Kölarstigen

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
Kygni
Posts: 12
Joined: 05 Jun 2016 12:12
Country: Sweden
Location: Hundfjället/Tandådalen 2018-12-29 19:30

Kölarstigen

Post by Kygni »

Runt Tandådalen och Hundfjället finns det två zoner som inte är i backarna. En av dem är vid Tandådalskyrkan(ToothÅChurch) och den andra zonen(StoraTandån) behöver man gå/cykla (skidor går inte lika bra just på den gå/cykelvägen pga grus) en bit till. Annars tycker jag att Sälenfjällen är ganska zonglest. Det kan vara svårt att hitta bra ställen att sätta zoner på om man jämför med en stad som Rovaniemi eller Uppsala men det går att sätta zoner på vissa ställen och jag tycker att stället förtjänar lite fler zoner eftersom att det är inte bara ett populärt ställe på vintern men är också besökt att turfare på sommarhalvåret som tar zonerna

Ett exempel på zonpassande ställen är Kölarstigen. Kölarstigen är en väg som går upp på Flatfjällen som har en mast vid kölarstigen och två master uppe på fjället vad jag vet. Längst upp på gatan Kölarstigen börjar en led som går upp till toppen på Flatfjällen

Image

Image

Går man in lite på leden så kommer en mast och jag tycker att det borde finnas en zon där som heter "Kölarmast". Det vore väldigt trevligt om den kom på nyår som en nyårspresent till oss som är på semester här

Här är lite bilder om man går in på leden till masten jag har pratat om

Image

Image

Image

Här är ett till screenshot som gör det lite enklare att hitta stället jag pratar om

Image

Här är ett exempel på hur jag tycker att zonen kan se ut
Image

Jag kommer tillbaka med fler förslag under min resa hit men tills dess, gott nytt år med hälsningar från Kygni och Lejonhunden som har tagit över min profilbild ;)
Post Reply

Return to “Dalarna”