Ändringsförslag Laholm

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Ändringsförslag Laholm

Post by Kingslayer »

Halloj alla Laholmare,

Jag har cykelturfat er vackra stad några gånger. Mycket trevlig turf i Laholm. Dock har jag flera gånger retat mig på OldBridge, inte så mycket för att den är svårtillgänglig som att den är ful, intetsägande och allmänt farlig i mörker eller om man har barn med på rundan. Jag skulle vilja flytta den ner till det vackra gamla vattenkraftverket och dess magnifika ekport istället (se bild). Jag tror detta skulle vara ett mycket trevligare läge och ge besökare en extra upplevelse. Att låta den ligga kvar och skapa en ny vid kraftverket låter sig icke göras då det skulle blir tre zoner på väldigt liten yta. Har ni några åsikter om detta? Jag ger er två veckor, om inga protester hörs flyttar jag zonen den 18 januari.
2016-01-04 10.57 001.png
2016-01-04 10.57 001.png (175.79 KiB) Viewed 4465 times
Och ja, det kommer några några nya zoner i Laholm under min period som ZM ;)
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Ändringsförslag Laholm

Post by embeoo »

Blir det inte för nära LaholmSlott då?

Jag tycker bron verkar mycket intressantare, men kommer jag någonsin till Laholm kan jag ju kolla in den utan zon. Men med tanke på hur låg aktiviteten är på forum kanske det är bättre ide att skicka ett chattmeddelande?
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Ändringsförslag Laholm

Post by Kingslayer »

Så är zonen flyttad och omdöpt till TheMightyGate. Då ingen feedback givits av lokalturfarna finns det en ångerrätt på denna flytt om ni kan argumentera för att gamla platsen var bättre ;)

För de som inte sett gamla platsen är alltså bron avspärrad sedan länge pga av rasrisk och får således inte beträdas. Vegetation på bägge sidor av den gamla banvallen döljer också ev utsikt vilket gör den till både farlig och tråkig plats.

Nya platsen ligger vid den formidabla kraftstationen från 30-talet som är en arkitektonisk pärla.
Post Reply

Return to “Halland”