[Karlskoga]

Moderator: Zonemakers

Packo
Posts: 6
Joined: 30 Sep 2011 10:38
Country: Sweden

[Karlskoga]

Post by Packo »

Hejsan jag har precis börjat lira Turf och jag gillar idén väldigt skarpt.
Jag är bosatt i Karlskoga och använder Turf som motivation till att ta cykeln och trampa runt i stan lite då och då.
Jag söker dock några fler zoner då det för nuvarande bara finns två stycken att plocka.
Så det vore riktigt snajs om ni kunde sätta dit några flera tack.

P.S De två zoner som finns i Karlskoga är felmärkta, dvs Cannonpeak ska heta Bathcottage och tvärtom. D.S
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: [Karlskoga]

Post by Blabert »

Kul att du gillar Turf! Nu finns det några zoner till i Karlskoga, cykelrundan kommer bli lite längre för dig ;-)Cannonpeak och Bathacottage har rätt namn för övrigt.
Image
Packo
Posts: 6
Joined: 30 Sep 2011 10:38
Country: Sweden

Re: [Karlskoga]

Post by Packo »

Jag tackar och bockar för de nya zonerna.

Jag vidhåller ändock att de två zonerna Cannonpeak och Bathcottage har fel namn.
Zonen som heter Bathcottage ligger uppe på en ås precis bredvid en gigantisk kanon med ganska fin utsikt över centrum.
Zonen som heter Cannonpeak ligger nere på en udde bredvid en badstrand.

Namnen i sig är säkerligen korrekta men jag tror att de borde byta namn med varandra?
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: [Karlskoga]

Post by Blabert »

Cannonpeak hette så redan när den var den enda zonen i Karlskoga, Bathcottage ligger vid Badstugatan. Men det är inte jag som byggt dessa två zoner, kanske den ansvarige har en annan förklaring än min ;-)
Image
Packo
Posts: 6
Joined: 30 Sep 2011 10:38
Country: Sweden

Re: [Karlskoga]

Post by Packo »

Aha, det är så det ligger till alltså.
Jag tänkte inte på gatunamnen utan gick mer på hur omgivningen omkring zonerna ser ut.
Men då inser jag att det fanns lite logik bakom era namnval trots allt =)
Kruse

Airstrip

Post by Kruse »

Hej!

Jag skulle vilja påpeka att zonen som heter Airstrip ligger på ett område där det är förbjudet att vistas. Precis vi det lilla skjulet där zonen är börjar finns en skylt som upplyser om att enligt någon paragraf i någon flygförordning är det förbjudet att vistas i området. Det skulle kännas roligare om den zonen flyttades några meter så att man kunde ta den med "gott samvete".
Mitt förslag är att zonen flyttas några meter kanske till andra sidan vägen?
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Airstrip

Post by Wallen »

Kruse wrote:Hej!

Jag skulle vilja påpeka att zonen som heter Airstrip ligger på ett område där det är förbjudet att vistas. Precis vi det lilla skjulet där zonen är börjar finns en skylt som upplyser om att enligt någon paragraf i någon flygförordning är det förbjudet att vistas i området. Det skulle kännas roligare om den zonen flyttades några meter så att man kunde ta den med "gott samvete".
Mitt förslag är att zonen flyttas några meter kanske till andra sidan vägen?
Jag gjorde om zonen lite. Som jag förstod så var skylten vid skjulet och då bör man ju få gå fram dit och läsa.... så det kan man göra nu :)
Felrapporter har en egen tråd så försök skriva där vid felrapportering.
Dheri
Posts: 7
Joined: 05 Sep 2012 22:02
Country: Sweden

Re: [Karlskoga]

Post by Dheri »

Bra att Airstrip ändrades om lite, känns mycket bättre att ta den nu...
Tycker att det har varit riktigt bra fart i Karlskoga ett tag nu, kanske dags för några nya zoner? =)
Det finns ganska många som är utspridda, skulle vara trevligt med någon mer central zon, och kanske någon som binder samman ourwinter med de andra.
ceshiwuhao
Posts: 3
Joined: 14 Feb 2013 13:50
Country: Sweden
Contact:

Re: [Karlskoga]

Post by ceshiwuhao »

Zonen som heter Cannonpeak ligger nere på en udde bredvid en badstrand.
For online games you prefer, such as pc?
WoW Gold and Diablo 3 Gold and Swtor Credits and Runescape Gold Are among the most popular game currencies, including the PC and web games.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: [Karlskoga]

Post by Wallen »

ceshiwuhao wrote:Zonen som heter Cannonpeak ligger nere på en udde bredvid en badstrand.
Du får ursäkta men jag förstår inte riktigt vad du menar/vill?
Är det en felanmälan så hänvisar jag till denna tråd
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=71&t=1192

Och om det är ett påpekande så ser det inte ut att vara varken någon udde eller badstrand just vid zonen Cannonpeak vad jag kan se så jag tror du har fel i någon mening. Antingen att du skulle hänvisat till en annan zon eller att det inte var udde och badstrand du menade.
Post Reply

Return to “Örebro”