Några förslag för att förbättra Askersund

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Några förslag för att förbättra Askersund

Post by Kingslayer »

Var i Askersund nyligen. Väldigt fin liten stad med stor turfpotential. Flera zoner ligger bra idag, några mindre bra. Föreslår följande (se kartan, har använt hitta.se som har bästa upplösning för Askersund):

1. Föreslår att befintliga TowerOfPower flyttas hit för att ge plats åt en ny zon vid kyrkan (2 nedan). Det går en gång/cykelväg härifrån hela vägen till tornet som inte syns på kartan.

2. Askersund har två väldigt vackra kyrkor som bägge saknar zoner. Föreslår en ny vid denna centrala kyrka.

3. Det vackra hamntorget saknar zon. Här är mycket liv och rörelse samt glass.

4. Den äldre och magnifikare av de två kyrkorna, bör definitivt zonbeläggas.

5. För att ge plats åt 4 ovan förslår jag att nuvarande LindenNest flyttas hit (eller omkring). LindenNest ligger mycket fult och ointressant idag.

6. Den vackra gamla stationsbyggnaden står ensam här och förtjänar en zon. Kan dock inte säga exakt var den funkar bäst, det byggdes för fullt runtom när jag var där och det var svårt att få en överblick över de färdiga ytorna. Sydost ner mot träden kanske.
2015-06-27 17.06 001.png
2015-06-27 17.06 001.png (1.64 MiB) Viewed 3507 times
CherryLiqueur
Posts: 7
Joined: 08 Sep 2014 10:14
Country: Sweden

Re: Några förslag för att förbättra Askersund

Post by CherryLiqueur »

Många fina förslag. Jag är askersundare och skulle också gärna se lite flytt av zoner. Att LindenNest (som heter så för att byggnaden heter Lindbogården) bör ge plats åt en zon vid Landskyrkan håller jag med om.
Byggandet du nämner är det nya kultur- och kunskapscentret och det står inte klart förrän om ett år så där kanske det är bäst att vänta. Närliggande zoner är ju SheriffView och GameofCones och jag vet inte om det blir för tätt.

Hur som helst var det väldigt länge sedan Askersund fick en ny zon och under sommaren har vi fått upp pph hyfsat igen. Lite nytt skulle vara en pepp att fortsätta - både för mig och nya turfare.
CherryLiqueur
Posts: 7
Joined: 08 Sep 2014 10:14
Country: Sweden

Re: Några förslag för att förbättra Askersund

Post by CherryLiqueur »

Det finns förslag på norra kyrkokården (förslagsvis en Holy Zone), vid fiskestugorna på andra sidan Sundborn från hamnen räknat, några i Askersundsbyn (blir naturligt att ta dem från Millonthehill, och det finns även cykelväg dit från andra hållet), en zon som är mer strategiskt placerad för att knyta ihop de norra zonerna med resten och ett antal fler.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Några förslag för att förbättra Askersund

Post by Maqqan »

Ursäkta, jag hade Askersund i tankarna före semestern men sedan blev det lite annat som dök upp, ska ta och se över förslagen.

För flytt av zoner så får jag hänvisa till issues.turfgame.com
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Några förslag för att förbättra Askersund

Post by Kingslayer »

Flyttarna är bara motiverade för att göra plats för nya zoner. Utan nya zoner behövs ingen flytt.
CherryLiqueur
Posts: 7
Joined: 08 Sep 2014 10:14
Country: Sweden

Re: Några förslag för att förbättra Askersund

Post by CherryLiqueur »

Kingslayer: Ah. Nu läste jag igenom dina förslag mer ordentligt. Smart och genomtänkt, vill jag lova.

Kyrkan uppe på höjden (min giftaskyrka) heter Sofia Magdalena och är verkligen värd en zon.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Några förslag för att förbättra Askersund

Post by Maqqan »

No 3, 4 och 5 är nu verklighet. Funderade på 1 och 2 men jag tyckte det blev för trångt mellan zonerna där. Justerade även Boardwalk aningen norrut när BåtHarry tillkom men ser ut som att den vackra vägen längs vattnet går hela vägen så det blir bra.

Har lagt in 3 zoner till som kommer så småningom, två enligt CherryLiqueurs förslag och ett jag fastnade för själv.
CherryLiqueur
Posts: 7
Joined: 08 Sep 2014 10:14
Country: Sweden

Re: Några förslag för att förbättra Askersund

Post by CherryLiqueur »

Tack så HIMLA mycket för nya zoner! Extra härligt med en vid vår fina kyrka och så den vid "glasstorget" (BåtHarry). Väl besökta turistställen.
CherryLiqueur
Posts: 7
Joined: 08 Sep 2014 10:14
Country: Sweden

Re: Några förslag för att förbättra Askersund

Post by CherryLiqueur »

Åååh. Tyvärr måste jag felanmäla "2millioner". Den är lagd inne på marinan, och dit har man inte tillträde om man inte har båtplats där. Möjligen kan en av de större grindarna var öppen dagtid om sommaren, men kommer man på kvällen, natten eller morgonen så kommer man inte åt zonen. Jag tänkte inte på det förrän jag kom dit förut.

Ska jag skicka felanmälan eller byter du ut den, Maqqan?
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Några förslag för att förbättra Askersund

Post by Kingslayer »

Lägg en felanmälan med förslag på bättre plats.
Post Reply

Return to “Örebro”