Zonförslag i Sågmyra (Falu kommun)

Moderator: Zonemakers

Post Reply
loppan4
Posts: 2
Joined: 25 Dec 2016 14:10
Country: Sweden

Zonförslag i Sågmyra (Falu kommun)

Post by loppan4 »

Hej!

Jag (loppan4) skulle önska några fler zoner i Sågmyra. Vi har tyvärr endast en zon, så det blir ju lite svårt att ta hem guldet då =) Skämt å sido, jag tror att det finns potential att öka intresset i Sågmyra om det tillkommer några zoner. Grannbyarna Bjursås och Grycksbo har t.ex. fem zoner var.

Här kommer några zonförslag:

1. Folkparkview
Utanför Folkets park, vackert beläget på en höjd ovan sjön Gopen. Nyasfalterad, kuperad väg med många utmanande backar.

2. Gopabeach
Detta zonförslag är beläget på en gräsyta vid en fin badplats i anslutning till sjön Gopen. Alternativt kan man placera zonen i vattnet och klassa den som badzon.

3. Svensgården
Svensgården byggdes 1820 och ägs av byns hembygdsförening. Jag har i mitt zonförslag placerat zonen vid Sågmyra Skidklubbs skidlekplats.

4. Vidåsfotball
I byns centrala delar ligger denna vackra idrottsplats. Jag har i mitt zonförslag placerat zonen alldeles vid sidan om planen.

5. Gopacabana
Även detta är en badplats med hög aktivitet under sommaren. Gopacabana och Gopabeach knyts ihop genom en fin grusväg längs vattnet.

Hoppas på någon mer zon!

Översiktsbild av mina zonförslag samt skärmdumpar från appen och foto på varje zonförslag: https://www.dropbox.com/sh/jqhs74l9q7uf ... fsSba?dl=0
rakel
Posts: 44
Joined: 08 Feb 2014 02:55
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Sågmyra (Falu kommun)

Post by rakel »

Tycker också att fina Sågmyra behöver ha fler zoner. Kyrkan är ju ett hett tips förutom de förslag som föregående talare har nämnt. Det blir intressantare för förbipasserande turfare att komma hit om det finns några fler zoner att ta än bara en. Jag lägger föslag i appen med namnet SågmyraChurch.
MasterOfTurf
Zonemaker
Posts: 243
Joined: 26 Nov 2012 22:51
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Sågmyra (Falu kommun)

Post by MasterOfTurf »

Tack för förslagen. Nu tre z i Sågmyra :)
loppan4
Posts: 2
Joined: 25 Dec 2016 14:10
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Sågmyra (Falu kommun)

Post by loppan4 »

Fantastiskt, tack så mycket! En fin 6,4 km löptur så kan jag ta tre zoner, så mycket roligare än en!
Sagarmatha
Posts: 46
Joined: 20 Dec 2016 11:52
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Sågmyra (Falu kommun)

Post by Sagarmatha »

Tjenare zonläggare!

Tycker också att Sågmyra förtjänar några fler zoner. Tog nyss en repa med min systerson och Sågmyra parken förtjänar helt klart en zon! Har även ett förslag vid kraftstationen, nere i byn. Se bifogade bilder!

Tack på förhand!

https://drive.google.com/folderview?id= ... XQ5Q01xcFU
MasterOfTurf
Zonemaker
Posts: 243
Joined: 26 Nov 2012 22:51
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Sågmyra (Falu kommun)

Post by MasterOfTurf »

Tyvärr Muttiput - zontilldelningspotten för Falu kommun är redan förbrukad. Du får hoppas på nästa zonläggare fr o m september.
Sagarmatha
Posts: 46
Joined: 20 Dec 2016 11:52
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Sågmyra (Falu kommun)

Post by Sagarmatha »

Jag gör som grodan och lever på hoppet! Tack iaf för de två nya som dök upp i maj!
MasterOfTurf wrote: 24 Jul 2017 22:32 Tyvärr Muttiput - zontilldelningspotten för Falu kommun är redan förbrukad. Du får hoppas på nästa zonläggare fr o m september.
Sagarmatha
Posts: 46
Joined: 20 Dec 2016 11:52
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Sågmyra (Falu kommun)

Post by Sagarmatha »

Sågmyras högsta önskan är att tilldelas en badzon. Bifogar lite bilder i länken nedan. Namnförslag: SUPmera. (Ej att blanda ihop med alkoholhaltiga aktiviteter.)

https://drive.google.com/drive/folders/ ... IB3Zt-qynn
Post Reply

Return to “Dalarna”