Borlänge

Moderator: Zonemakers

User avatar
MsEH
Posts: 12
Joined: 14 Jul 2012 01:21
Country: Sweden

Re: Borlänge

Post by MsEH »

@zoega låter som ett bra förslag. Efter gamla faluvägen finns det cykelväg hela vägen mellan blg o falun.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Borlänge

Post by Maqqan »

Hejsan Borlängebor.

Jag cyklade runt hos er i onsdags och har lite funderingar och förslag på flytt av några existerande zoner. Jag tyckte ni hade ganska många zoner som var placerade enstaka meter ifrån cykelbanan, min åsikt är att dessa känns onödiga och förstör bara gräset. Jag läste att StarDust skrivit att zoner som ger avbrott i hjärndött cyklande är bra men det tycker jag inte dessa är. De innebär oftast bara att man cyklar ut den extra metern på gräset. Ni hade även några som passade utmärkt in på StarDusts tanke, tex StoneIslet eller IntePoppisZon, dessa var trevliga inslag.

De jag skulle föreslå flytt av:
- HugoZone
- ProsaZone
- BuildCheap
- ÅrbyArea
- Borhill

Sen två som jag tycker har liknande problem men inte ser någon lämplig omplacering utav:
- DriverZone
- HyttingZone

Sen även en lekplatszon som jag tyckte var olämplig, SlaggBöös.

Eftersom jag gillar att leka med kartor så har jag slängt ihop denna karta till er med mina förslag på flytt och förklarande texter: https://mapsengine.google.com/map/edit? ... Ti9FFXEDGU
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Borlänge

Post by Blabert »

Håller med, förutom att IntePoppisZon skulle vara ett trevligt inslag... :-)

Skickat från min Z1 via Tapatalk
Image
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Borlänge

Post by Maqqan »

Haha, jag tyckte den var lite humoristisk. Åkte först förbi och tänkte där kan den inte vara utan letade vidare efter någon form av stig. Sedan kollade jag vad zonen hette och då förstod jag.

Skickat från min LT26i via Tapatalk
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Borlänge

Post by SunYour »

Kom tillbaks till zonen senare i sommar när det är 2 meter höga brännässlor som dessutom gör det svårt att se var man kan sätta fötterna :-) Fick ge up den för två år sedan, pga shorts, men nu var lättare, men lite småfuktig :-)

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Borlänge

Post by StarDust »

Ser fram emot felanmälningar när ni samsats om ändringar!

Sent from my GT-I9295
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Borlänge

Post by tomtebloss »

SunYour wrote:Kom tillbaks till zonen senare i sommar när det är 2 meter höga brännässlor som dessutom gör det svårt att se var man kan sätta fötterna...
Påminner om FaluForest och när jag tog den för några år sen. Har dock dålig koll på om den flyttats sedan dess. Då var det 2m brännisar som man fick slå ner med en pinne för att ta sig fram. Backigt också... ;)
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Sv: Borlänge

Post by Maqqan »

tomtebloss wrote:
SunYour wrote:Kom tillbaks till zonen senare i sommar när det är 2 meter höga brännässlor som dessutom gör det svårt att se var man kan sätta fötterna...
Påminner om FaluForest och när jag tog den för några år sen. Har dock dålig koll på om den flyttats sedan dess. Då var det 2m brännisar som man fick slå ner med en pinne för att ta sig fram. Backigt också... ;)
Kan meddela att den inte flyttats ;) hittade inget som ens liknande en sig utan rakt igenom buskar och snår var det som gällde.

Skickat från min LT26i via Tapatalk
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Borlänge

Post by StarDust »

Det var en bit in i skogen, räknas inte den som mullezon? De ska ju vara svåra att ta ;)
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Sv: Borlänge

Post by Maqqan »

StarDust wrote:Ser fram emot felanmälningar när ni samsats om ändringar!

Sent from my GT-I9295
Såg fram emot lite respons ifrån Borlängebor istället för att jag som utböling skulle felanmäla alla, osäker på om Blabert skrev som Falubo eller zongeneral.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
Post Reply

Return to “Dalarna”