Gotland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Gotland - Felanmälan

Post by Arias »



Här kan ni felanmäla zoner som tillhör Gotlands region


Image
hagarZ

Re: Gotland - Felanmälan

Post by hagarZ »

Hej!

Zonen Visbyport känns som om den ligger lite fel.

Den ligger i ett inhängnat område där det finns mycket ilskana skyltar utanför.

Om man ska ta den här zonen, så känns det som om man får klättra över staket, be till gudarna, offra en testikel och hoppas att securitasvakterna inte ser en.

hälsningar
Håkan
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Gotland - Felanmälan

Post by StarDust »

Hej hagarZ!
Har du ett förslag hur långt in zonen måste flyttas eller har du något alternativt ställe för den zonen?
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
LouieEspacer
Posts: 7
Joined: 16 Jul 2012 17:31
Country: Sweden

Re: Gotland - Felanmälan

Post by LouieEspacer »

Det går ej att bilturfa till VisbyPort enligt svensk lag och framkomlighet, men att gå eller cykla är helt möjligt, det finns en grind men den har varit öppen hela tiden jag har tagit Zonen...
OskarC
Posts: 25
Joined: 27 Jun 2012 22:49
Country: Sweden

Re: Gotland - Felanmälan

Post by OskarC »

Nu när jag varit på Gotland i några dagar och tagit de flesta zoner på ön. Jag har några synpunkter på en del zoner. Jag börjar längst upp i norr.
GothNorth: Denna zon ligger i ett fågelreservat som är avspärrad mellan Mars och 15e Juli. Lyckligtvis kom jag dit den sextonde :) , zonen är dock extremt rolig att ta då det ingår 9 kilometers gång i jobbig terräng, plus att det blåser kraftigt ute på Norsholmen där zonen ligger.

TheHammer: Denna zon är också väldigt otillgänglig men sådana zoner gillar jag bara, problemet denna gång är att namnet är lite missvisande då Hammaren ligger fem kilometer norr om zonen. Zonen ligger vid Botvaldsvik och då föreslår jag att zonens namn ändras till BotvaldZone alternativt att zonen flyttas till Hammarens aktuella plats.

RoofZone: Denna zon är bara tillgänglig (i alla fall på sommaren) mellan klockan 12 och 16 på dagen. Den är också svår att klättra in i eftersom det reser sig en 5 meters mur runt den. Zonen kan dock tas efter denna tid eftersom muren gör att GPSn studsar men då krävs tålamod och tid. Detta kan dock ses som en del av spelet och det köper jag och ärligt talat bryr jag mig särskilt mycket eftersom jag är här på semester.

KneippCamp: Denna zon är en så kallad betalzon vilket jag inte gillar. Kneippbyn är ganska dyr att komma in på och jag slänger inte 200 spänn på en zon. Zonen är också bara tillgänglig på dagen då Vattenlandet är öppet. Jag föreslår en flytt av zonen ett stenkast uppåt mot parkeringen.

I övrigt finns det några zoner jag tycker ligger tråkigt till såsom: HiNumWay, Säveschool och HangarWoods. Till exempel HiNumWay skulle flytta till eller i närheten av Polhemsgården eftersom det är en mycket mer intressant placering.

Min sista åsikt är att fler zoner bör läggas till, till exempel i Fårösund, Lärbro, Stenkyrka, Storugns, Hemse, Sudersand, Tofta och Stånga.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Gotland - Felanmälan

Post by Blabert »

OskarC wrote:Nu när jag varit på Gotland i några dagar och tagit de flesta zoner på ön. Jag har några synpunkter på en del zoner. Jag börjar längst upp i norr.
GothNorth: Denna zon ligger i ett fågelreservat som är avspärrad mellan Mars och 15e Juli. Lyckligtvis kom jag dit den sextonde :) , zonen är dock extremt rolig att ta då det ingår 9 kilometers gång i jobbig terräng, plus att det blåser kraftigt ute på Norsholmen där zonen ligger.

