Hallsberg.

Moderator: Zonemakers

Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Hallsberg.

Post by Moskeroll »

Hej.

Vill berätta lite om turfläget i Hallsberg just nu. Vi är minst 13 turfare som är aktiv varje omgång, av dom är vi 6 turfare som har Hallsbertorn (röd markering) som hemmazon. För mig, Honda och git är det Ormvy (orange markering) som är näst närmaste zon medan det för Oerjan, Kungen02 och ACCCHB3 har ÅkaKälke (lila markering) som näst närmaste zon. Sedan finns det ett gäng mindre aktiva turfare som Skitgubben, avicii47, 2+2=fisk samt säkert några till som har Hallsbergtorn som hemmazon.
TheBear77 har LogZone (gul markering) eller Bibendumzone som hemmazon beroende på vilken väg han går ut från huset på. Han har även ÅkaKälke som sin närmaste jobbzon och zonerna i mellan där passar han utmärket att ta på vägen till och från jobbet.
En turfare som inte är så jätteaktiv, men alltid tar några zoner varje omgång är MP_75 han fick med Hässledroppen (blå markering) en ny hemmazon, även Prickigkorv har den zonen som hemmazon.

Som ni säkert förstår skulle det bli för få vägval att turfa på om alla turfare som bor här uppe skulle ge sig ut samtidigt, och för dom av oss som går eller springer är det för långt och tidskrävande att turfa runt över Vingen.
Därför önskar vi oss några zoner till på Hässleberg och från Hässleberg upp till äpplehagen och vidare på den gamla vägen som går mot Ahlsells och som planeras att asfaltera som gång och cykelväg där ÅkaKälke ligger mellan Ahlsells och Pulkabacken (längs det grå strecket) även några zoner till och från Hässledammen skulle passa bra.

På södra sidan järnvägen så är det Madde68, corna, Prost och Reprobus som står för det mesta av aktiviteten men dom har flera vägval att välja på om alla skulle åka ut och turfa samtidigt. Mindre aktiva turfare där är Bowie, Signespappa, jobli mm flera.

Mvh Moskeroll

Image

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk
User avatar
thebear77
Posts: 30
Joined: 23 Feb 2014 23:23
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Hallsberg.

Post by thebear77 »

Detta ställe tycker jag ser trevligt ut för en zon :) på sommaren så är det vatten i dammarna som rinner från den botre (översta) till den närmaste (nedersta) den ligger i en spantanpark med devärse roliga aktiviteter som freesbeegolf, basket och hockeyrink. Namn kanske kan vara Spontanparken, threedams eller något annat skoj ;) Image

Image

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
User avatar
thebear77
Posts: 30
Joined: 23 Feb 2014 23:23
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Hallsberg.

Post by thebear77 »

Kanske kan vara en plats för en zon? Image

Image

Image

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
User avatar
thebear77
Posts: 30
Joined: 23 Feb 2014 23:23
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Hallsberg.

Post by thebear77 »

En innergård i bostadsområdet Välten. Kanske ett läge för en zon i framtiden?

Image

Image

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
User avatar
thebear77
Posts: 30
Joined: 23 Feb 2014 23:23
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Hallsberg.

Post by thebear77 »

Innergården i bostadsmrådet Korven. I Pokémon så kallas detta konstverk för "stone monster"

Image

Image

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
User avatar
thebear77
Posts: 30
Joined: 23 Feb 2014 23:23
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Hallsberg.

Post by thebear77 »

Innergården till BRF Plogen

Image

Image


Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
User avatar
thebear77
Posts: 30
Joined: 23 Feb 2014 23:23
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Hallsberg.

Post by thebear77 »

Eon i Hallsberg. Skulle sitta fint med 1 zon här [emoji3]

Image

Image

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Hallsberg.

Post by Shitty »

Lovar å kika :)
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Hallsberg.

Post by Moskeroll »

Har nu sammanställd en del förslag som skulle ge utbyggnad och förtätning på Stocksätter/Kårstahult/Hässlebergsområdet som ligger norr om järnvägen.

Förslag 1
Äpplehagen (förslag ligger även i appen) är i norr där den gamla traktorvägen mellan Kyrkfallet och Ahlsells går. Den vägen skall asfalteras och göras om till gång och cykelväg inom närmaste framtiden då det är ett populärt promenadstråk. Från Ahlsellsvägen som vi kallar den finns det flertalet stigar in på områdets fina och populära elljusspår.

Förslag 2
Ligger där stigen norr om elljusspåret delar sig så att du antingen kommer ut på elljusspåret eller på gång och cykelvägen som går mellan Hässleberg och vägen mot Kyrkfallet.

Förslag 3
Ligger på gång och cykelvägen mellan Hässleberg och vägen mot Kyrkfallet. Från där kan man välja att åka mot Hässledammen eller zonen vi önskar oss vid äpplehagen.

Förslag 4
Här går det bred stig/genväg från Krokvägen till elljusspåret

Förslag 5
Här går det finfin promenadstig mellan Torngatan, Blomsterhultsgatan och Skogsstigen.

Förslag 6
Gång och cykelväg som går mellan Torngatan och Bäckatorpsgatan

Förslag 7
En mysig skogsglänta som ligger på stigen som går mellan övre och nedre Bäckatorpsgatan.

Förslag 8
Längs Ahlsellsvägen skulle passa fint med en zon flera förslag är lagt i appen

ImageImageImageImageImageImage

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Hallsberg.

Post by Moskeroll »

Är Hallsbergs kommun bortglömt för nya zoner?

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

Post Reply

Return to “Örebro”