Gävleborg - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Gävleborg - Felanmälan

Post by Arias »



Här kan ni felanmäla zoner som tillhör Gävleborgs region


Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Gävleborg

Post by Stonecape »

Chrille80 wrote:BoatPier i Gävle ligger på inhägnat område.
Tog den för någon dag sedan då det går att komma in genom en olåst grind i stängslet.
Ikväll när jag skulle ta den igen stötte jag dock på en tvåmannapatrull som vaktade båtområdet, och de undrade vad jag var för konstig filur som cyklade runt där inne :D
De tyckte inte att det var det bästa stället att lägga en zon på.
Ett förslag på ny plats för zonen skulle kunna vara en bit sydost, på något av gräsområdena utanför hamnområdet.
Denna är nu flyttad och har fått ett nytt namn. Hoppas det blev bättre där!
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Gävleborg

Post by Nattkryp »

Stonecape wrote:
Chrille80 wrote:BoatPier i Gävle ligger på inhägnat område.
Tog den för någon dag sedan då det går att komma in genom en olåst grind i stängslet.
Ikväll när jag skulle ta den igen stötte jag dock på en tvåmannapatrull som vaktade båtområdet, och de undrade vad jag var för konstig filur som cyklade runt där inne :D
De tyckte inte att det var det bästa stället att lägga en zon på.
Ett förslag på ny plats för zonen skulle kunna vara en bit sydost, på något av gräsområdena utanför hamnområdet.
Denna är nu flyttad och har fått ett nytt namn. Hoppas det blev bättre där!
Utifrån kartbilden ser det bättre ut. Nu slipper man också mördarbacken nerifrån hamnen... men klart att jag tog den för ett par timmar sedan och inte slapp. Jaja :).

Btw, som jag förstod det skulle vi få fler zoner här i Gävle. Blir det några? Det var precis så att jag lyckades ta en Neutralizer-medalj, mina konkurrenter låg nog och sov ruset av sig, annars hade det varit klurigt att ta 20 av 23 zoner.
User avatar
Chrille80
Donator
Posts: 56
Joined: 13 Aug 2011 02:13
Country: Sweden
Location: Gävle

Re: Gävleborg

Post by Chrille80 »

Stonecape wrote:
Chrille80 wrote:BoatPier i Gävle ligger på inhägnat område.
Tog den för någon dag sedan då det går att komma in genom en olåst grind i stängslet.
Ikväll när jag skulle ta den igen stötte jag dock på en tvåmannapatrull som vaktade båtområdet, och de undrade vad jag var för konstig filur som cyklade runt där inne :D
De tyckte inte att det var det bästa stället att lägga en zon på.
Ett förslag på ny plats för zonen skulle kunna vara en bit sydost, på något av gräsområdena utanför hamnområdet.
Denna är nu flyttad och har fått ett nytt namn. Hoppas det blev bättre där!
Tack för det Stonecape!
Även fast det som sagt går (gick) att ta BoatPier så skulle inte jag ha vågat riskera att beträda hamnområdet och riskera stöta på samma vaktpatrull igen :)
User avatar
Chrille80
Donator
Posts: 56
Joined: 13 Aug 2011 02:13
Country: Sweden
Location: Gävle

Re: Gävleborg

Post by Chrille80 »

Vi Gävleturfare fick tre nya zoner efter att den nya rundan startade igår, roligt med fler zoner och placeringarna var riktigt bra. Det tackar man för!
Dock så är jag lite fundersam över namnet på en av dom nya, nämligen "CentralSt". Den ligger alldelses intill Staffansbron. Om namnet syftar på centralstationen så tycker inte jag att det är så klockrent, centralen ligger en bra bit norrut.
Ett namnbytesförslag på zonen kan vara något i anknytning till Staffansbron. Eller kanske "WallWay", (Muréngatan strax intill).
Ett zonnamn med anknytning till Kaserngatan finns redan så det går nog bort.

