Blekinge - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

ahotik
Posts: 36
Joined: 18 Jun 2012 10:14
Country: Sweden

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by ahotik »

Åter igen är f.d Subzone, Marinzone numera ett problem pga avspärrad område.
Jag tycker att zonen ska antingen läggas ditt TBIT föreslog i ett tidigare inlägg. Eller varför inte på gräsmattan/stranden utanför det avspärrade området.
subzone.JPG
subzone.JPG (166.76 KiB) Viewed 5908 times
Jag skulle också vilja förslå att zonen byter namn tillbaka till Subzone.
Image
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

Om jag förstått det rätt (har inte kollat själv) så har Marinzone varit inom avspärrning ganska länge utan att någon felrapporterat det, men Drassen tog den visst för 10 dagar sedan?!

Här är iaf länk till webbkamera som visar byggarbetsplatsen:

http://www.webbkameror.se/byggkameror/s ... /index.php
Last edited by TBIT on 31 Oct 2012 12:15, edited 1 time in total.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
ahotik
Posts: 36
Joined: 18 Jun 2012 10:14
Country: Sweden

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by ahotik »

Just det jag glömde nämna att den har varit inom det spärrade området de senaste 3-4 omgångarna.
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by Blabert »

ahotik wrote:Just det jag glömde nämna att den har varit inom det spärrade området de senaste 3-4 omgångarna.
Hög tid för flytt då.
Image
ahotik
Posts: 36
Joined: 18 Jun 2012 10:14
Country: Sweden

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by ahotik »

Blabert wrote: Hög tid för flytt då.
Tack så mycket! :)
Image
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

Önskelista
  • Jag, och säkert alla andra spelare i Ronneby, skulle verkligen uppskatta om Hillbilly gjordes lite större. GPS:en bråkar där nio gånger av tio.
  • Gräsmattan som RonTreeYard ligger på är väldigt vattensjuk så här års. Jag och ett gäng änder som simmade där skrämde slag på varandra i mörkret. En bättre placering vore på cykelvägen mellan husen i väster och den större parkeringen i sydväst. Ett bättre namn vore för övrigt Karlstorpsplan, eftersom fotbollsplanen heter så, men tyvärr är det 14 tecken...
  • KnutHahns (som ligger precis öster om skolan med det namnet) är också vattensjuk så här års. Precis norr om zonen ligger tennishall och norr om den ligger simhallen. Mellan dessa finns en cykelväg som skulle passa mycket bättre.
  • Ett bättre namn på Ronepark vore [zone]Snäckebacken[/zone] eller bara [zone]Snäck[/zone], eftersom parken heter respektive kallas så
  • Ett bättre namn på Ronnelake vore [zone]Trollsjön[/zone], eftersom sjön heter så
  • Ett bättre namn på Ronechurch vore HeligaKors, eftersom kyrkan heter så
  • Det finns fortfarande ingen zon på torget i Ronneby (syd-sydöst om Ronechurch/HeligaKors), och 200-meter mellan zonerna känns mindre viktigt eftersom Munktrappan ligger mellan torget och kyrkan.
Tack snälla tomten!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by tomtebloss »

TBIT wrote:[*]Jag, och säkert alla andra spelare i Ronneby, skulle verkligen uppskatta om Hillbilly gjordes lite större. GPS:en bråkar där nio gånger av tio.

Zonen är större nu, men är det inte en kulle där? Vad är det som stör? De få träden?
TBIT wrote:[*]Gräsmattan som RonTreeYard ligger på är väldigt vattensjuk så här års. Jag och ett gäng änder som simmade där skrämde slag på varandra i mörkret. En bättre placering vore på cykelvägen mellan husen i väster och den större parkeringen i sydväst. Ett bättre namn vore för övrigt Karlstorpsplan, eftersom fotbollsplanen heter så, men tyvärr är det 14 tecken...

