Zoner i Hassela

Moderator: Zonemakers

acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Zoner i Hassela

Post by acachberga »

Så fick centrala Hassela äntligen en zon, det känns bra. I och med att den kom alldeles innan omstarten, så fick jag tillfälle att ta den både innan och efter söndag 1 juni, känns ännu bättre. Men var finns nu alla närliggande turfare? Inpassetzonen har haft 2 olika besökare. Får hoppas att dom som kommer från Bergsjö, Gnarp, Jättendal, Harmånger mm hittar hit också. För att locka dom har jag föreslagit 3 nya zoner här. Hoppas dom kan finna nåd inför zonansvarig. Med 4 zoner i Hassela (plus den där avlägsna) skulle vårt lilla samhälle dra hit dom som en magnet! Håller tummarna.
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Zoner i Hassela

Post by acachberga »

Och nu ser jag att Inpassetzonen fått en ny "ägare", bra! Men den kommer jag naturligtvis att ta tillbaka rätt omgående, men killen/tjejen ska få ha den ett tag...
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Zoner i Hassela

Post by embeoo »

Tur att jag såsade till idag med att kolla detta, ni ser mycket riktigt ut att vara två och ska ha fler zoner!

Men som sagt, enda förslaget som ligger kvar är på parkeringen vid busshållplatsen, och det borde också ha tagits bort eftersom det är för nära. Lägger en nu men lägg förslag, det blir inga bra zoner från en zonmakare utan lokalkännedom och med streetview bara på storgatan!
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Zoner i Hassela

Post by acachberga »

Jo vi fick ju Hasseladopp eller vad det nu var den heter. Tog den som första och troligtvis den enda. Ca 1 km från Inpassetzonen. Ca 300 m på en smal väge som går över en privat tomt, tror jag det är. Sen 400-500 m på en "bilstig" möte inte möjligt. Och sen 100 m (?) "promenad" ner till vattnet. Det lär inte bli någr revisits här för mej, man vill ju inte väcka uppmärksamhet. Så en gånng i månaden tills vi flyttar till vintervistet. Så nu har vi 3 zoner här. 1 bra, 1 halvtaskig och 1 som är sgs omöjlig.
Förslag har jag lagt 2 perioder i följd nu. Det blir snart tredje gången när ny period kommer. Vad är det egentligen för fel med Bron över Lillån och Skansåbron egentligen. Ligger efter en ca 4 km slinga runt Bäckaräng. Men om den frekventeras av några andra än icke-turfare vet jag ej. Vi e iaf några stycken som turar ibland. Nu har det ju kommit till en ny zon i Bergsjö, 32 km härifrån, så lite bättre har det ju blivit. Ber att få återkomma. Hur som helst tack för den nya zonen även om den som sagt är lite knölig, men utmaningar är aldrig fel. Bra jobbat!
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Zoner i Hassela

Post by acachberga »

embeoo wrote:Tur att jag såsade till idag med att kolla detta, ni ser mycket riktigt ut att vara två och ska ha fler zoner!

Men som sagt, enda förslaget som ligger kvar är på parkeringen vid busshållplatsen, och det borde också ha tagits bort eftersom det är för nära. Lägger en nu men lägg förslag, det blir inga bra zoner från en zonmakare utan lokalkännedom och med streetview bara på storgatan!
Alldeles riktigt att förslaget vid busshållplatsen tas bort. Ligger för när Inpassetzonen här i byn. Det finns andra ställen att lägga zoner på i centrala byn, även om mina 3 förslag ligger utanför!
Ber att få återkomma nästa period. Det blir som sagt de två "vanliga" förslagen plus ett nytt, mot Torpshammar Kanske har jag föreslagit det tidigare.
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Zoner i Hassela

Post by embeoo »

Inget "fel" med förslagen, jag har inte undersökt dem närmare, två olika broar och en lada bak berget tänkte jag inte var zoner i Hassela mer än den i skidbacken. Jag skulle vilja se mer i centralbyn först, men eftersom de inte fanns något intressant längs de få streetviewgatorna så chansade jag på den vid vattnet. Är den inte okej så flyttas den såklart.

Har har du använt upp alla dina förslag, rita en karta och lägg in här istället!
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Zoner i Hassela

Post by acachberga »

Jomen den vid vattnet är OK även om man inte kör revisit på den så ofta. Angående centralbyn så är den ju inte så stor! Om man utgår från Inpassetzonen och går bara nått 100 meter åt vardera hållet så är man ute ur den. Men OK. Ditt förslag har givit mej några idéer till nästa period i nästa månad. Kyrkbyhållet kan man lägga zon på nått ställe tex. Tycker dock fortfarande att broarna är toppenställen. Speciellt Träbron över Lillån är sceniskt mycket idyllisk och Skansforsbron fin också. Vet inte riktigt vad du menar med en lada bak berget?
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Zoner i Hassela

Post by acachberga »

Glömde en sak. Med några ytterligare zoner här kan man kanske locka hit dom 3-4 "fasta" turfare som finns i Bergsjö nång gång. Och han som finns i Gnarp och som far runt i byarna här. Sen besöks ju Skicentret av "utomstående" om vintern mest och man får ju hoppas att några av dom är turfare.
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Zoner i Hassela

Post by embeoo »

Ladan, det finns ett förslag på "Gråladan", mellan broförslagen.

Bilder eller annan backning är alltid bra, så det inte bara är nära där någon bor eller kör. Men jag är nog en av de snålare zonmakarna också, lite onödigt när det finns +0 zoner.
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Zoner i Hassela

Post by acachberga »

embeoo wrote:Ladan, det finns ett förslag på "Gråladan", mellan broförslagen.

Bilder eller annan backning är alltid bra, så det inte bara är nära där någon bor eller kör. Men jag är nog en av de snålare zonmakarna också, lite onödigt när det finns +0 zoner.
Gråladan är mitt förslag. Det är ingen lada där nu den försvann för mer än 50 år sedan!!! Men området kallas fortfarande gråladan av dom som bor i närheten. Drar man uppför vägen som syns där ca 1,5 km så kommer man till en vändslinga där det finns björn som visar sej då och då. Namnet på en zon där vore lätthittat.
Du säjer att du är en av de snålare zonmakarna... Då är det inte du alltså som strör ut zoner i Örebro ;-). Får försöka komma underfund med hur man ritar kartor och prickar in zoner på dom. Nu ser vi fram mot nästa period. Hoppas på Träbron, Skansbron, Gråladan bl.a.
Post Reply

Return to “Gävleborg”