Mer zoner i Gävleområdet

Moderator: Zonemakers

User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by SunYour »

Schwosh wrote:Stort tack för dom nya zonerna i Sandviken, det kändes behövligt!
Nu blir det lite mer intressant. :)
Kul att det smakade!
Håll ångan uppe i Sandviken, så kommer det säkert fler vad det lider :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Jojje »

Schwosh wrote:Stort tack för dom nya zonerna i Sandviken, det kändes behövligt!
Nu blir det lite mer intressant. :)
Måste tipsa om denna tråd denna tråd för dig. 25st uppsatta lappar ger spridningsmedaljen. (Expandator)

Annars tycker jag att det va helt rätt att Sandviken fick fler zoner. Har varit dött där, men nu börjar det bli aktivitet. :)
Bara en zon till
User avatar
Chrille80
Donator
Posts: 56
Joined: 13 Aug 2011 02:13
Country: Sweden
Location: Gävle

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Chrille80 »

Kom igen nu, fram med zonströsslaren i Gävle! Har sett att det ploppat upp många zoner runt om i gävleborg, men inte i Gävle...
Aktiviteten vi har haft här i stan senaste månaden slår alla lokala rekord, jag tror antalet takes denna omgång redan är dubbelt så många som totalt någon annan omgång i Gävle.
Jag vet att det finns många zonförslag ute som bara väntar på att realiseras.

Måste också säga att Sandviken och Söderhamn har kommit igång ordentligt och hjälper till att lyfta gävleborgssiffrorna, kul att se!
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Nattkryp »

Härligt, vi fick två nya nu, en bakom stationen ut mot vattnet och en till nära stan i sätra. Riktigt gött! Jag saknar dock någon zon mellan valbo och hagaström typ, är ett lite väl stort glapp där :).

Likaså Bomhus skulle kunna behöva ett par zoner till för locka ut folk dit då det idag är det många km/poäng så att säga. Har suggestat ett par zoner lite ut mot pappersbruket (Korsnäs) också. Bruket är en sevärdighet i sig (faktiskt), och så är jag redan ute och promenerar ~4km per dag där i princip, men befintliga zoner ute i Bomhus är på tok för långt bort.
User avatar
Chrille80
Donator
Posts: 56
Joined: 13 Aug 2011 02:13
Country: Sweden
Location: Gävle

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Chrille80 »

Tack för dom nya zonerna i Gävle! De ser ut att ligga på bra ställen.

Håller dock med föregående talare om att det kan behövas fyllas ut med zoner på vissa ställen. Det är alltid trevligt att cykla ut mot Andersberg, Bomhus, Hille, Hagaström och komma bort från stressen i stan lite, och ett par zoner till utåt de hållen skulle sitta fint. Nu har jag själv inte lagt några förslag (förutom ett i Andersberg tror jag), så jag ska väl inte klaga allt för mycket innan dess...
Bollinger
Posts: 4
Joined: 16 Apr 2012 15:04
Country: Sweden

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Bollinger »

Jag har lagt in 3 förslag i S.Bomhus för några dagar sen. Valde Bomhusbacken, kullen/grönområdet vid Topasvägen och vattentornet. Vi får hoppas Turfadmin gillar läget =)
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Nattkryp »

Bollinger wrote:Jag har lagt in 3 förslag i S.Bomhus för några dagar sen. Valde Bomhusbacken, kullen/grönområdet vid Topasvägen och vattentornet. Vi får hoppas Turfadmin gillar läget =)
Kanon :).

Och jag håller med Chrille här. De västra delarna är bra turfområden - lite trafik, bra vägar/cykelbanor och relativt lite blåst. Gillar att turfa där trots att det är långa avstånd, men då får man möjlighet att trampa på lite mer ordentligt. Men visst finns det plats för ett par mer som binder ihop de befintliga lite bättre.
User avatar
Chrille80
Donator
Posts: 56
Joined: 13 Aug 2011 02:13
Country: Sweden
Location: Gävle

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Chrille80 »

Stor tack för alla nya zoner i Gävle!
Nu känns det nästan som man kan vara med och slåss på topp tio om man samlar kraft till det framöver.
Och så ska det förstås rekas nya vesselrundor!
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Nattkryp »

Chrille80 wrote:Stor tack för alla nya zoner i Gävle!
Nu känns det nästan som man kan vara med och slåss på topp tio om man samlar kraft till det framöver.
Och så ska det förstås rekas nya vesselrundor!
Ja, tack så mycket turfgudarna. Mååånga nya zoner, kalas. Var tvungen att ta cykeln till jobbet idag för att kunna provplocka ett par - så de har absolut redan gett lite extra motivation att ta sig ut :).

De zoner jag hittills testat har varit riktigt trevliga. Pebbel-zonen ute i bomhus var jobbig att ta, iaf när man inte följer cykelbanorna och prompt ska ta sig närmaste vägen på skogsstig med spd-pedaler och fullpackad sadelväska. Var nära att jag drog ordentligt på arslet ;).

Nog bör man snabbt kunna plocka åt sig en fin pph utan att behöva plocka hela staden inkl. ytterområdena. Undrar hur det här kommer påverka mina rundor, de i absoluta ytterkanterna lär få vara i fred, men samtidigt så ska det till många timmar för att kompensera för 3-5 extra takes av de mer centrala.

Nåja, riktigt kul är det :). Du Chrille, du lär fixa din punktering och kämpa om topp-5 placering nu ;).
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Nattkryp »

Har suggestat två zoner längs med hagaströmsvägen som går på norra sidan av järnvägen mellan hagaström och valbo. Det är en jättefin väg med väldigt lite trafik som jag är säker på kommer uppskattas av oss valboturfare och bör kunna locka till sig cykelturfare från Gävle.

Numera är vi också tre turfare som utgår från Valbo, så det kanske är tillräckligt för att locka fram zonströsslaren?

Riktigt fin aktivitet numera rent generellt i Gävle :)
Post Reply

Return to “Gävleborg”