Nya zoner till turistsäsongen

Moderator: Zonemakers

Woodoman

Nya zoner till turistsäsongen

Post by Woodoman »

Tänkte bara ge en heads up på att det kanske kommer behövas en hel del fler zoner runt Visby och över hela Gotland från om någon vecka, och iaf 3 månader framöver.

Almedalsveckan sätter ju igång turistsäsongen på allvar vecka 27, och iom den kommer det ju röra sig några 100 000 fler personer över Gotland under sommaren. Förhoppningsvis några Turfare också =)

Vet inte hur snabbt ni kan godkänna zoner, men om det går snabbt, så är det ju lätt att anpassa ön när/om det väl blir tryck.

Ha de!
Oskarc

Re: Nya zoner till turistsäsongen

Post by Oskarc »

Tycker också att det är väldigt glest med zoner på Gotland, endast 13 zoner..
Skulle föreslå några på Fårö till exempel
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Nya zoner till turistsäsongen

Post by StarDust »

Tycker du borde räkna om det där. Jag räknar till över 20. Tyvärr har Gotland varit det inaktivaste länet i Sverige. Det betyder inte att jag ger upp med det, bra förslag och kolla kartan de närmsta dagarna!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Oskarc

Re: Nya zoner till turistsäsongen

Post by Oskarc »

Oj, zoomade inte in tillräckligt, ser att det är cirka 20 nu :)
Skulle man inte kunna lägga in några temporära zoner från Juli till efter Medeltidsveckan.
Själv ska jag till Gotland i sommar och det skulle vara surt om jag tappade en massa placeringar pga det.

Platser som Fårösund (nere vid hamnen), Lärbro (vid ICA/Coop), Sudersand på Fårö, Mix-Ranchen i Stenkyrka och möjligtvis någon zon i Hemse.
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Nya zoner till turistsäsongen

Post by GuteLappen »

Hej.

Har precis börjat Turfa och tagit alla zoner i Visby, det är inte så många så jag tänkte ge ett förslag, och flera om ni vill ha det.
https://maps.google.se/?ll=57.597608,18 ... 3&t=h&z=18
Detta är ett trevligt mål för såväl bofasta som turister som heter "Cirkelns Centrum": http://www.cirkelnscentrum.se

Är det något som kan läggas upp?
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Nya zoner till turistsäsongen

Post by TBIT »

Använd gärna funktionen i appen för att föreslå nya zoner! Men det är upp till zonläggarna att avgöra när och var det behövs fler zoner.

Turfandet har nog aldrig tagit riktig fart på Gotland, men du har chans att ändra på det. Det kräver dock troligen högre aktivitet, det vill säga att ni är några stycken som tampas om zonerna. Dokumenterad uppsättning av 25 affischer ger Expandator-medalj, se annan tråd här på forumet. Sedan om du kan få radio eller tidningar att göra reportage om Turf så finns den finare Heavy Expandator-medaljen.

Gotland är för övrigt den region i Sverige som har minst antal zoner. Just nu finns det bara 28 zoner, men det är också bara 6 aktiva spelare på Gotland. Det är alltså 4,67 zoner per spelare. I Sverige är det bara Norrbotten som har högre siffra: 221/31=7,37.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Nya zoner till turistsäsongen

Post by GuteLappen »

TBIT wrote:Använd gärna funktionen i appen för att föreslå nya zoner! Men det är upp till zonläggarna att avgöra när och var det behövs fler zoner.

Turfandet har nog aldrig tagit riktig fart på Gotland, men du har chans att ändra på det. Det kräver dock troligen högre aktivitet, det vill säga att ni är några stycken som tampas om zonerna. Dokumenterad uppsättning av 25 affischer ger Expandator-medalj, se annan tråd här på forumet. Sedan om du kan få radio eller tidningar att göra reportage om Turf så finns den finare Heavy Expandator-medaljen.

Gotland är för övrigt den region i Sverige som har minst antal zoner. Just nu finns det bara 28 zoner, men det är också bara 6 aktiva spelare på Gotland. Det är alltså 4,67 zoner per spelare. I Sverige är det bara Norrbotten som har högre siffra: 221/31=7,37.
Har förbrukat mina 3 förslag. Hur länge tar det för dem att komma in i spelet?
Lär lägga upp lite på Facebook. Finns det referal-länkar man kan använda sig av, för att sprida budskapet och samla medalj-poäng?
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Nya zoner till turistsäsongen

Post by TBIT »

GuteLappen wrote:Har förbrukat mina 3 förslag. Hur länge tar det för dem att komma in i spelet?
Lär lägga upp lite på Facebook. Finns det referal-länkar man kan använda sig av, för att sprida budskapet och samla medalj-poäng?
Zonförslagen kan komma samma dag eller aldrig. Det är helt upp till hur zonläggarna i Turf Crew ser behovet av zoner i den regionen. Om det är hög aktivitet på zonerna i en region så kan det vara idé att flagga här på forumet att zonläggarna bör kolla om det behövs fler zoner.

Så vitt jag vet så finns det inga referral-länkar, men det var absolut en bra idé. Lägg gärna in det som förslag till utveckling av hemsidan! Kanske tillsammans med en ny medalj "Web Expandator" om man lyckas dra in X antal nya spelare som tar minst X antal zoner?
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Nya zoner till turistsäsongen

Post by StarDust »

TBIT wrote:Finns det referal-länkar man kan använda sig av, för att sprida budskapet och samla medalj-poäng?
Om du sätter upp lappar i stan och fotar dessa på plats så får du medalj, tror det är 25 stycken som gäller.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Nya zoner till turistsäsongen

Post by GuteLappen »

StarDust wrote:
TBIT wrote:Finns det referal-länkar man kan använda sig av, för att sprida budskapet och samla medalj-poäng?
Om du sätter upp lappar i stan och fotar dessa på plats så får du medalj, tror det är 25 stycken som gäller.
Kan någon posta här vilka affischer som gäller, med länkar då...
Post Reply

Return to “Gotland”