis »

Då var mitt turist-turfande över i Örebro snart. men vill inte lämna regionen utan att ta upp en del zon-frågor som gnagt nu i 2 månader...

Vem är det som har dagis-fetisch i zonläggarland?

Jag har själv barn och skulle inte vara road om mina barns fröknar påpekar att det stryker vuxna runt staketen, eller som 4 av zonerna här i örebro, innanför dagis-staketet???

Marjoram
IDontKnow
LittleCreek
MountSchool

Dessa 4 zoner är alltså innanför staket på dagis/förskolor???

Sedan har vi:

BaronZone
Rudbeckizone
ThruMeadow

som är i anslutning till, men kanske ok...

Samtliga dessa områden är i anslutningar till parker och grönområden, så min fråga är, varför inne på dagisområdet?? Ett dåligt skämt??

Kom inte med att det kan sporra föräldrar som hämtar/lämnar barn, för då finns det som sagt områden i anslutning som är betydligt mer lämpade...

Har pratat med flera lokala turfare som känner obehag för dessa zoner, så var snäll att se över detta...

ezGenesis
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Sv: Örebro - Felanmälan

Post by Blabert »

Det finns inga äckliga gubbar som vill titta på dagisbarn bland zonmakare vad jag vet, så tagga ner lite...

Självklart är det inte ok och de kommer flyttas så fort jag eller någon annan zonmakare hinner. Det är förmodligen gamla zoner som ligger kvar, vi har numera en policy att inte lägga zoner på dagis/skolgårdar.

Tråkigt att så många känt obehag inför detta men ändå inte orkat felanmäla...

Tack för din rapport dock!

Sär skrivet med SwiftKey 3 och Tapatalk 2
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Örebro - Felanmälan

Post by Blabert »

Fixat. De äckliga turfgubbarna i Örebro får det svårt i fortsättningen...

För övrigt var de placeringar med ingen streetview, dålig view och en gammal zon från spelets början. Vi kan förstås inte med 100% säkerhet lägga zonerna korrekt varje gång, det är därför vi är beroende av rapporter från er spelare! Tack för hjälpen :-)
Image
User avatar
ezGenesis
Posts: 47
Joined: 23 May 2012 13:20
Country: Sweden

Re: Örebro - Felanmälan

Post by ezGenesis »

Tror inte att det finns äckliga turfgubbar i Örebro... :)

Samtliga virila, gladlynta och spänstiga män och kvinnor, de jag har mött i varje fall... :)

Vill bara inte oroa dagispersonal i onödan, och har förundrats över hur många det varit...

Annars är Örebro en fin turfregion, saknade verkligen MTBn i Hallsberg, länge sedan jag såg så kuperat i södra Sverige...

Tack och bra jobb!!

/Gammal norrlänning ezGenesis
Image
Zalgary
Posts: 1
Joined: 03 Sep 2012 20:43
Country: Sweden

Flytt av zon ?

Post by Zalgary »

Var inne på en gård idag i mitt turfande (RINGCRAFT),
då en man vid Kjell Persson kom fram
och talade om att zonen låg på privat markområde
och han ville att vi flyttade bort den.

Nog för att jagande på cykel efter zoner kan vara
kul, men att bli jagad att ilska markägare är ett
moment som vi kanske inte ska införa ? :D
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Örebro - Felanmälan

Post by SunYour »

Ja, den zonen kändes lite sådär...
Nu är den flyttad en liten bit norrut och heter nu istället UtmarksKorset
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
woozle

Re: Örebro - Felanmälan

Post by woozle »

Lite fundersam över zonen Boglund. Kommer man dit på kväll eller helg ligger zonen inne på ett låst område och som är kameraövervakat. Känns inte så bra. (Rätta mig om jag har fel ni som tagit zonen jag kan ha misstagit mig på positionen)

Även Hagabyzone är lite tveksam. Ligger iof på en allmän gräsyta. Men väldigt nära tomtgränserna. Man måste traska över hela gräsmattan och ställa sig intill tomterna. Om jag bodde där skulle jag inte tycka att det var så kul att det strök människor alldeles vid tomtgränsen.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Örebro - Felanmälan

Post by Wallen »

woozle wrote:Lite fundersam över zonen Boglund. Kommer man dit på kväll eller helg ligger zonen inne på ett låst område och som är kameraövervakat. Känns inte så bra. (Rätta mig om jag har fel ni som tagit zonen jag kan ha misstagit mig på positionen)

Även Hagabyzone är lite tveksam. Ligger iof på en allmän gräsyta. Men väldigt nära tomtgränserna. Man måste traska över hela gräsmattan och ställa sig intill tomterna. Om jag bodde där skulle jag inte tycka att det var så kul att det strök människor alldeles vid tomtgränsen.
Boglund får gärna fler lokala turfare kommentera så gör inget åt den just nu då det ser ut som man kan komma åt den.
Hagabyzone förstorade jag lite.
Locked

Return to “Örebro”