Zoner i Ljusdal

Moderator: Zonemakers

StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoner i Ljusdal

Post by StarDust »

Hm. Skulle du kunna kolla om zonen kan tas och om inte, kanske föreslå en rimlig placering i närheten?
Gör gärna detta via felanmälantråden också.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Shorty
Posts: 7
Joined: 24 May 2013 11:22
Country: Sweden

Re: Zoner i Ljusdal

Post by Shorty »

Ok, Ja slår en pling till ridklubben...
DaddyKing
Posts: 73
Joined: 07 Nov 2014 13:24
Country: Sweden

Re: Zoner i Ljusdal

Post by DaddyKing »

Dags att få igång turf i Ljusdal!
Goda vänner som jag nu introducerat till turf brukar promenera ett varv runt Kyrksjön i Ljusdal så gott som varje dag med sin hund. Just på den slingan finns det bara en enda zon, ChurchLake. Eftersom nyblivna turfare går den slingan ofta bör det kunna vara motiverat med några zoner till längs den 4 km långa promenad- och cykelvägen. Några förslag kommer via appen inom kort! :)
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Zoner i Ljusdal

Post by Shitty »

DaddyKing wrote: 24 Jun 2017 17:38 Dags att få igång turf i Ljusdal!
Goda vänner som jag nu introducerat till turf brukar promenera ett varv runt Kyrksjön i Ljusdal så gott som varje dag med sin hund. Just på den slingan finns det bara en enda zon, ChurchLake. Eftersom nyblivna turfare går den slingan ofta bör det kunna vara motiverat med några zoner till längs den 4 km långa promenad- och cykelvägen. Några förslag kommer via appen inom kort! :)
Kul, två nya på plats :)
DaddyKing
Posts: 73
Joined: 07 Nov 2014 13:24
Country: Sweden

Re: Zoner i Ljusdal

Post by DaddyKing »

Två är bättre än ingen! Tack för respons :)

Kanske man skulle passa på för framtiden att tipsa om en busshållplats med en cykelparkering som har det underbara namnet Tjock-Anders längs vägen mot Hudiksvall ganska precis här: https://www.hitta.se/kartan?s=7c18821e
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Zoner i Ljusdal

Post by Shitty »

Haha, ja.. d kanske vore nåt. Fick Anders ut å tööööörfa lite så vart han månne slankare?
DaddyKing
Posts: 73
Joined: 07 Nov 2014 13:24
Country: Sweden

Re: Zoner i Ljusdal

Post by DaddyKing »

Jag Anders, lovar och svär att ta en bild i zonen nästa gång jag kommer dit och lägga upp ihop med en jag har sedan tidigare ;) Så får vi se om jag är slankare eller ej! :)
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Zoner i Ljusdal

Post by Shitty »

DaddyKing wrote: 27 Jun 2017 11:27 Jag Anders, lovar och svär att ta en bild i zonen nästa gång jag kommer dit och lägga upp ihop med en jag har sedan tidigare ;) Så får vi se om jag är slankare eller ej! :)
*spänd förväntan* ;)
KaptenRc4
Posts: 46
Joined: 15 May 2017 13:43
Country: Sweden

Re: Zoner i Ljusdal

Post by KaptenRc4 »

Ljusdal har blivit bra och mer zontätt på sistone. Dock finns det några luckor som det skulle vara roligt att se igentäppta.

  • Dels rör det sig om promenad/cykel-slingan runt Kyrksjön. På den norra sidan är det riktigt bra, men den södra sidan är lite glesare. Det skulle lätt gå att klämma in minst en till, kanske två. Det förutsätter att man flyttar på några av de som finns idag för att de inte ska hamna för nära varandra. Det finns inga särskilda intressepunkter eller sevärdheter som motiverar de specifika positionerna för de zoner som finns där idag, så flyttning är inga problem.
  • Den andra är cykel/gång/rid-stigen mellan Skidstadion och Lightride, där den senare ligger rätt off. Den sträckan är lite trälig och skulle vara roligare om det fanns en zon halvvägs.
  • Samma sak med sträckan ut till Norebadet. Det är GC-väg hela vägen från Hovsberg vid sidan av bilvägen, och här finns det utrymme att klämma in minst tre zoner för att göra det roligare att ta sig ut dit.
Ljusdal är ju inte så värst aktivt, så jag förstår att zonpotten också är låg, men här är lite konkreta förslag iaf. :)
Image
VincentVega
Posts: 10
Joined: 15 Sep 2015 09:19
Country: Sweden

Re: Zoner i Ljusdal

Post by VincentVega »

Råkade lägga ett förslag i dalarna (trodde jag) men rent geografiskt så ligger den visst en mil över gränsen in i Gävleborgs län.

Så jag passar på att promota den här också.

viewtopic.php?f=73&t=1210&p=72984&fbcli ... UA4#p72984
Post Reply

Return to “Gävleborg”