Hallsberg.

Moderator: Zonemakers

Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Hallsberg.

Post by Moskeroll »

Hej

Nu är det så att vi även önskar oss zoner på dessa ställen men det var kanske svårt att förstå

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Hallsberg.

Post by Munin »

Inte alls, det blir bara väldigt plottrigt när man har en lång tråd där flera förslag blivit verklighet. Det tar då onödig tid att sålla igenom när man letar efter förslag på nya zoner. Därför föredrar jag ny tråd för nya (och gamla förslag som inte blivit verklighet) när jag kommer som ny zonmakare för en kommun. Inte svårare än så :)
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Hallsberg.

Post by Moskeroll »

Hej
För första gången har vi en zonläggarw som inte besvärar sig läsa genom äldre trådar, men som du vill vi önskar oss zoner vid markerade punkter

1) gång och cykelväg mellan Bäckatorp och Kårstahullt

2) Ahllsellsvägen som skall asfalteras till gång och cykelväg

3)gång och cykelväg mellan Hässleberg och Kyrkfallet

4) där bred stig går ner till elljusspåret från Krokvägen

5) Vid promenadstigen som går till Häslledammen

Förslagen är även lagda i appen

Hoppas det blev översiktligt nog nu [emoji5]Image

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Hallsberg.

Post by Munin »

Jag HAR läst igenom era gamla trådar, men det är inte lätt att förstå vilka zonförslag som blivit verklighet och vilka ni fortfarande saknar. Så jag bad om mer information. Nu har jag fått det, tack!

Personligen tycker jag det är bättre att starta ny tråd vid zm-byte. Det ger tydligare överblick när det gäller vilka zonförslag som ni lokala turfare vurmar lite extra för. Och det här är första gången det blivit ett problem...

Sen gäller det att även berätta varför ni vill ha en viss zon, och ge mig tydligare instruktion om var den ska ligga. Jag bad om namnet på minst en redan existetande zon i närheten av varje förslag, vilket även thebear77 gav mig, tack tack! Du vet precis som jag att man inte kan söka på zonförslag i zonverktyget, utan bara kan söka på existerande zoner.

Saknade även "mervärdesfaktorn" i de flesta av dina förslag...finns det nåt litet extra på de platser du föreslår eller är det "bara" sk "förtätningszoner"? Inget fel på förtätningszoner om behovet finns, men vi ska ju faktiskt tänka på zonens mervärde oxå och det vet ju ni lokala turfare bättre än mig. Så berätta det! :)

Turfa lungt!
LowTechLenny
Posts: 5
Joined: 12 Aug 2017 20:29
Country: Sweden

Re: Hallsberg.

Post by LowTechLenny »

Jag önskar föreslå en ny zon vid gamla avrättningsplatsen som ligger mellan zonerna Anno1781 och Knottbiten. Där finns en informativ skylt om den sista avrättningen som ägde rum 1858 då en kvinna från Mörtsjön miste livet efter att ha blandat arsenik i lingonmoset. Jag har lagt förslaget i appen och angav då namnet "Avrättning", men "Execution zone" är bättre.
Mervärde:
1. Det är en historiskt intressant plats med en bra infoskylt.
2. När turfaren kämpat sig upp för den erkänt jobbiga Blåbergabacken är denne värd en till zonbelöning. Det är rätt så långt mellan Anno1781 och Knottbiten.
Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Hallsberg.

Post by Munin »

Intressant förslag, kollar upp sista avrättningsplatsen! Tack för all information, gör livet lättare för mig som zonmakare :D Kom gärna med fler förslag.

Turfa lungt!
LowTechLenny
Posts: 5
Joined: 12 Aug 2017 20:29
Country: Sweden

Re: Hallsberg.

Post by LowTechLenny »

Hej. Roligt att du tycker det låter som ett intressant förslag ☺. Tack för det arbete du gör som zonläggare, det uppskattas!👍
Post Reply

Return to “Örebro”