Egentligen inte skäl för flytt. Sen vet jag inte exakt var du menar att den ska flyttas. Kanske stort område och jag får välja fritt? Ser en stor parkering sydost om fotbollsplanen och en cykelväg som leder från nämnda parkering västerut bort förbi syd om ett hus. Kan du kluddra på en karta eller är jag rätt ute?
TBIT wrote:[*]KnutHahns (som ligger precis öster om skolan med det namnet) är också vattensjuk så här års. Precis norr om zonen ligger tennishall och norr om den ligger simhallen. Mellan dessa finns en cykelväg som skulle passa mycket bättre.
Nu blev den flyttad lite söderut istället. Vad var det för skoj som låg mitt i den tidigare placeringen föresten? Har du någon bild på det?
TBIT wrote:[*]Ett bättre namn på Ronepark vore [zone]Snäckebacken[/zone] eller bara [zone]Snäck[/zone], eftersom parken heter respektive kallas så
De blev lite annat. Försökte få till en snäcka av zonen också.
TBIT wrote:[*]Ett bättre namn på Ronnelake vore [zone]Trollsjön[/zone], eftersom sjön heter så
Det blev TrollSjön. Att använda svenska tecken blir ju sådär. Men TrollLake var redan taget så det fick bli som du ville.
TBIT wrote:[*]Ett bättre namn på Ronechurch vore HeligaKors, eftersom kyrkan heter så
Fixat.
TBIT wrote:[*]Det finns fortfarande ingen zon på torget i Ronneby (syd-sydöst om Ronechurch/HeligaKors), och 200-meter mellan zonerna känns mindre viktigt eftersom Munktrappan ligger mellan torget och kyrkan.
Mmm. Tror det dök upp nåt där.
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

Tidiga julklappar, tack!!!
tomtebloss wrote:
TBIT wrote:[*]Jag, och säkert alla andra spelare i Ronneby, skulle verkligen uppskatta om Hillbilly gjordes lite större. GPS:en bråkar där nio gånger av tio.

Zonen är större nu, men är det inte en kulle där? Vad är det som stör? De få träden?
Tack! Jag vet ärligt talat inte varför det strular just där. Det borde vara utmärkt täckning eftersom det mest är en mossig berghäll på en kulle, visserligen med träd runtom.
tomtebloss wrote:
TBIT wrote:[*]Gräsmattan som RonTreeYard ligger på är väldigt vattensjuk så här års. Jag och ett gäng änder som simmade där skrämde slag på varandra i mörkret. En bättre placering vore på cykelvägen mellan husen i väster och den större parkeringen i sydväst. Ett bättre namn vore för övrigt Karlstorpsplan, eftersom fotbollsplanen heter så, men tyvärr är det 14 tecken...

Egentligen inte skäl för flytt. Sen vet jag inte exakt var du menar att den ska flyttas. Kanske stort område och jag får välja fritt? Ser en stor parkering sydost om fotbollsplanen och en cykelväg som leder från nämnda parkering västerut bort förbi syd om ett hus. Kan du kluddra på en karta eller är jag rätt ute?
Jag borde gjort en kartbild från början, men bättre sent än aldrig: http://i.imgur.com/Qn0iz.jpg
tomtebloss wrote:
TBIT wrote:[*]KnutHahns (som ligger precis öster om skolan med det namnet) är också vattensjuk så här års. Precis norr om zonen ligger tennishall och norr om den ligger simhallen. Mellan dessa finns en cykelväg som skulle passa mycket bättre.
Nu blev den flyttad lite söderut istället. Vad var det för skoj som låg mitt i den tidigare placeringen föresten? Har du någon bild på det?
En grillplats med ett cementör och några stockar som nästan sjunkit ned i gräsmattan, och några snår. Bild ska ordnas!
tomtebloss wrote:
TBIT wrote:[*]Ett bättre namn på Ronepark vore [zone]Snäckebacken[/zone] eller bara [zone]Snäck[/zone], eftersom parken heter respektive kallas så
De blev lite annat. Försökte få till en snäcka av zonen också.
TBIT wrote:[*]Ett bättre namn på Ronnelake vore [zone]Trollsjön[/zone], eftersom sjön heter så
Det blev TrollSjön. Att använda svenska tecken blir ju sådär. Men TrollLake var redan taget så det fick bli som du ville.
TBIT wrote:[*]Ett bättre namn på Ronechurch vore HeligaKors, eftersom kyrkan heter så
Fixat.
Perfekt alltihopa!
tomtebloss wrote:
TBIT wrote:[*]Det finns fortfarande ingen zon på torget i Ronneby (syd-sydöst om Ronechurch/HeligaKors), och 200-meter mellan zonerna känns mindre viktigt eftersom Munktrappan ligger mellan torget och kyrkan.
Mmm. Tror det dök upp nåt där.
Wow, det var ju mest på skoj! Men den blev tagen snabbt som attan!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by TBIT »

Gör gärna OverTheWell lite större. Den ligger mellan två längor hus med 3-4 våningar, vilket jag misstänker är orsaken till att GPS-signalen studsar rätt friskt ibland. Tack på förhand!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Blekinge - Felanmälan

Post by tomtebloss »

TBIT wrote:Gör gärna OverTheWell lite större. Den ligger mellan två längor hus med 3-4 våningar, vilket jag misstänker är orsaken till att GPS-signalen studsar rätt friskt ibland. Tack på förhand!
Done!
Locked

Return to “Blekinge”