Gotland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
Energy
Posts: 13
Joined: 21 Nov 2012 14:02
Country: Sweden

Re: Gotland - Felanmälan

Post by Energy »

Gjorde en tur på norra Gotland idag och noterade att Mixranchzone fortfarande är väldigt olämpligt placerad. Den här skylten får man passera för att ta sig in på gården, vilket jag gjorde för att se hur det såg ut. Jag ville dock inte fortsätta och ta zonen som faktiskt låg i trädgården bakom huset.
Mixranch1.jpg
Mixranch1.jpg (48.47 KiB) Viewed 6507 times
Jag föreslår att zonen flyttas antingen till gräsytan bredvid entrén
Mixranch2.jpg
Mixranch2.jpg (37.47 KiB) Viewed 6507 times
eller till ytan precis framför entrén
Mixranch3.jpg
Mixranch3.jpg (70.26 KiB) Viewed 6507 times
Energy
Posts: 13
Joined: 21 Nov 2012 14:02
Country: Sweden

Re: Gotland - Felanmälan

Post by Energy »

Här är Mixranchzoneförslagen utritade på karta:
Mix.jpeg
Mix.jpeg (76.36 KiB) Viewed 6507 times
Energy
Posts: 13
Joined: 21 Nov 2012 14:02
Country: Sweden

Re: Gotland - Felanmälan

Post by Energy »

Vidare på min norragotlandtur noterade jag när jag kom till rauken Jungfun - som maidoflime syftar på gissar jag, att jag faktiskt befann mig några hundra meter från själva zonen. När jag tagit mig till zonen konstaterade jag att det inte alls är samma natursköna omgivning med hissnande utsikt över Lickershamn som vid själva Jungfrun. Däremot fanns det en gammal militärbunker i betong där. Jag föreslår att maidoflime flyttas till den med anledning av namnet mer korrekta platsen Jungfrun, som dessutom är en mycket vackrare plats med pampig utsikt med rauken Jungfrun i förgrunden. Ursprungliga maidoflime kan ju också vara kvar, men jag föreslår att den i så fall kallas för "Madeofconcrete" istället.
Maidoflime.jpeg
Maidoflime.jpeg (63.99 KiB) Viewed 6507 times
Har också ritat in förslag på en ny zon i själva fiskeläget, en gräsyta mellan fiskestugorna och hamnen.
Energy
Posts: 13
Joined: 21 Nov 2012 14:02
Country: Sweden

Re: Gotland - Felanmälan

Post by Energy »

Det kan f.ö. behövas lite fler zoner i området, så jag hoppas mina förslag om fler zoner i Lickershamnområdet kan övervägas. 5 mils cykling gav en total utdelning på 3 zoner + 1 som jag inte ville ta, då den låg lite väl privat. Fast jag fick ju motion 8-)
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Gotland - Felanmälan

Post by StarDust »

Zonändringar och tillägg godkändes. Ytterligare tillökning ser jag över efter semestern. Glad sommar!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Energy
Posts: 13
Joined: 21 Nov 2012 14:02
Country: Sweden

Re: Gotland - Felanmälan

Post by Energy »

Perfekt. Zonerna ser bra ut nu. Trevlig sommar!
gutebaggen
Posts: 8
Joined: 24 Apr 2013 22:42
Country: Sweden
Location: Gotland

Re: Gotland - Felanmälan

Post by gutebaggen »

Perfekt att fler anmäler zoner. Min felanmälan var inte lika proffsig som Energys.
Vill också passa på att felanmäla en av zonerna i Fårösund som ligger på skolgårdens fotbollsplan. Den skulle kunna flyttas till biblioteket eller ännu hellre ner till båtklubben vid vattnet.
CODE: SELECT ALL

Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Gotland - Felanmälan

Post by StarDust »

Flyttade den norrut till bibilioteket. Inte så förtjust att flytta en zon flera hundra meter från dess tänkta plats.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Gotland - Felanmälan

Post by StarDust »

Kära Gotlänningar! Nu är det dags att uppgradera zonrapporteringssystemet! Vi flyttar härmed från forumet till: http://issues.turfgame.com. Detta gör vi för att vi vill samla alla felrapporter på ett ställe och för att göra själva rapporteringen smidigare och tydligare för alla inblandade. Man kommer att kunna prenumerera på regioner för att hålla koll på de ställen man vill.

Länken till felrapportering av zoner är http://issues.turfgame.com/zones där man börjar med att välja zon. Om man vill så kan man lägga på namnet på zonen i adressen själv, t.ex. http://issues.turfgame.com/zones/ElmValley

Nu avslutar vi detta långa kapitel och låser tråden. Frågor om issue trackern kan besvaras i http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=42&t=3382

Hälsningar

StarDust :)
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Locked

Return to “Gotland”