TheHammer: Denna zon är också väldigt otillgänglig men sådana zoner gillar jag bara, problemet denna gång är att namnet är lite missvisande då Hammaren ligger fem kilometer norr om zonen. Zonen ligger vid Botvaldsvik och då föreslår jag att zonens namn ändras till BotvaldZone alternativt att zonen flyttas till Hammarens aktuella plats.

RoofZone: Denna zon är bara tillgänglig (i alla fall på sommaren) mellan klockan 12 och 16 på dagen. Den är också svår att klättra in i eftersom det reser sig en 5 meters mur runt den. Zonen kan dock tas efter denna tid eftersom muren gör att GPSn studsar men då krävs tålamod och tid. Detta kan dock ses som en del av spelet och det köper jag och ärligt talat bryr jag mig särskilt mycket eftersom jag är här på semester.

KneippCamp: Denna zon är en så kallad betalzon vilket jag inte gillar. Kneippbyn är ganska dyr att komma in på och jag slänger inte 200 spänn på en zon. Zonen är också bara tillgänglig på dagen då Vattenlandet är öppet. Jag föreslår en flytt av zonen ett stenkast uppåt mot parkeringen.

I övrigt finns det några zoner jag tycker ligger tråkigt till såsom: HiNumWay, Säveschool och HangarWoods. Till exempel HiNumWay skulle flytta till eller i närheten av Polhemsgården eftersom det är en mycket mer intressant placering.

Min sista åsikt är att fler zoner bör läggas till, till exempel i Fårösund, Lärbro, Stenkyrka, Storugns, Hemse, Sudersand, Tofta och Stånga.
TheHammer - nytt namn, Botvaldsvik

RoofZone och KneippZone är ok som de är.

HiNumWay - Flyttad och omdöpt till PolhemZone, bra förslag!

Övrigt får ligga kvar i brist på bättre förslag.
Image
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Gotland - Felanmälan

Post by GuteLappen »

hagarZ wrote:Hej!

Zonen Visbyport känns som om den ligger lite fel.

Den ligger i ett inhängnat område där det finns mycket ilskana skyltar utanför.

Om man ska ta den här zonen, så känns det som om man får klättra över staket, be till gudarna, offra en testikel och hoppas att securitasvakterna inte ser en.

hälsningar
Håkan
Hej.

Helt rätt hangarZ, det är inhägnat och förbjudet område.
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Gotland - Felanmälan

Post by GuteLappen »

Blabert wrote:
RoofZone och KneippZone är ok som de är.
Jag var precis på KneippZone, den är på låst inhängnat område, som bara är öppen på sommaren och då är det inträde. Den zonen bör tas bort.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Gotland - Felanmälan

Post by Blabert »

GuteLappen wrote:
Blabert wrote:
RoofZone och KneippZone är ok som de är.
Jag var precis på KneippZone, den är på låst inhängnat område, som bara är öppen på sommaren och då är det inträde. Den zonen bör tas bort.
Om man läser lite så finner man att det finns en del zoner som inte är menade att tas dagligen, eller ens varje månad. Dessa zoner är att betrakta som specialzoner och det kan hända att de inte är tillgängliga året/dygnet runt eller att det kostar pengar att komma fram till dom.

Vi tar alltså inte bort den, eller zonerna på Gröna Lund, Liseberg, Parken Zoo eller var de nu ligger.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Gotland - Felanmälan

Post by Blabert »

GuteLappen wrote:
hagarZ wrote:Hej!

Zonen Visbyport känns som om den ligger lite fel.

Den ligger i ett inhängnat område där det finns mycket ilskana skyltar utanför.

Om man ska ta den här zonen, så känns det som om man får klättra över staket, be till gudarna, offra en testikel och hoppas att securitasvakterna inte ser en.

hälsningar
Håkan
Hej.

Helt rätt hangarZ, det är inhägnat och förbjudet område.
VisbyPort flyttad och omdöpt till PartyPort..
Image
Locked

Return to “Gotland”