Hedemora

Moderator: Zonemakers

User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Hedemora

Post by SunYour »

christoffe9 wrote:Tackar för de nya zonerna!

Har du varit här och rekat?
Kasthörnan t.ex, hur hittade du det läget?
Har faktiskt inte ens sett den stigen förräns ikväll. Men riktigt bra zon
Sitter nu och funderar om den kan inkorporeras i mina vesslanförsök

Hedeladan ligger ute på en besådd åker, får återkomma om bonden blir sur över att man går omkring där
Annars har jag funderat på att föreslå någon zon på den sidan 70:an, men är så sällan där.

En ren allmän fråga
Går det på något sätt att få reda på var jag föreslagit zoner?
Eftersom jag har ett minne som en fiskmås, kommer jag inte ihåg var jag lagt förslag
Far man runt på kartan och glor en stund, åker runt lite med street view, så hittar man på ett och annat till slut :-)

Denna gången blev det en breddning av stan för att göra maxturen lite längre. Det såg ut som det fanns en väg till ladan som inte var uppodlad, men stämmer inte det längre, så får vi flytta på den såklart? Varit där ännu?

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
christoffe9
Posts: 46
Joined: 14 Jan 2013 12:48
Country: Sweden

Re: Hedemora

Post by christoffe9 »

SunYour wrote:
Far man runt på kartan och glor en stund, åker runt lite med street view, så hittar man på ett och annat till slut :-)

Denna gången blev det en breddning av stan för att göra maxturen lite längre. Det såg ut som det fanns en väg till ladan som inte var uppodlad, men stämmer inte det längre, så får vi flytta på den såklart? Varit där ännu?

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
Jo jag har varit där.
Det blev ett litet race mellan mig och Hexan i går kväll, jag vann med 3-1 :-)
Jag hoppas kunna köra maxrundan idag för att mäta upp den, över 2 mil borde den bli nu.
Ska reka lite vid Hedeladan när jag är där då.
marhe494

Re: Hedemora

Post by marhe494 »

Hej, jag vet inte om jag skriver på rätt ställe men jag vill föreslå en flytt av zonen "Rondellen". Så som den ligger i nuläget måste man passera riksvägen för att kunna ta zonen. Det vore bättre om zonen låg på andra sidan, bredvid Hans Persson bil :) Detta för att slippa korsa riksvägen det finns inte heller någon annan zon på samma sida där den ligger nu.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Hedemora

Post by Dacop »

marhe494 wrote:Hej, jag vet inte om jag skriver på rätt ställe men jag vill föreslå en flytt av zonen "Rondellen". Så som den ligger i nuläget måste man passera riksvägen för att kunna ta zonen. Det vore bättre om zonen låg på andra sidan, bredvid Hans Persson bil :) Detta för att slippa korsa riksvägen det finns inte heller någon annan zon på samma sida där den ligger nu.
Hej!

Felanmälningar görs numera på issues.turfgame.com för att hålla allt samlat och överskådligt på ett ställe. :)
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
solkatten

Re: Hedemora

Post by solkatten »

Hej :), jag och snickaren önskar en zon vid Västerby skola. När vi turfar hela rundan kör vi alltid förbi Västerby efter att man har tagit hedewoods och är påväg till hundkullen. Det vore trevligt med en zon längs vägen. Jag vet att inte det är så många turfare här i stan vilket är tråkigt men vi får försöka ändra på det.
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Hedemora

Post by Spix »

solkatten wrote:Hej :), jag och snickaren önskar en zon vid Västerby skola. När vi turfar hela rundan kör vi alltid förbi Västerby efter att man har tagit hedewoods och är påväg till hundkullen. Det vore trevligt med en zon längs vägen. Jag vet att inte det är så många turfare här i stan vilket är tråkigt men vi får försöka ändra på det.
Hej,

Zoner vid grundskolor och dagis är vi lite försiktiga med och vill helst ha lite säkerhetsavstånd till. Jag tycker nog att det finns plats för en eller två zoner uppe i Västerby och ska försöka hitta någon lämplig plats som inte ligger på, eller i direkt anslutning till, skolområdet. Har ni några bra förslag så peka gärna ut dessa på en karta. Det är lite begränsat med Street-view bilder på sina håll däruppe.
solkatten
Posts: 6
Joined: 02 May 2015 21:24
Country: Sweden

Re: Hedemora

Post by solkatten »

Hej, nu har vi fått några nya zoner i Hedemora vilket jag och snickaren tycker är fantastiskt! :D Vi ser gärna att det dyker upp några till nu när jag har börjat komma lite nya turfare till stan :)

Jag bifogar en karta över de befintliga zonerna (förutom OldSäterWay och ViggenVilan som inte fick plats) med en hel del nya zonförslag, förslag på många av dessa zoner har lämnats i appen också.

