Gävleborg - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by affanicaffan »

Okej :)
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by wanwa »

[zone]Sandviken C[/zone] kanske skulle kunna heta SandvikenC istället..?
WolverinZoo kanske skulle kunna heta WolverineZoo istället..?
BasketBall kanske skulle kunna ha stavningen Basketball istället..?

...och de få andra små förslagen som föreslås (ni vet var) kanske skulle kunna få en antingen "Done" eller "No Change"-kommentar där.

Tack på förhand. :)
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by StarDust »

Sandviken C måste vara gammalt. Än så länge är det inte tillåtet med mellanslag. Ändrat
WolverinZoo är från när det var max 11 tecken. Sträcker mig till en ändring där, men det är gränsfall.
BasketBall tycker jag inte det är något fel på. Bara för att det stavas som ett ord på engelska så spelar det ingen roll hur det stavas i spelet. Ingen ändring.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Themugg
Posts: 4
Joined: 06 Oct 2012 02:44
Country: Sweden

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by Themugg »

Hej!
SoldierZone är inte riktigt bra placerad. 2 ggr har jag hamnat mitt i en begravning när dom går ut ur kyrkan med kistan. Har även hamnat där vid bröllop, men då är stämningen en annan sas. Flytta den antingen mot fotbollsplanen (riktning mot högskolan) eller kanske ännu bättre tvärsöver gatan till klockstapeln med zonen sträckandes ner mot vattnet, alltså tvärs över grusgången genom parken där. O måste man alltid "svengla " till namnen??? Vrf inte "klockstapeln" eller "klocktornet"? Så länge det inte finns å,ä o ö gör det väl inget om man kör på svenska :P
User avatar
Largo
Posts: 6
Joined: 03 Jun 2013 23:22
Country: Sweden
Location: Hudiksvall

Re: Hudiksvall

Post by Largo »

Hej. Lite status när det gäller aktuella zoner i Hudiksvall:

- "Hudikbay" som ligger vid en restaurang som nyligen bytt ägare vilken håller på att bygga om hela restaurangen inkl. utemiljö. Inom någon vecka kommer zonen förmodligen hamna inom restaurangens område. Förslag: Flytta zonen till hörnet av hamnbassängen.
. Den nya zonen "Håstahill" är placerad på en bit ängsmark som inte hålls efter vilket medför att det är meterhögt ogräs inkl. mängder med brännsäslor i och runt zonen. Dessutom är det en sänka där som gör att det är blöt mark, Förslag: Flytta zonen en bit efter cykel/gångvägen, där det blir en trevägskorsning.

Hälsningar

Largo :)
No Pain No Gain.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by StarDust »

Jag fixar ändringen om ingen mottycker. Det har gått några dagar nu så senast imorgon sker det om ingen säger mot.
Namngivningen av zoner följer enligt tradition av skaparna det mönstret du påpekar. Det förekommer till 95% skulle jag vilja påstå och är väl ändå lite gulligt? Det är ju dels också för att när spelet blir internationellt så ska turfare från andra länder kunna läsa namnen och minnas de unika de tagit.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Shorty
Posts: 7
Joined: 24 May 2013 11:22
Country: Sweden

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by Shorty »

Zonen LightRide vid ridhuset i Ljusdal läre flyttas...
Har idag varit och pratat med ansvariga på ridklubben som senast idag reagerat på att
"de stod en gubbe å pissa" i buskaget ute vid deras parkering...
Jag förklarade om Turf och dom skrattade såklart, men tyckte att placeringen av zonen var olämplig pga. deras kameror och det faktum att det finns många yngre tjejer där som tydligen vart lite skraja, för dom trodde "gubben" gjorde nåt helt annat... :shock:

Har förut föreslaget en zon jag kallat för "watercooled" som ligger i elljuspåret en bit därifrån...
Om förslaget inte finns kvar så kan ja väll fixa en kartbild här eller så föreslår jag den igen...
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by StarDust »

Hudikbay flyttad.

Angående LightRide så lät förslaget att flytta till Watercooled-förslaget okej, vilket ligger i förlängningen av Furugatan. Är det några som mottycker förslaget?
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Largo
Posts: 6
Joined: 03 Jun 2013 23:22
Country: Sweden
Location: Hudiksvall

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by Largo »

Nya placeringen på Hudikbay är OK. Tack. :-)
No Pain No Gain.
User avatar
LarsZ
Posts: 7
Joined: 07 May 2012 23:07
Country: Sweden
Location: Västerås
Contact:

Re: Justering av KuggörZone o DellenView

Post by LarsZ »

Semesterturfade i mina hemtrakter och noterade att det kommit till en del zoner. Men lägena är inte helt optimala.
KuggörZone ligger bakom postlådorna o buskuren vid p-platsen med begränsad utsikt. Det vore trevligare om den låg lite längre norrut, vid kapellet lr i labyrinten.
DellenView ligger mestadels i stupet. Man når zonen från tersssen lr närmast staketet intill ingången till terassen. Flytta zonen så den ligger på hällen sydväst om restaurangen.
Ingen högprio då zonerna inte tas så ofta..
Locked

Return to “Gävleborg”