Hudiksvall

Moderator: Zonemakers

User avatar
Largo
Posts: 6
Joined: 03 Jun 2013 23:22
Country: Sweden
Location: Hudiksvall

Re: Hudiksvall

Post by Largo »

Var och spanade in en av de nya zonerna i Hudiksvall igår. "HudikMulleOne". Det jag nu undrar är hur zonen hamnade där den nu ligger. "Tappade" zonläggaren zonen samtidigt som telefonen ringde för att sedan glömma av den? Det känns inte relevant att lägga en zon mitt i skogen utan ens en kostig i närheten långt bort från de närmaste zonerna. Visst, attraktiva platser som är tillgängliga alt där det är stor omsättning på spelare kan ju vara relevanta platser att placera zoner på. Någon kommer plocka "HudikMulleOne" men någon större omsättning tror inte jag att det kommer bli när det gäller den zonen. Jag tycker det är bättre att placera zonerna så att det blir omsättning i spelet. Fråga gärna lokalt om det finns tveksamheter/frågor när zonerna läggs.
No Pain No Gain.
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Hudiksvall

Post by Jojje »

Largo wrote:Var och spanade in en av de nya zonerna i Hudiksvall igår. "HudikMulleOne". Det jag nu undrar är hur zonen hamnade där den nu ligger. "Tappade" zonläggaren zonen samtidigt som telefonen ringde för att sedan glömma av den? Det känns inte relevant att lägga en zon mitt i skogen utan ens en kostig i närheten långt bort från de närmaste zonerna. Visst, attraktiva platser som är tillgängliga alt där det är stor omsättning på spelare kan ju vara relevanta platser att placera zoner på. Någon kommer plocka "HudikMulleOne" men någon större omsättning tror inte jag att det kommer bli när det gäller den zonen. Jag tycker det är bättre att placera zonerna så att det blir omsättning i spelet. Fråga gärna lokalt om det finns tveksamheter/frågor när zonerna läggs.
Jag måste vara tråkig och säga direkt att det är en del av spelet. Hudik är en rätt ny-aktiv stad och ökar aktiviteten kommer det fler zoner. Själva tänket med "Mulle"-zoner är att de ska vara i en kategori för sig, alltså en utmaning för just den zonen.
I Timrå finns zonen Timertop som är motsvarande HudikMulleOne. Dit är det 500m genom ospårad terräng. Jag har tagit den 2ggr under de kanske 2år den funnits. Visst, ingen omsättning på zonen som du sa, men det finns inte så många sådana zoner, så jag tycker det är helt okej med lite utmaning.
Bara en zon till
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Hudiksvall

Post by StarDust »

Som Jojje sa.

Sent from my GT-I9295
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Largo
Posts: 6
Joined: 03 Jun 2013 23:22
Country: Sweden
Location: Hudiksvall

Re: Hudiksvall

Post by Largo »

Förstår logiken och resonemanget. :-) Komme ta den där j-vla zonen. ;-) Var inte redo sist och blev väl sur när det inte funkade. Laddar nu och kommer att ta den. :-))
No Pain No Gain.
User avatar
Largo
Posts: 6
Joined: 03 Jun 2013 23:22
Country: Sweden
Location: Hudiksvall

Re: Hudiksvall

Post by Largo »

Jojje wrote:
Largo wrote:Var och spanade in en av de nya zonerna i Hudiksvall igår. "HudikMulleOne". Det jag nu undrar är hur zonen hamnade där den nu ligger. "Tappade" zonläggaren zonen samtidigt som telefonen ringde för att sedan glömma av den? Det känns inte relevant att lägga en zon mitt i skogen utan ens en kostig i närheten långt bort från de närmaste zonerna. Visst, attraktiva platser som är tillgängliga alt där det är stor omsättning på spelare kan ju vara relevanta platser att placera zoner på. Någon kommer plocka "HudikMulleOne" men någon större omsättning tror inte jag att det kommer bli när det gäller den zonen. Jag tycker det är bättre att placera zonerna så att det blir omsättning i spelet. Fråga gärna lokalt om det finns tveksamheter/frågor när zonerna läggs.
Jag måste vara tråkig och säga direkt att det är en del av spelet. Hudik är en rätt ny-aktiv stad och ökar aktiviteten kommer det fler zoner. Själva tänket med "Mulle"-zoner är att de ska vara i en kategori för sig, alltså en utmaning för just den zonen.
I Timrå finns zonen Timertop som är motsvarande HudikMulleOne. Dit är det 500m genom ospårad terräng. Jag har tagit den 2ggr under de kanske 2år den funnits. Visst, ingen omsättning på zonen som du sa, men det finns inte så många sådana zoner, så jag tycker det är helt okej med lite utmaning.
Såg att du tagit "HudikMulleOne". Var det myggigt? :-)
No Pain No Gain.
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Sv: Hudiksvall

Post by Jojje »

Largo wrote:
Jojje wrote:
Largo wrote:Var och spanade in en av de nya zonerna i Hudiksvall igår. "HudikMulleOne". Det jag nu undrar är hur zonen hamnade där den nu ligger. "Tappade" zonläggaren zonen samtidigt som telefonen ringde för att sedan glömma av den? Det känns inte relevant att lägga en zon mitt i skogen utan ens en kostig i närheten långt bort från de närmaste zonerna. Visst, attraktiva platser som är tillgängliga alt där det är stor omsättning på spelare kan ju vara relevanta platser att placera zoner på. Någon kommer plocka "HudikMulleOne" men någon större omsättning tror inte jag att det kommer bli när det gäller den zonen. Jag tycker det är bättre att placera zonerna så att det blir omsättning i spelet. Fråga gärna lokalt om det finns tveksamheter/frågor när zonerna läggs.
Jag måste vara tråkig och säga direkt att det är en del av spelet. Hudik är en rätt ny-aktiv stad och ökar aktiviteten kommer det fler zoner. Själva tänket med "Mulle"-zoner är att de ska vara i en kategori för sig, alltså en utmaning för just den zonen.
I Timrå finns zonen Timertop som är motsvarande HudikMulleOne. Dit är det 500m genom ospårad terräng. Jag har tagit den 2ggr under de kanske 2år den funnits. Visst, ingen omsättning på zonen som du sa, men det finns inte så många sådana zoner, så jag tycker det är helt okej med lite utmaning.
Såg att du tagit "HudikMulleOne". Var det myggigt? :-)
Faktiskt inte. Blåbär fanns det däremot! :) tog en bild så ni kan tjuvkika på hur det ser ut http://sphereshare.net/#!/s/fdf469e92f1 ... a1ff51c2ab

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2
Bara en zon till
Post Reply

Return to “Gävleborg”