Zoner i Söderhamn

Moderator: Zonemakers

Söderhamn Turfer

Re: Zoner i Söderhamn

Post by Söderhamn Turfer »

Hej,

Jag har föreslagit ett par nya zoner i Söderhamn, bland annat den gamla nedlagda helikopterplattan, dessvärre råkade jag (eftersom det var en mängd fördröjningar just då) anmäla den 2 gånger, ännu har den inte kommit upp? Sedan trafikplatsen Ångersjön, för att få lite spridning på Zonerna i Hälsingland/Gävleborg - när kan man få se dem på kartorna?

Tack för ett kul spel... //Anders
swedpatch.com
Posts: 2
Joined: 30 Mar 2012 15:45
Country: Sweden

Re: Zoner i Söderhamn

Post by swedpatch.com »

Godmorgon!?

Händer det något i Söderhamn?
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Zoner i Söderhamn

Post by Blabert »

swedpatch.com wrote:Godmorgon!?

Händer det något i Söderhamn?
Godmorgon själv!

Ni har redan ovanligt många zoner för att vara en sån liten stad, för att jämföra med Stockholms län har ni 1zon/560 invånare mot 1zon/3172 invånare i Stockholm. Knasigt, men sant :-)

Med det sagt, så går det säkert att pyttsa ut fler zoner om ni ökar aktiviteten så pass att nuvarande zoner inte räcker till!
Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoner i Söderhamn

Post by StarDust »

Söderhamn Turfer wrote:Hej,

Jag har föreslagit ett par nya zoner i Söderhamn, bland annat den gamla nedlagda helikopterplattan, dessvärre råkade jag (eftersom det var en mängd fördröjningar just då) anmäla den 2 gånger, ännu har den inte kommit upp? Sedan trafikplatsen Ångersjön, för att få lite spridning på Zonerna i Hälsingland/Gävleborg - när kan man få se dem på kartorna?

Tack för ett kul spel... //Anders
Zoner ni föreslår garanteras inte. De kommer in i systemet så zonbyggare kan se förslag på en eventuell bra placering. Som utlovat har ni fått zoner i omgångsskiftet men som Blabert säger så behöver ni mer aktivitet för att det ska hände mer i zonfronten!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
beowulf
Posts: 53
Joined: 28 Mar 2012 09:18
Country: Sweden
Location: Söderhamn
Contact:

Re: Zoner i Söderhamn

Post by beowulf »

StarDust wrote:Fast man är väl inte fastlimmad till cykeln?
Lite klurigt får det nog ändå vara ibland, när jag var till Söderhamn i somras tog jag de flesta zonerna med bil och det var inga större problem.
Visst ska det vara en viss utmaning att ta zonerna men många zoner i Söderhamn kräver att man ställer sig på en gräsmatta eller i en skogsdunge. Jämför jag med t.ex. centrala Göteborg går det att mycket enklare cykla mellan de zonerna och en del går till och med att ta när man sitter i bil vilket inte går i Söderhamn. Kanske skulle till någon policy för zonutläggarna så det blir mer likformigt?

Personligen skulle jag se att zonerna i Söderhamn som ligger på gräsmattor utökades till att täcka gångvägarna runt så man slipper förstöra gräset. Rent allmänt verkar det som zonutläggaren i Gävleborg väljer fler gräsmattor/skog än torg/väg jämfört med i andra län jag kollat på.

Jag hoppas ni inte tycker att jag bara klagar utan att jag säger det här är bara för att hjälpa till att utveckla spelet. Tror att det är många med mig som t.ex. inte tycker att det är speciellt roligt att man måste gå på gräset utanför kyrkan för att ta Eleonorzone.
Image
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Zoner i Söderhamn

Post by SunYour »

Kan hålla med om att det var en ganska hög procent med zoner som var lite onödigt placerade. Jourhavande zonläggare justerade någon lite, samt lade till några flera...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Jost

Re: Zoner i Söderhamn

Post by Jost »

SunYour wrote:Kan hålla med om att det var en ganska hög procent med zoner som var lite onödigt placerade. Jourhavande zonläggare justerade någon lite, samt lade till några flera...
Kul! Noterade precis dom nya zonerna på lunchen men dom hanns inte med.
beowulf
Posts: 53
Joined: 28 Mar 2012 09:18
Country: Sweden
Location: Söderhamn
Contact:

Re: Zoner i Söderhamn

Post by beowulf »

Trevligt, aktiviteten har gått ner lite i stan efter en topp men det kanske är för att folk är på påsklov. Ska sätta upp lite lappar för att sprida ordet.
Image
beowulf
Posts: 53
Joined: 28 Mar 2012 09:18
Country: Sweden
Location: Söderhamn
Contact:

Re: Zoner i Söderhamn

Post by beowulf »

Nu gick det att ta en Beaver i Söderhamn http://warded.se/turf/session/b2ef970e7 ... 20596a6fb6. Tackar för den ökade zontätheten!

Två frågor som jag har är dels lite vad poängen är med att lägga zonerna i en skogsdunge eller på en gräsmatta precis så att de inte nås från gång och cykelvägar? Tycker inte det tillför speciellt mycket att man måste stå på en gräsmatta eller gå in ett par meter i en skog, jämfört med att få stanna strax utanför. Det får mig att känna mig dum där jag står på en för utomstående helt omotiverad plats. Känner att det är något som kan får mig att sluta spela turf. I Söderhamn tänker jag främst på zonerna GearZone, TriBranchZone, TribeZone, MossZone och OldSandHole. Ni har förbättrat zoner som Elinorzone och det tackar jag för. Nu är känns det mycket bättre att besöka den.

Min andra fråga är vad som gäller för att få lite zoner i småorterna runt Söderhamn? Av rent egoistiska träningsskäl skulle jag vilja att det fanns några där man måste cykla en längre sträcka för att ta dem. Jag tänker på orter som Söderala, Norrala, Sandarne, Ljusne, Mohed, Bergvik, fiskelägret Skärså, havsbadet i Stenö och Trönö.
Image
beowulf
Posts: 53
Joined: 28 Mar 2012 09:18
Country: Sweden
Location: Söderhamn
Contact:

Re: Zoner i Söderhamn

Post by beowulf »

Vid E4:an i Söderhamn står en Saab 37 Viggen uppställd på en stolpe. Försökte rita in den som ett zonförslag i mobilen men det var inte helt lätt att få till något som liknade ett flygplan. Lägger därför upp en bild här.

Image
Image
Post Reply

Return to “Gävleborg”