Zoner i Hassela

Moderator: Zonemakers

StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoner i Hassela

Post by StarDust »

Bra namnförslag! Namn med lokal anknytning är underbart!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Zoner i Hassela

Post by acachberga »

embeoo wrote:Ladan, det finns ett förslag på "Gråladan", mellan broförslagen.

Bilder eller annan backning är alltid bra, så det inte bara är nära där någon bor eller kör. Men jag är nog en av de snålare zonmakarna också, lite onödigt när det finns +0 zoner.
"Så att det ibte är nära där någon bor eller kör säjer du". Jaha ja men hur ser det ut på lite större orter då? Där är väl dom flesta zonerna dör någon bor eller kör? Och på mindre orter som här så är det ju mest småvägar där man klr och nån bor väl i närheten. Tycker det är lite orättvist att vi på mindre orter ska få zonerna långt bort tex uppe i skogen dit man knappt kan ta sej fram eller i nån skidbacke dit man knappt heller kan ta sej. Varför kan vi inte få zoner på fina ställen. I storstäderna ligger ju zonerna som på ett pärlband. Där plockas väl 10-15 zoner på 15 minuter. Vi här behöver åka 10-15 mil för att komma upp i det resultatet. Men det är väl så det kanske ska va? Bönderna ska ha det så marigt som möjligt...
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Zoner i Hassela

Post by embeoo »

Vad jag menade var att, i den mån det finns eller kan bli flera turfare, så föredrar jag att lägga dem medelbra för alla, och inte på uppfarten till den som skriker högst eller först. Men jag har inte sagt nej till dina förslag.

Som sagt, finns det någon bra plats i centrala byn, peka gärna på den också.
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Zoner i Hassela

Post by acachberga »

embeoo wrote:Vad jag menade var att, i den mån det finns eller kan bli flera turfare, så föredrar jag att lägga dem medelbra för alla, och inte på uppfarten till den som skriker högst eller först. Men jag har inte sagt nej till dina förslag.

Som sagt, finns det någon bra plats i centrala byn, peka gärna på den också.
Men det var väl bra. Nu har jag dock lagt så många förslag tidigare som nobbats, så jag ger upp. Men ser nu i och med nya omgången att det kommit mer turfare till både Hassela o Bergsjö utifrån. Bra är väl det men jag orkar inte skrika mer. det får nån/några andra göra. Tack för mej.
Post Reply

Return to “Gävleborg”