Blekinge - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

Jag är rätt så säker på att PirateIsland är ön Smörasken med ett av de karakteriska kruthusen, och den haft tak över sig sedan länge: Image

Flygfotona över Karlskrona är tyvärr rätt så gamla så det är inte så konstigt att det inte syns något tak där i Google Maps.

Jag skulle rekommendera ett par zoner på Aspö istället. Dit kan alla ta sig med vägfärja. Jag hade redan tänkt lägga in förslag om zoner vid punkt B och C på denna karta, men jag egentligen ville jag göra det det via appen när jag var på ön, så att platsen blev helt rätt, istället för att föreslå så här:
Image
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Anledningen att jag la zonen på ön var för att det låg två förslag där. Vet inte hur gamla de var dock men det låter som de som la förslagen inte visste om taket heller då det funnits länge.

Zoner på Aspö skulle jag ju kunna lägga någon och så kan du lägga förslag så de blir perfekta.
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

Tack så mycket för alla nya zoner!
tomtebloss wrote:Anledningen att jag la zonen på ön var för att det låg två förslag där. Vet inte hur gamla de var dock men det låter som de som la förslagen inte visste om taket heller då det funnits länge.
Det var ju lite märkligt att det låg förslag där!
tomtebloss wrote:Zoner på Aspö skulle jag ju kunna lägga någon och så kan du lägga förslag så de blir perfekta.
Det låter utmärkt, då försöker jag fixa det under sommaren!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

tomtebloss wrote:Anledningen att jag la zonen på ön var för att det låg två förslag där. Vet inte hur gamla de var dock men det låter som de som la förslagen inte visste om taket heller då det funnits länge.

Zoner på Aspö skulle jag ju kunna lägga någon och så kan du lägga förslag så de blir perfekta.
Finns det två [zone]AspöFerry[/zone] nu, en på Aspö och en på Trossö?
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Sv: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

Tyvärr så blandade jag nog ihop Smörasken med en annan ö, så förslagen låg antagligen rätt! Dock ett dåligt ställe att simma till. Så kan det gå.

Desto bättre är att jag varit på Aspö och lagt in förslag på zoner utanför två militära anläggningar som visades av Statens Fastighetsverk för ett par veckor sedan.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Hmm. Så de två förslagen låg alltså rätt. Du är en lurig prick du. Vetitusan om jag ska lita på dig i framtida zonutläggelser.

Nåja, AspöFerry är fixad och nya zoner inför sommaren finns på Aspö.
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

tomtebloss wrote:Hmm. Så de två förslagen låg alltså rätt. Du är en lurig prick du. Vetitusan om jag ska lita på dig i framtida zonutläggelser.

Nåja, AspöFerry är fixad och nya zoner inför sommaren finns på Aspö.
Det var absolut inte min avsikt, men jag blev väl lite ivrig där och jag får helt enkelt leva med den minskningen i förtroende.

Uppdatering Enligt http://kmb.raa.se/cocoon/bild/show-imag ... 0300024994 så verkar det som att Eniro har rätt (se bilaga). Den felaktiga informationen som jag lät mig luras av var istället t.ex. http://www.panoramio.com/photo/38533922 och den jag länkade ovan.

Tack så mycket för de nya zonerna på Aspö!

PS. medan jag var på Aspö så tog MrA vattenzonen!
Attachments
havsfrun.jpg
havsfrun.jpg (9.81 KiB) Viewed 6082 times
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
mra
Posts: 8
Joined: 13 Apr 2012 10:16
Country: Sweden

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by mra »

Stakholmen vill inte vara med och leka :(
Försökte ta den 2 ggr ikväll/natt men den gick inte att ta...

Vi ska ha Turf-grillning där på torsdag, så det vore bra om den fungerade då ;)
http://turf.blekinge.it/2012/06/24/valk ... g-28-juni/
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Skumt. Jag pillade på den igår genom att ändra pph;n. Men den ändringen ska inte gå igenom förrän på torsdag kl 17:00. Så undrar om det är en bugg då... Ska höra med Drassen om jag kommer ihåg det. Annars kanske vi ska buggrapportera det under rätt tråd.
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Sv: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

Jag provade zonen idag men får bara "Taking over zone... Please hold."
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Locked

Return to “Blekinge”