Moment 22 för att få fart på Gotland?

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Moment 22 för att få fart på Gotland?

Post by GuteLappen »

För att få fart på Turfandet på Gotland krävs det fler zoner.
Det finns för många platser det är helt tomt på zoner men har mycket folk i, tex Hemse är Gotlands största samhälle efter Visby, där finns inte en enda zon.

Enligt zonläggaren i en tråd här så är det för få som Turfar för att få fler zoner.

Känns som moment 22

För övrigt är det för långt mellan grupperna med zoner, har man mot all förmodan tagit sig x antal mil så finns där bara 1-2 zoner, sedan är det några mil till nästa.

Själv så jobbar jag hårt med att värva folk till Turf, men det största bekymren är att det inte just nu finns till iPhone samt att det finns för få zoner på ön.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Moment 22 för att få fart på Gotland?

Post by StarDust »

Gotland har varit lite negligerat på sistone av mig, mycket på grund av att jag nästan slutade vänta på att det skulle dyka upp turfare där. Jag ber om ursäkt för det. Jag ska hålla extra koll på Gotland den närmsta framtiden och ni kan vänta er zoner snart men förvänta er ingen explosion direkt, det är nämligen bara 13 aktiva turfare på Gotland och det är väldigt lite på en så stor areal, det är därför det är svårt att fördela zonerna rätt.
Jag ska ha Hemse i åtanke när zonströsslaren går över Gotland.

Vi hörs!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
koja
Posts: 11
Joined: 08 Jul 2019 14:29
Country: Sweden

Re: Moment 22 för att få fart på Gotland?

Post by koja »

Ny Turfare på ön. Bara jag blivit varm i kläderna så ska jag lägga ut Zoner.
Post Reply

Return to “Gotland”