(3) Zonförslag i Boulongerskogen i Gävle

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
Lemshimmer
Posts: 20
Joined: 08 May 2018 19:19
Country: Sweden

(3) Zonförslag i Boulongerskogen i Gävle

Post by Lemshimmer »

Boulongerskogen i Gävle är vår stadspark. I nuläget har den flera zoner men trots detta tycker jag det är lite glest och om det är något ställe i Gävle som förtjänar fler zoner så är det Boulongern. Parken har längs med ån ett flertal öar som är ihopkoppklade med broar och i nuläget så ligger inga zoner på någon av dessa öar eller broar. Jag har i detta förslag tre zonförslag med bilder och karta bifogad i hopp om att få några fler zoner.

Alla bilder finns på denna Imgur-länk https://imgur.com/a/qchgjww då det var för stora bilder för att de skulle kunna bifogas på en post på forumet.

Zonförslag 1: AgnesAlle
Agnes Von Krusentiernas Allé går igenom norra boulongerskogen från kyrkogården till valbogatan. Den har i nuläget inga zoner och jag tycker den förtjänar det då den under sommaren är väldigt fin.

Zonförslag 2: BourlanIsle
Detta förslag ligger på en liten ö i boulongern. Ön är helt tom och saknar broar och bänkar men det finns en gångbar väg från en annan ö. Det är den zonen av dessa tre förslag som inte är cykelvänlig, men i och med att alla andra zoner i närheten är cykelvänliga blir det trevligt att bryta upp mönstret. Det må ligga för nära andra zoner, men då det är på andra sidan ån tror inte jag det spelar sådan stor roll.

Zonförslag 3: BroMellanÖar
Sista zonförslaget och enligt mig det bästa jag har att bidra med ligger på en bro mellan två öar. Det är svårt för mig att helt och hållet förklara med ord hur det ser ut här så istället rekommenderar jag att ni kollar på de bifogade bilderna.

Översiktsbild över zonförslagen är bifogat.
Attachments
Zonkarta.PNG
Zonkarta.PNG (643.56 KiB) Viewed 933 times
Post Reply

Return to “Gävleborg”