Bara min synpunkt. Det kanske finns en logisk förklaring till namnet "CentralSt" som jag inte kommit på :)
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Gävleborg

Post by Nattkryp »

Chrille80 wrote:Vi Gävleturfare fick tre nya zoner efter att den nya rundan startade igår, roligt med fler zoner och placeringarna var riktigt bra. Det tackar man för!
Dock så är jag lite fundersam över namnet på en av dom nya, nämligen "CentralSt". Den ligger alldelses intill Staffansbron. Om namnet syftar på centralstationen så tycker inte jag att det är så klockrent, centralen ligger en bra bit norrut.
Ett namnbytesförslag på zonen kan vara något i anknytning till Staffansbron. Eller kanske "WallWay", (Muréngatan strax intill).
Ett zonnamn med anknytning till Kaserngatan finns redan så det går nog bort.

Bara min synpunkt. Det kanske finns en logisk förklaring till namnet "CentralSt" som jag inte kommit på :)
Höll ju som sagt med dig tidigare när vi diskuterade saken. Men nu när jag kikat lite på kartor så heter ju vägen faktiskt S. Centralgatan. Således är CentralSt(reet) inte helt missvisande ändå, även om ST vid första tanken fick mig att tänka på "station".
bonecrime
Posts: 9
Joined: 06 Oct 2011 21:25
Country: Sweden

Re: Gävleborg

Post by bonecrime »

Inga planer kring FenceWay? Den är fortfarande sjukt dryg att ta! Gubben glider iväg på kartan och kan ibland vara 100+ meter utanför zonen. Och jag vet att jag inte är ensam om att ha det problemet. Har hört att det ska funka bättre om man ställer sig mitt i gatan och försöker ta den, men det är ganska farligt pga att den är väldigt regelbundet trafikerad, så jag har inte velat prova själv.
Image
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Gävleborg

Post by Thunell »

bonecrime wrote:Inga planer kring FenceWay? Den är fortfarande sjukt dryg att ta! Gubben glider iväg på kartan och kan ibland vara 100+ meter utanför zonen. Och jag vet att jag inte är ensam om att ha det problemet. Har hört att det ska funka bättre om man ställer sig mitt i gatan och försöker ta den, men det är ganska farligt pga att den är väldigt regelbundet trafikerad, så jag har inte velat prova själv.
Gjorde den lite större åt all håll, bara o säga till om det inte blev bättre så får vi hitta en ny plats för zonen.
User avatar
Chrille80
Donator
Posts: 56
Joined: 13 Aug 2011 02:13
Country: Sweden
Location: Gävle

Re: Gävleborg

Post by Chrille80 »

Nattkryp wrote:
Chrille80 wrote:Vi Gävleturfare fick tre nya zoner efter att den nya rundan startade igår, roligt med fler zoner och placeringarna var riktigt bra. Det tackar man för!
Dock så är jag lite fundersam över namnet på en av dom nya, nämligen "CentralSt". Den ligger alldelses intill Staffansbron. Om namnet syftar på centralstationen så tycker inte jag att det är så klockrent, centralen ligger en bra bit norrut.
Ett namnbytesförslag på zonen kan vara något i anknytning till Staffansbron. Eller kanske "WallWay", (Muréngatan strax intill).
Ett zonnamn med anknytning till Kaserngatan finns redan så det går nog bort.

Bara min synpunkt. Det kanske finns en logisk förklaring till namnet "CentralSt" som jag inte kommit på :)
Höll ju som sagt med dig tidigare när vi diskuterade saken. Men nu när jag kikat lite på kartor så heter ju vägen faktiskt S. Centralgatan. Således är CentralSt(reet) inte helt missvisande ändå, även om ST vid första tanken fick mig att tänka på "station".
Ja precis, Södra Centralgatan går ju en bit bort. Men jag tror att den tar slut vid Kaserngatan, för det är ju inte en fyrvägskorsning där.
Men jag får nog ge med mig ändå, Södra Centralgatan ligger ju rätt nära zonen trots allt.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Gävleborg

Post by StarDust »

Jag tyckte också att det var en bra placering av zonen. :)
St syftar på gatan men om ni kan komma på något bättre namn så kör hårt! Jag tycker dock att bron ligger en bit bort från zonen för att zonen ska heta så.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Locked

Return to “Gävleborg”