Fler zoner i Avesta tack!

Moderator: Zonemakers

Caisesiume 1

Re: Fler zoner i Avesta tack!

Post by Caisesiume 1 »

SunYour wrote: Fram för allt såg ju den där träbron efter golfbanan ut som ett givet mål för en zon, i övrigt är det väl fint med zoner utplacerade med 400-500 meters mellanrum som gäller tycker jag!
Undra om ens zonmakaren i Dalarna läser denna tråd? Jag tycker att man som zonmakare ska visa sig aktiv i trådar på forumet i "sin" region :|
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Fler zoner i Avesta tack!

Post by Dacop »

Caisesiume 1 wrote:
SunYour wrote: Fram för allt såg ju den där träbron efter golfbanan ut som ett givet mål för en zon, i övrigt är det väl fint med zoner utplacerade med 400-500 meters mellanrum som gäller tycker jag!
Undra om ens zonmakaren i Dalarna läser denna tråd? Jag tycker att man som zonmakare ska visa sig aktiv i trådar på forumet i "sin" region :|
Tålamod ;)

Även zonmakare kan vara bortresta eller helt enkelt ha viktigare saker för sig ibland.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Fler zoner i Avesta tack!

Post by DIProgan »

Viktigare än Turf? Nu skojar du allt :)
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
bocklingen
Posts: 346
Joined: 27 Apr 2014 07:20
Country: Sweden
Location: Rasbokil Örkulla

Re: Fler zoner i Avesta tack!

Post by bocklingen »

Ja, inte förstår jag det heller... Familj, trädgård och jobb mår bara bra av att vänta lite... ;)


Skickat från min iPhone 4S via Tapatalk
Join: 2014-04-26 09:25:32
Special goals: 1. Icosaregion star 2. Get all unique z in Katrineholm :)

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Fler zoner i Avesta tack!

Post by Spix »

bocklingen wrote:Ja, inte förstår jag det heller... Familj, trädgård och jobb mår bara bra av att vänta lite... ;)
Absolut, familj, trädgård och jobb kan alltid vänta. Sweden Rock Festival är dock heligt och under den veckan på året får de regioner som hamnat under mitt vakande öga stå ut med lite fördröjning på responsen ;)

Som ni kanske känner till hade vi zonmakar-rotation vid senaste månadsskiftet och jag fick äran att ta över Dalarna under de kommande tre månaderna. Av bl.a. ovan nämda skäl så har det inte blivit något fokus på ZM-arbete under den första veckan, men nu ska jag försöka sätta mig in i mina nya regioner på allvar. Jag prenumererar på alla inlägg i denna forumdel och kan garantera att alla inlägg kommer läsas, även om jag inte svarar på varje inlägg.

Jag ska kolla igenom hela ditt filmklipp lite senare under dagen Caisesiume (jag måste nog bara ta en åksjuketablett först ;) )
Caisesiume 1

Re: Fler zoner i Avesta tack!

Post by Caisesiume 1 »

Dacop wrote:
Caisesiume 1 wrote:
SunYour wrote: Fram för allt såg ju den där träbron efter golfbanan ut som ett givet mål för en zon, i övrigt är det väl fint med zoner utplacerade med 400-500 meters mellanrum som gäller tycker jag!
Undra om ens zonmakaren i Dalarna läser denna tråd? Jag tycker att man som zonmakare ska visa sig aktiv i trådar på forumet i "sin" region :|
Tålamod ;)

Även zonmakare kan vara bortresta eller helt enkelt ha viktigare saker för sig ibland.
Jo men jag förstår om man är med familjen eller så. Nu ska jag inte tjata mer! ;)
Recke
Posts: 1
Joined: 02 Jul 2014 00:00
Country: Sweden

Re: Fler zoner i Avesta tack!

Post by Recke »

Finns det möjlighet att lägga nån zon i Fors och i Karlbo? Jag tycker att det saknas zoner där! :) Annars tycker jag det är lagom med zoner i Avesta :) En bra turfstad! :) det börjar komma några nya turfare som tycker verkar tycka det är kul. :D
Jag är en av dem :) Kul sport!

Hur fixar jag en widget under mina inlägg, så som SunYour har? (Rätt så ny på det här med datorer och detta forum. :|
User avatar
caisesiume
Posts: 53
Joined: 27 Oct 2013 13:30
Country: Sweden
Location: In a Zone Somewhere
Contact:

Re: Fler zoner i Avesta tack!

Post by caisesiume »

Jag skulle tycka att det skulle passa med en till vattenzon i Avesta. I Utsund finns det redan en http://www.turfgame.com/map/Blötautsund .
Antingen vid http://www.turfgame.com/map/Avestapeak den bad platsen är en av Avestas populäre badplatser. Eller kanske vid stranden vid http://www.turfgame.com/map/Sjöviksskolan
User avatar
caisesiume
Posts: 53
Joined: 27 Oct 2013 13:30
Country: Sweden
Location: In a Zone Somewhere
Contact:

Re: Fler zoner i Avesta tack!

Post by caisesiume »

Nu är jag äntligen klar med den nya zon kartan! Notera att jag nu har skrivit om platsen på rutan inte i pilen!! :)
Länk till zonförslagen: https://mapsengine.google.com/map/edit? ... _SlJNDw8t8
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Fler zoner i Avesta tack!

Post by Dacop »

Tack caisesiume!

Kartan kommer säkert till nytta vid nästa översyn.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Post Reply

Return to “Dalarna”