Mer zoner i Gävleområdet

Moderator: Zonemakers

Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Stonecape »

Kul att se all aktivitet i Gävle! Fler zoner kommer ska ni se. Kanske dyker det upp några till början av nästa period. :)
apan
Posts: 2
Joined: 16 Aug 2011 20:58

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by apan »

ja nu är det riktigt kul här i Gävle med all aktivitet. Fler zoner hoppas vi nog alla på. I Valbo, Forsbacka skulle vara kul. Stora stadsdelar där det bor mycket folk (kanske några nya turfare?) Även några zoner till i Sandviken så att man känner att det är värt att åka dit :P
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Nattkryp »

apan wrote:ja nu är det riktigt kul här i Gävle med all aktivitet. Fler zoner hoppas vi nog alla på. I Valbo, Forsbacka skulle vara kul. Stora stadsdelar där det bor mycket folk (kanske några nya turfare?) Även några zoner till i Sandviken så att man känner att det är värt att åka dit :P
Jag håller med, dock vet jag inte om onewheel behöver ha fler zoner för sig själv i många timmar. Även om vi skulle ta oss dit en gång om dagen så kommer han få capture points och sedan även sin vanliga pph. Å andra sidan krävs det att han ger sig ut varje dag... hmm.
Stonecape wrote:Kul att se all aktivitet i Gävle! Fler zoner kommer ska ni se. Kanske dyker det upp några till början av nästa period. :)
Awesome :). Som sagts tidigare. Sträckan ut och genom valbo vidare upp till forsbacka och in i sandviken. Det skulle bli en helt awesome turfarrunda för oss långdistanscyklare (eller busskorts-människor). (kanske borde de läggas något o-lättillgängligt för bilar så att de åtminstone måste kliva ur bilen :)).

Det finns även en skogs(bil)väg norr om Riks80 som leder till Valbo. Har cyklat den vägen till sandviken, för att sedan ta forsbacka hem, och det är en rätt skön (och backig) resa :). Nu har jag slut på suggests denna månad, men kanske i framtiden :)
Vargen83
Posts: 1
Joined: 19 Aug 2011 20:20

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Vargen83 »

Började Turfa för nån dag sedan bara, redan fast :D!

Vore trevligt med Zoner stigslund > forsby > åbyggeby > hille > strömsbro > näringen. Blir en fin tur och det bor ju ganska mycket folk efter den rutten.

Obs. är stadsbo så jag bor inte på något av dessa områden :O)!

Keep up the good work!
User avatar
Onewheel
Posts: 36
Joined: 02 Aug 2011 20:53

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Onewheel »

Det är ju ändå ni som bor i Gävle som är vinnare i området då ni har så många zoner där ni bor. Jag kan ju inte åka till Gävle varje dag. Så är det...

Sent from my Xperia Arc using tapatalk
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Nattkryp »

Onewheel wrote:Det är ju ändå ni som bor i Gävle som är vinnare i området då ni har så många zoner där ni bor. Jag kan ju inte åka till Gävle varje dag. Så är det...

Sent from my Xperia Arc using tapatalk
Visst har du rätt i det. Har du gett upp gävle helt nu? Saknar lite motstånd här, även om chrille80 är och naffsar inte långt bak. Kan bli en spännande nästa omgång, beroende på hur nya zoner läggs. Eller ja, det blir nog spännande oavsett :).
Nu lättar molnen upp verkar det som, snart ut!
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Stonecape »

Nattkryp wrote: Btw, som jag förstod det skulle vi få fler zoner här i Gävle. Blir det några? Det var precis så att jag lyckades ta en Neutralizer-medalj, mina konkurrenter låg nog och sov ruset av sig, annars hade det varit klurigt att ta 20 av 23 zoner.
Jag har observerat er aktivitet, det kommer, håll koll på kartan...

Skriv dock i rätt tråd (denna) om detta, vi har ju en tråd om Gävle. :)
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Nattkryp »

Stonecape wrote:
Nattkryp wrote: Btw, som jag förstod det skulle vi få fler zoner här i Gävle. Blir det några? Det var precis så att jag lyckades ta en Neutralizer-medalj, mina konkurrenter låg nog och sov ruset av sig, annars hade det varit klurigt att ta 20 av 23 zoner.
Jag har observerat er aktivitet, det kommer, håll koll på kartan...

Skriv dock i rätt tråd (denna) om detta, vi har ju en tråd om Gävle. :)
Kanoners :), väntar med spänning!


(Ber så mycket om ursäkt, förändringen gjorde mig lite förvirrad gissar jag.)
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Stonecape »

Nu har ni fått några fler zoner. Hoppas dom blev bra! Jag placerade en vattenzon vid sandbankarna också, dock tillhör den Uppsala län. :) Jag hoppas på lika bra aktivitet denna månaden!
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Mer zoner i Gävleområdet

Post by Nattkryp »

Stonecape wrote:Nu har ni fått några fler zoner. Hoppas dom blev bra! Jag placerade en vattenzon vid sandbankarna också, dock tillhör den Uppsala län. :) Jag hoppas på lika bra aktivitet denna månaden!
Tackar! Mycket uppskattat :). Jag och Apan har redan börjat kriga om valbozonerna, dessa kommer ha mycket aktivitet! Bra att brynäs/bomhus och öster/nordöstra sidan av järnvägen fick ett par zoner också.


För framtida utläggningar ser jag gärna ett par zoner till mellan valbo och gävle så att det även blir attraktivt att ta sig ut hit för icke-valbobor. Jag ska reka området runt cykelbanan/gamla valbovägen efter lämpliga platser och suggesta vidare.

Nu värker det i benen bara genom att kolla på kartan, hur ska man orka allt på en batteriladdning? Nåja, det löser sig nog. 3500mAh-batteriet är på väg från hongkong :).
Post Reply

Return to “Gävleborg”