Nya zonförslag i Karlskoga

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Blixtenkga
Posts: 7
Joined: 10 Jul 2014 19:02
Country: Sweden

Nya zonförslag i Karlskoga

Post by Blixtenkga »

Hoppas på lite nya zoner snart, verkar som i dagsläget att vi har ca. 2,5 zoner per aktiv turfare i stan, och avstånden mellan zonerna är ca. ganska långt om man jämför med vissa orter.
Dom jag har lagt förslag på är inte kortare än 350-400 meter till nån annan zon.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... yVOI_x6pTg
Blixtenkga
Posts: 7
Joined: 10 Jul 2014 19:02
Country: Sweden

Re: Nya zonförslag i Karlskoga

Post by Blixtenkga »

Förslag broöverälv, lagt in bilden direkt på kartan också, zonen ligger på en bro som ligger vid en gångväg mellan zonerna svartälvzon och kollonilotten.
Image
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Nya zonförslag i Karlskoga

Post by Maqqan »

Jag skulle gärna lägga lite fler zoner norröver i Karlskoga, Bofors gamla område. Det verkar finnas mycket fina platser där på kartbilden men det finns tyvärr inga street view bilder där. Lämna gärna lite fler förslag där och fixa med foton så ska vi se vad det kan bli.
Blixtenkga
Posts: 7
Joined: 10 Jul 2014 19:02
Country: Sweden

Re: Nya zonförslag i Karlskoga

Post by Blixtenkga »

Maqqan wrote:Jag skulle gärna lägga lite fler zoner norröver i Karlskoga, Bofors gamla område. Det verkar finnas mycket fina platser där på kartbilden men det finns tyvärr inga street view bilder där. Lämna gärna lite fler förslag där och fixa med foton så ska vi se vad det kan bli.
Om det är på kartan där det står Bråten-Bofors Maqqan som du menar?
Innanför den röda markeringen jag har ritat, så är det inhägnat område, det är Björkborns industriområde, som omges av ett högt staket, förbjudet område.
Image
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Nya zonförslag i Karlskoga

Post by Maqqan »

Aha, tack för informationen, jag trodde det inte var avstängt längre.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Nya zonförslag i Karlskoga

Post by Maqqan »

Jag har kikat lite på Gelleråsen utanför Karlskoga. I mina öron låter det som en given turistattraktion som bör ha en zon, är den fortfarande lika värd ett besök? Läste någon om att STCC slutat köra där men ni som bor där har säkert bättre koll än mig. Kikade isåfall på en zon rakt väster om banan där publiken brukar sitta i gräset, ser ut att vara en gokartbana där också väl?
Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Nya zonförslag i Karlskoga

Post by Munin »

Några extra intressanta platser som behöver zon i Karlskoga? Jag har ett par zoner kvar att lägga ut under december.

Turfa lungt!
Post Reply

Return to “Örebro”