Gotland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Energy
Posts: 13
Joined: 21 Nov 2012 14:02
Country: Sweden

Re: Gotland - Felanmälan

Post by Energy »

Har haft precis samma problem med VBYZONE, men stänger numera av wifi och problemet är löst.
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Sv: Gotland - Felanmälan

Post by GuteLappen »

Energy wrote:Har haft precis samma problem med VBYZONE, men stänger numera av wifi och problemet är löst.
Skönt att höra.
Jag stänger alltid av WiFi när jag ska ut och Turfa, mindre problem samt att det drar mindre batteri.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
Atilla

Re: Sv: Gotland - Felanmälan

Post by Atilla »

GuteLappen wrote:
Energy wrote:Har haft precis samma problem med VBYZONE, men stänger numera av wifi och problemet är löst.
Skönt att höra.
Jag stänger alltid av WiFi när jag ska ut och Turfa, mindre problem samt att det drar mindre batteri.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
Jepp, har tagit VBYZONE numera och det gick fint utan wifi, så det var säkert den som spökade till det.
/Atilla
Atilla
Posts: 10
Joined: 22 Apr 2013 17:30
Country: Sweden

Re: Gotland - Felanmälan

Post by Atilla »

romachapel

Är väl ingen virtous vad gäller det tekniska så den grafiska beskrivningen för nog lämnas därhän...

Zonen Romachapel tycker jag bör flyttas ett stenkast österut. Det ligger idag bakom en byggnad med bland annat toaletter. Rakt österut ca 50 m ligger klosterruinen som är öppen och borde vara perfekt som zon, inte minst för turister.

Ett möjligt hinder har förut varit att sommartid är det ofta teater i ruinen. Men för närvarande ligger den verksamheten nere, dessutom är det endast kvällstid och även då är scenen tillgänglig i pauser mm samt givetvis även övrig tid. Det finns därför inga hinder, som jag ser för att göra detta till en bra zon istället för att stå bakom toaletten... :roll: Hur tänkte man här....

/Atilla
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Gotland - Felanmälan

Post by StarDust »

Ursäkta det sena svaret, hade tydligen inte prenumererat tråden så den gick igenom den vanliga gallringen som sker då och då. Du menar att zonen ska ligga i själva ruinen? Låter klockrent tycker jag, men jag vill bara bekräfta att det är det du menar.

Ang toaletterna så syns dessa inte från satellitvyn och jag har själv aldrig besökt Gotland men längtar till att få testa zonerna där någon gång. Enligt våra riktlinjer så får en zonbyggare in bo i samma region som man bygger i för att undvika jäv så jag litar på era förslag och utgår sedan från behovet. Ni kan förresten vänta er att strösslaren dyker upp inom en snar framtid ;)
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Atilla
Posts: 10
Joined: 22 Apr 2013 17:30
Country: Sweden

Re: Gotland - Felanmälan

Post by Atilla »

StarDust wrote:Ursäkta det sena svaret, hade tydligen inte prenumererat tråden så den gick igenom den vanliga gallringen som sker då och då. Du menar att zonen ska ligga i själva ruinen? Låter klockrent tycker jag, men jag vill bara bekräfta att det är det du menar.

Ang toaletterna så syns dessa inte från satellitvyn och jag har själv aldrig besökt Gotland men längtar till att få testa zonerna där någon gång. Enligt våra riktlinjer så får en zonbyggare in bo i samma region som man bygger i för att undvika jäv så jag litar på era förslag och utgår sedan från behovet. Ni kan förresten vänta er att strösslaren dyker upp inom en snar framtid ;)
Helt rätt, det är ju klosterruinen som är fokus och en ruin utan tak är ju gjord för att vara en zon. För att vara ärlig är det inte helt enkelt att veta ens på plats att man står bakom toaletten men så är det. :-)

Ytterst välkommen och komma och prova våra zoner. En del är riktigt trevliga och andra är väl mer som andra stadszoner. Vi väntar med spänning på strösslaren.

/Atilla
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Sv: Gotland - Felanmälan

Post by GuteLappen »

StarDust wrote:Ni kan förresten vänta er att strösslaren dyker upp inom en snar framtid ;)
För det första, det var kul att träffas i Uppsala, bra jobb där.

Ang. Strösslingeningen så vore det bra med en zon mellan easyflounder och silverhättzone, det är förbenat tråkigt att trampa mellan dessa zoner. Någonstans på cykelvägen vid havet.

Arrowfoot borde flyttas söderut bort från fotbollsplanen (lekande barn) till cykelvägen.

Gutepark borde expanderas ca 1 m runtom så man slipper gå ner på gräsmattan vid dagiset som ligger väster om zonen, då kan man ta den på trottoarkanten och på gångvägen väster om zonen.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Gotland - Felanmälan

Post by StarDust »

Fixat!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Gotland - Felanmälan

Post by GuteLappen »

StarDust wrote:Fixat!
Tackar, kul med pilen :)
En sak jag glömde, silverhättzone bör flyttas österut så att cykelvägen där innefattas. Kanske också bli lite mindre?
Atilla
Posts: 10
Joined: 22 Apr 2013 17:30
Country: Sweden

Re: Gotland - Felanmälan

Post by Atilla »

Nja, vet inte om vi behöver tillrättalägga allt för cyklister. De aktuella zonerna tar jag till fots och då funkar de utmärkt. Annars kan jag ju slå ett slag får fler bilzoner, eller hur lappen?!

/Atilla
Locked

Return to “Gotland”