Länk till kartan:
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing

Hälsningar solkatten & snickaren :)
solkatten
Posts: 6
Joined: 02 May 2015 21:24
Country: Sweden

Re: Hedemora

Post by solkatten »

Hejsan! :) Jag har under några turfrundor fotograferat flera potentiella platser där en ny turfzon skulle kunna placeras ut. I nuläget har vi 43 zoner och det vore mycket trevligt om det gick att utöka dessa med några till :)
På bilden nedan finns en karta med de nuvarande "centrala" zonerna och de nya zonförslagen inritade:
Image

Här kommer en liten bildserie för var några av de nya zonerna skulle kunna placeras ut:

SeKändSilo: Hedemora kan presentera Sveriges enda utsmyckade silo som är lite av ett landmärke för bilister på vidare färd genom Dalarna.
Image
Image
Bilderna är tagen från cykelbanan bredvid gräsplanen men ett zonförslag med samma namn har lagts med placering på gräsplanen.

HedeGranen: Hedemoras stadssymbol är en gran och denna statyn är belägen i centrala staden och är även den ett kännetecken för staden.
Image
Image

RosenHov: Efter GoAndSeeBirds och BirdSeeTower cyklar jag vidare mot HedeClearing. På vägen dit passerar jag alltid denna trevliga lekpark belägen i korset av gatorna Rosendalsvägen och Hovslagarvägen, därav namnförslaget RosenHov. Om man inte får lägga ut zoner i lekparker kanske man kan lägga den på grönytan vid gång- och cykelbaneskylten?
Image

MotPeggad: Det finns två vägar till denna zon, en av dem är en rätt brant och jobbig bilväg/cykelväg och så finns det en skogsväg som visserligen är uppför men är betydligt mycket trevligare. Därför vore det trevligt med en zon här som lite motivation när man kämpar i den myggiga uppförsbacken ;).
Image

Länsmansrygg: TT-loppet gjorde Hedemora internationellt känt under 1930-50-talet och lockade 100 000 åskådare under sin storhetstid. En del av banan gick vid den så kallade Länsmansryggen där det gällde att gasa på en sista gång innan målgång om man ville ha en chans att vinna loppet.
Image
Därifrån där bilden är tagen finns det en liten plätt där zonen skulle kunna ligga. Annars så finns det ett motionsspår precis bredvid skylten som också skulle passa som potentiell zonplats.

Matsbobadet: Stadens populäraste badplats, mycket fint belägen nedanför Stadsberget.
Image

HedeGrus: Förr tog man grus ifrån denna plats vilket har resulterat i en enorm grop. Detta ställe är fint om man vill ta en paus under jogging- eller turfrundan :) Detta är en zon som skulle komplettera Stadsberget och HedeWoods bra då det är långt mellan zonerna.
Image
Image

GrådöMejeri: Mejeriet beläget cirka sju kilometer ifrån centrala Hedemora är en landmärke för trakten och ligger riktigt fint vid Dalälven. Här tillverkade Milko sina produkter innan det övertogs av Falköpings mejeri. En zon skulle kunna placeras ut precis vid mejeriet eller vid rastplatsen på andra sidan älven, se bild.
Image
Image
Image

Såg att vi hade fått en ny zon, GrådöSkans, den tackar vi så mycket för :D

Glada turfhälsningar från solkatten och snickaren
solkatten
Posts: 6
Joined: 02 May 2015 21:24
Country: Sweden

Re: Hedemora

Post by solkatten »

Hej Zonmakaren! :)

Här kommer lite förslag och bilder på platser i Hedemora där vi önskar lite nya zoner:
Broån:
Med Broån får Hedemora en brozon som ligger lite mer centralt.
Image
Image

Emaus:
Det vore trevligt med en zon mellan HedeMunken och Ödetomten och varför inte ha en zon på den nya cykelvägen vid grönytan mot handelsträdgården. Bostadsområdet heter Emaus. Jag lämnar två alternativ där zonen kan placeras :)
Image
Image

Katrinedal:
Denna dal ligger belägen mellan Kasthöran och GrönaMilen och skulle utgöra ett trevligt komplement mellan dessa zoner. Detta är den väg som vi oftast använder för att ta oss mellan dessa zoner.
Image
Image

Sedan finns det några zonförslag från mitt förra inlägg som du gärna får kika på igen ;) Zonförslagen finns även i appen, de ska ha samma namn som jag har kallat dem här.

Stort tack på förhand och trevlig turfning önskar
solkatten och snickaren
solkatten
Posts: 6
Joined: 02 May 2015 21:24
Country: Sweden

Re: Hedemora

Post by solkatten »

Det verkar som att bilderna inte fungerade så jag postar igen, ursäkta dubbelinlägget:
[/url]
Broån:
https://imgur.com/AF6Sckg
https://imgur.com/a/HIL8I82

Emaus:
Jag lämnar två alternativ där zonen kan placeras :)
https://imgur.com/a/qO3ZFyH
https://imgur.com/WLbYFKt

Katrinedal:
https://imgur.com/a/gPMaMn6
https://imgur.com/a/NREGv9n
Post Reply

Return to “Dalarna”