Zoner i Söderhamn

Moderator: Zonemakers

User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Zoner i Söderhamn

Post by Blabert »

Jo, klart att många av zonerna inte ligger på asfalterad mark. Å andra sidan var de flesta bara 5-10 meter från närmsta parkering så... Faxezone var den värsta tycker jag, kanske berodde på att jag klättrade upp på fel sida istället för att ta trappan.. ;-)
Image
riceri
Posts: 84
Joined: 04 Aug 2011 07:42
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Zoner i Söderhamn

Post by riceri »

StarDust wrote:Fast man är väl inte fastlimmad till cykeln?
Nej nej, jag hävdade inte att man skulle kunna ta alla zoner till cykel. Detta är ingen attack på zonläggare eller likande!
riceri wrote:Det är inget fel på att zoner ligger i skogar men det är lite tråkigt när så stor del gör det.
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Zoner i Söderhamn

Post by Stonecape »

Jag är skyldig till några av skogszonerna i Söderhamn. Jag har för mig att det var svårt att hitta bra platser att lägga zonerna på. Jag har själv testat några av dem med bil och då tänker man kanske inte lika mycket på det när man ändå måste gå ut. Kanske behöver Söderhamn lite kärlek för att komma igång.
riceri
Posts: 84
Joined: 04 Aug 2011 07:42
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Zoner i Söderhamn

Post by riceri »

Stonecape wrote:Jag är skyldig till några av skogszonerna i Söderhamn. Jag har för mig att det var svårt att hitta bra platser att lägga zonerna på. Jag har själv testat några av dem med bil och då tänker man kanske inte lika mycket på det när man ändå måste gå ut. Kanske behöver Söderhamn lite kärlek för att komma igång.
Om Söderhamn får fler zoner som inte ligger i skogen så är det inga problem enligt mig att de som nu ligger i skogen ligger kvar i skogen.
beowulf
Posts: 53
Joined: 28 Mar 2012 09:18
Country: Sweden
Location: Söderhamn
Contact:

Re: Zoner i Söderhamn

Post by beowulf »

Gillar att det är lite utmaning att ta zonerna och att det inte är så lätt för någon som är på genomfart att ta hela stan. Däremot kan jag hålla med om att det skulle vara bra med några fler enkla, centrala zoner för det är också kul när de byter ägare ofta. Dessutom får man en chans att ta några medaljer, vilket är nästan omöjligt nu eftersom restiden mellan zonerna är för lång.
Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoner i Söderhamn

Post by StarDust »

StarDust wrote:...vänta er en och annan extra central zon också!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
beowulf
Posts: 53
Joined: 28 Mar 2012 09:18
Country: Sweden
Location: Söderhamn
Contact:

Re: Zoner i Söderhamn

Post by beowulf »

StarDust wrote:
StarDust wrote:...vänta er en och annan extra central zon också!
Jo, läste det. Då väntar vi med spänning på att de ska dyka upp :)

En av de nya zonerna som jag föreslog hamnade lite snett. Det är WestMountain som nu hamnade i inhägnat område. Zonen borde flyttas en liten bit österut. Det är en rund ring på kartan som är vattentornet. De två mindre runda formationer som nu är inom zonen är från en gammal totalförsvarsanlägning och därför finns stängslet.

Tog ett par bilder när jag var upp och besökte zonen http://www.flickr.com/photos/50096945@N00/6880069198/
Image
hakaneinarsson

Re: Zoner i Söderhamn

Post by hakaneinarsson »

Härligt med fler zoner i Söderhamn :)
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoner i Söderhamn

Post by StarDust »

beowulf wrote:
StarDust wrote:
StarDust wrote:...vänta er en och annan extra central zon också!
Jo, läste det. Då väntar vi med spänning på att de ska dyka upp :)

En av de nya zonerna som jag föreslog hamnade lite snett. Det är WestMountain som nu hamnade i inhägnat område. Zonen borde flyttas en liten bit österut. Det är en rund ring på kartan som är vattentornet. De två mindre runda formationer som nu är inom zonen är från en gammal totalförsvarsanlägning och därför finns stängslet.

Tog ett par bilder när jag var upp och besökte zonen http://www.flickr.com/photos/50096945@N00/6880069198/
Bättre så?
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
beowulf
Posts: 53
Joined: 28 Mar 2012 09:18
Country: Sweden
Location: Söderhamn
Contact:

Re: Zoner i Söderhamn

Post by beowulf »

Ja, tackar och bockar!
Image
Post Reply

Return to “Gävleborg”