Zonförslag Gotland

Moderator: Zonemakers

User avatar
LeosFriends
Posts: 19
Joined: 28 Nov 2016 20:23
Country: Sweden

Re: Zonförslag Gotland

Post by LeosFriends »

Shitty wrote:Ligger allihop under samma sten? ;)
Haha nej. De ligger ca 50m västerut, just i skogsbrynet. Monument zon


Skickat från min iPhone med Tapatalk
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Zonförslag Gotland

Post by Shitty »

Inte superlätt att lista sig till den där kolerakyrkogården baserat på en så inzoomad bild men lite googling löste förhoppningsvis problemet.
Minnesplatsen över Palme vid Sudersand fick även den en zon, UllaHau fick flytta en bit för att medge detta. Tack för hjälpen, nu ska ja ägna mig åt södra öjn lite också :)
User avatar
LeosFriends
Posts: 19
Joined: 28 Nov 2016 20:23
Country: Sweden

Re: Zonförslag Gotland

Post by LeosFriends »

Shitty wrote:Inte superlätt att lista sig till den där kolerakyrkogården baserat på en så inzoomad bild men lite googling löste förhoppningsvis problemet.
Minnesplatsen över Palme vid Sudersand fick även den en zon, UllaHau fick flytta en bit för att medge detta. Tack för hjälpen, nu ska ja ägna mig åt södra öjn lite också :)
Och du hittade helt rätt ställe [emoji1308][emoji1303]



Skickat från min iPhone med Tapatalk
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Zonförslag Gotland

Post by Shitty »

Topp! :)
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Zonförslag Gotland

Post by Fridays »

Tack såg att zonen kom upp idag😀
torspjäsku
Posts: 4
Joined: 26 Oct 2017 11:24
Country: Sweden

Re: Zonförslag Gotland

Post by torspjäsku »

Hej,
tack för nya zoner på ön både i Visby och utanför, viktigt med bägge.

Till viss del är mitt ärende rättat ser jag men i mitt tycke kan det förbättra ytterligare och det handlar om namngivning av några nya zoner.

SödraMuren har nyligen fått uppstädat namn men synd att den fortsatt heter så. Den ligger nämnligen intill ett gammalt Tjärkokeri och det finns en skylt som upplyser om kokeriets historia brevid zonen. Detta levandegör zonen mer än bara kalla den för något. Men ännu häftigare är att zonen ligger mitt ovanpå en kyrkogård till en numera riven kyrka (revs på 1700-talet), St Mikaels kyrka. https://sv.wikipedia.org/wiki/Sankt_Mik ... uin,_Visby det finns även en skylt om den kyrkan lite söder om zonen. Ett nytt zonnamn som tar hänsyn till sin hisoriska arv vore ypperligt.

UtMedMuren
är också ett konstigt namn, hela muren är väl utomhus?! :-)
Platsen heter Nordergravar och det hade varit ett bättre namn.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Visby_ringmur

När jag nu ändå klagar så tar jag även med VästervikVink. Jag lovar det finns inte en chans i världen och någonsin få se Västervik från ön. Om jag räknar rätt så räcker väl Strandpromenaden istället för detta fåniga påhitt. :-)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Strandpromenaden,_Visby

Tack!
/torspjäsku
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Zonförslag Gotland

Post by Fridays »

IMG_1763.JPG
IMG_1763.JPG (657.05 KiB) Viewed 6112 times
IMG_1762.JPG
IMG_1762.JPG (428.84 KiB) Viewed 6112 times
Har ett zonförslag vid kyrkan i follingbo utanför Visby. Det är vid väg 143 som går mot Roma.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zonförslag Gotland

Post by Maqqan »

torspjäsku wrote: 26 Oct 2017 13:41 Hej,
tack för nya zoner på ön både i Visby och utanför, viktigt med bägge.

Till viss del är mitt ärende rättat ser jag men i mitt tycke kan det förbättra ytterligare och det handlar om namngivning av några nya zoner.

SödraMuren har nyligen fått uppstädat namn men synd att den fortsatt heter så. Den ligger nämnligen intill ett gammalt Tjärkokeri och det finns en skylt som upplyser om kokeriets historia brevid zonen. Detta levandegör zonen mer än bara kalla den för något. Men ännu häftigare är att zonen ligger mitt ovanpå en kyrkogård till en numera riven kyrka (revs på 1700-talet), St Mikaels kyrka. https://sv.wikipedia.org/wiki/Sankt_Mik ... uin,_Visby det finns även en skylt om den kyrkan lite söder om zonen. Ett nytt zonnamn som tar hänsyn till sin hisoriska arv vore ypperligt.

UtMedMuren
är också ett konstigt namn, hela muren är väl utomhus?! :-)
Platsen heter Nordergravar och det hade varit ett bättre namn.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Visby_ringmur

När jag nu ändå klagar så tar jag även med VästervikVink. Jag lovar det finns inte en chans i världen och någonsin få se Västervik från ön. Om jag räknar rätt så räcker väl Strandpromenaden istället för detta fåniga påhitt. :-)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Strandpromenaden,_Visby

Tack!
/torspjäsku
Verkar inte som att någon besvarat dig tidigare. Vi brukar hänvisa sådana här förslag till issuewebben men med tanke på att du inte fått svar på ett år förbarmar jag mig.

SödraMuren heter numera Horkyrkan. Jag kunde inte undvika att döpa den till det efter informationen i din länk. Tycker ni det var lite väl får jag ändra det igen men sällan man får chansen att döpa en zon till sådant. Påminner mig om CowSnapAlley som jag också är mycket nöjd med.

UtMedMuren heter nu Nordergravar.

Strandpromenaden var för långt namn istället för VästervikVink, vi har en begränsning på 13 tecken. Döpte den istället till Strandgärdet som ligger intill för att få en mer lokal anknytning.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zonförslag Gotland

Post by Maqqan »

Fridays wrote: 08 Dec 2017 14:18 Har ett zonförslag vid kyrkan i follingbo utanför Visby. Det är vid väg 143 som går mot Roma.
Follingbos vackra kyrka har nu fått en zon.
torspjäsku
Posts: 4
Joined: 26 Oct 2017 11:24
Country: Sweden

Re: Zonförslag Gotland

Post by torspjäsku »

Tack Maqqan!
tack för namn ändring, Horkyrkan är historiskt korrekt om än kanske inte helt PK. Jag klagar inte, så ingen annan lär heller... lol

Follingbokyrka är vacker precis som många, de flesta, alla våra kyrkor.
Vad jag minns så är det inte svårt att hitta in så namnet är väl lite svårt? Har inte tagit den ännu, shame on me.

Men varför inte, istället: FallingHomeKa

/pjäsku
Post Reply

Return to “Gotland”