tomtebloss, jag läste att du har mycket annat nu, men när det lugnat sig, kan du kolla upp om vi som turfar i Ronneby förtjänar några fler zoner? Eller kan du delegera till någon annan zonutläggare?
Antingen lägga fler zoner centralt, så att det går att kämpa om bäver/vessla i Ronneby, eller ännu hellre sprida ut zoner ytterligare för att förlänga turf-rundan! I nuläget tar jag Ronnebys tretton zoner på runt 45 minuter med cykel.
Vad sägs om att lägga zoner i ett pärlband längs Ronnebyån, från Kallinge i norr till Ronneby Hamn i söder? Det finns ju redan zoner på två broar över Ronnebyån (WellBridge och RonneBro). Jag har tidigare lagt in ett förslag, LoveIsland, men jag ska lägga in fler förslag längs ån!
Jag vet också att det ligger minst två zonförslag på Karön precis utanför Ronneby. (Mitt förslag kanske går att designa om till en tjusig party-hatt?)
Dags för nya zoner i Ronneby?
Moderator: Zonemakers
Dags för nya zoner i Ronneby?
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Re: Dags för nya zoner i Ronneby?
Jag har lagt in två nya förslag längs Ronnebyån.
Påtorp:

och RonPath:

PS. Kanske SunYour kan avlasta tomtebloss?
Påtorp:

och RonPath:

PS. Kanske SunYour kan avlasta tomtebloss?
Last edited by TBIT on 17 Jul 2012 10:05, edited 1 time in total.
Zon saknas vid flygplatsen
För de som bor i Kallinge så är det Kallinge flygplats. För oss som bor i Ronneby så är det Ronneby flygplats. För de som bor i Karlskrona så är det Karlskrona flygplats. För övriga Blekinge så är det Blekinge flygplats.
Men, som Velocipedrytta kommenterade i min blogg, det finns ingen turfzon vid flygplatsen.
Här är mitt förslag på placering:
OBS! Jag har inte lagt in den via appen.
Men, som Velocipedrytta kommenterade i min blogg, det finns ingen turfzon vid flygplatsen.
Här är mitt förslag på placering:
OBS! Jag har inte lagt in den via appen.
Re: Zon saknas vid flygplatsen
Tack för underlaget.
Samla gärna alla zonförslag i en och samma tråd i framtiden, så blir det lättare att hitta på dem.
Samla gärna alla zonförslag i en och samma tråd i framtiden, så blir det lättare att hitta på dem.
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Tack själv!SunYour wrote:Tack för underlaget.
Själv så hade jag föredragit separata trådar, men då vet jag för framtiden!
Kan någon moderator slå ihop denna tråd med Dags för nya zoner i Ronneby??
Nästa zonförslag längs Ronnebyån och det tredje jag lämnat via appen denna omgång är på bron över Djupaforsklyftan:

Tidigare så har jag också föreslagit en zon vid kyrkan i Kallinge:

Sedan har jag gjort en separat tråd med önskan om en zon vid flygplatsen men jag har bett moderator att slå ihop dessa trådar.

Tidigare så har jag också föreslagit en zon vid kyrkan i Kallinge:

Sedan har jag gjort en separat tråd med önskan om en zon vid flygplatsen men jag har bett moderator att slå ihop dessa trådar.
Tack för de nya zonerna TuveBack och SilverKullen!
De nya zonerna känns väl inarbetade nu, samtidigt som det är rätt bra aktivitet i Ronneby i början av denna omgång. Om det håller i sig så hoppas jag att vi kan få ännu mer zonkärlek!
Sedan har jag samlat in lite önskemål från andra som bor i Ronneby-trakten. Jag räknar naturligtvis med att de lägger in passande förslag via appen och förhoppningsvis skriver själva här på forumet så småningom, men här är en sammanfattning:
Sedan har jag samlat in lite önskemål från andra som bor i Ronneby-trakten. Jag räknar naturligtvis med att de lägger in passande förslag via appen och förhoppningsvis skriver själva här på forumet så småningom, men här är en sammanfattning:
- En spelare vill gärna släppa iväg sina barn att turfa, men deras aktionsradie är begränsad till området kring Hjorthöjden, och där det inte alls finns zoner. 3-4 zoner inom ett 1x1 km område där kanske kan vara bra för att sprida Turf bland "kidsen"? RonWaterTow och TuveBack är tyvärr lite för långt bort.
- En spelare vill ha fler zoner på plan mark. Jag tror det är av medicinska skäl såsom problem med rygg eller knä, men jag har inte varit så frågvis.
- En spelare bor i Kallinge, som ligger precis norr om Ronneby tätort, och saknar zoner där. Nu är det minst 3 km fågelvägen till närmsta zon. Ett par zoner i Kallinge samt mellan Kallinge och Ronneby skulle göra susen. Den än så länge zonlösa flygplatsen i Blekinge ligger för övrigt i Kallinge.
Ronneby torg
Varför inte en liten zon mitt på torget där folk rör sig både dagtid och nattetid. Det kunde sporra till lite ökad aktivitet och tävlan.
Kärleksön
Kan vi knyta ihop Sörby med Rydenskan och lägga ett par nya zoner längs med leden så ökar vi chansen att fler tar sig en lite längre promenad eller cyckeltur för att plockar lite poäng på vägen.
Första förslaget är kärleksön mitt i Ronnebyån uppe vid Blekingestugan och silverforsen.
Hälsar Xerox
Varför inte en liten zon mitt på torget där folk rör sig både dagtid och nattetid. Det kunde sporra till lite ökad aktivitet och tävlan.
Kärleksön
Kan vi knyta ihop Sörby med Rydenskan och lägga ett par nya zoner längs med leden så ökar vi chansen att fler tar sig en lite längre promenad eller cyckeltur för att plockar lite poäng på vägen.
Första förslaget är kärleksön mitt i Ronnebyån uppe vid Blekingestugan och silverforsen.
Hälsar Xerox